Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transportatorii sunt multumiti de primele luni ale anului

Din cei 370 de manageri de transport prezenti la conferintele Tranzit de la Cluj-Napoca si Piatra-Neamt, circa 214 au acceptat sa raspunda la chestionarele noastre, care au inclus aproape aceleasi intrebari cu ambele ocazii, reflectand subiectele cele mai arzatoare ale momentului si fiind inspirate, in mare parte, de temele dezbatute: recuperarea accizei, noile amenzi pe care le pregatesc unele tari vest-europene pentru firmele ai caror soferi petrec pauza normala de condus saptamanala in cabina, avantajele si dezavantajele curselor spre Turcia, respectiv Rusia, pregatirea profesionala a conducatorilor auto, auditul energetic s.a.
 

Respondentii reprezinta in mare parte firme de transport si logistica avand patru pana la 700 de angajati si trei pana la 400 de ansambluri, dar si case de expeditii. Dintre firmele de transport, 24,46% fac numai international – mai ales spre Germania, Olanda, Italia, Franta, dar si Anglia, Spania, Danemarca, Ucraina, Grecia, Rusia sau Kazahstan – 21,7% fac numai intern, 19,17% fac intern, international – in special spre Bulgaria, Italia, Turcia, Rusia, Republica Moldova, Ucraina – si intracomunitar – Germania, Franta, Italia, Serbia, Bulgaria, Polonia si Belgia – 13,82%, intern si international, 10,63%, intracomunitar – in Germania, Franta, Spania, Italia, Austria si Cehia, dar si Danemarca, Suedia, Norvegia, Olanda, Belgia, Portugalia, si Marea Britanie – 8,51%, international si intracomunitar si restul de 1,73% fac transport intern si intracomunitar.
In ceea ce priveste tipul de marfa transportata, in 67,01% din cazuri este vorba de marfuri generale, in 18,41%, de marfuri generale si specializate – perisabile, ADR, confectii pe umerase, materiale de constructii, beton, deseuri – iar in 14,58% din cazuri, doar de marfuri specializate – perisabile, ADR, agabaritic, beton, cereale, autoturisme sau deseuri cu remorci cu podea mobila (in tarile nordice).
51,76% dintre respondenti intentioneaza sa se implice si in alte domenii de activitate decat transportul sau sunt deja implicati (mai ales logistica, depozitare, comert sau service/spalatorie/parcare de camioane, dar si agricultura, imobiliare, exploatare de balastiere si cariere de piatra, cresterea animalelor, turism, productie sau exploatare forestiera), iar restul vor sa se ocupe in continuare doar de transport.
Pentru 48,23% dintre managerii respondenti, volumele de marfa transportata au fost mai mari in primul trimestru din 2014 comparativ cu aceeasi perioada din 2013, in timp ce pentru 30,86% au fost mai mici, iar pentru 20,91% dintre ei au fost similare.
44% dintre respondenti apreciaza ca tarifele au fost la fel in primul trimestru din 2014 si in perioada similara din 2013, 34,66% cred ca au fost mai mici in 2014, iar pentru restul de 21,34% tarifele au fost mai mari in 2014.
In ceea ce priveste costurile, ele au fost mai mari pentru 73,13% dintre manageri, aceleasi pentru 17,91% dintre ei si mai mici pentru restul de 9,96%.

Articole similare