Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

FM Logistic a devenit o companie globala

Grupul FM Logistic si-a propus ca in opt ani sa ajunga la o cifra de afaceri de peste doua miliarde de euro, dupa ce anul trecut a ajuns la peste un miliard de euro. Cifra a fost posibila prin achizitia unora dintre cele mai mari firme de logistica din Rusia si Brazilia. Cresterea cifrei de afaceri va urmari si o regandire a activitatii din toate tarile unde este prezent FM, regandire care se va reflecta si in Romania, unde compania este dispusa sa abordeze doua noi domenii de activitate, logistica de produse „fresh“ si cea automotive.
 

In urma cu doi ani, conducerea FM Logistic a regandit strategia companiei, pentru ca in 2022 sa ajunga la o cifra de afaceri de doua miliarde de euro, de la 800 de milioane de euro in 2012. Pentru a ajunge la aceste rezultate, compania si-a propus intarirea activitatilor actuale, dezvoltarea de noi modalitati de crestere si o mai mare presiune pe partea de excelenta operationala.
Anul trecut, compania si-a propus o regandire a activitatii de imbunatatire continua si in acest sens, printre altele, va implementa un program in care accentul principal este pus pe strategii de Lean si SixSigma, iar conceptul principal, numit Move, va include o diagnoza a intregii activitati pe baza DMAIC (Define, Measure, Analize, Implement and Correct the problem). „Incepem sa fim mult mai atenti cu ce facem pe partea de operatiuni, sa vanam pierderile, sa eliminam activitatile fara valoare si sa investim in instruirea noastra. Avem o Academie a talentelor in care sunt promovati cei mai buni dintre noi“, a explicat Catalin Olteanu, directorul general FM Romania.
Pe partea de transport, compania are in vedere reducerea costurilor, efectuarea de livrari mai dese si de receptii multiple, un management mai bun al documentelor de transport, dar si cresterea comunicarii atat interne, cat si cu clientii.

Cifra de afaceri de peste 800 de milioane de euro
Cifra de afaceri de 800 de milioane de euro a grupului FM Logistic a fost posibila datorita achizitiei Univeg Logistics din Rusia si McLane Logistics din Brazilia.
Univeg Logistics era una din cele mai mari companii de logistica de produse fresh din Rusia, iar dupa achizitie s-a transformat in FM Fresh. „In Rusia distantele sunt mari, iar ce facem noi acolo difera de ceea ce facem in restul lumii.“
Compania are sase depozite clasa A la Moscova, respectiv Novokosino (unde clientul principal este Atak, una din subsidiarele Auchan), Trilogy Park Tomilino (printre clienti se numara Auchan, Billa si Selgros) si Bykovo (unde clienti sunt Auchan si X5, unul din cei mai mari retaileri din Rusia).
In Rusia FM a dezvoltat si o mare retea de transport pentru produse fresh in vehicule cu temperatura controlata. 90% din aceste produse sunt livrate in Moscova, iar restul, impreuna cu alte produse ambientale, merg pana in Vladivostok pe tren. Compania are o suprafata de depozitare de peste 100.000 m2 si 1.800 de angajati, iar in 2012-2013 a inregistrat o cifra de afaceri de 80 de milioane de euro.

Articole similare