Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

De la transport in cont propriu la aproape orice inseamna transport

MCA Invest Industrial s-a infiintat in 2007, deoarece grupul din care facea parte avea nevoie de transport, si de atunci s-a dezvoltat foarte repede nu numai din punctul de vedere al flotei – de la trei camioane noi la inceputul activitatii la 150 in prezent – ci si al gamei de servicii – transport rutier intern, international si intracomunitar, transport feroviar si maritim in containere inchiriate si, de curand, intretinere si reparatii pentru vehicule comerciale. Portofoliul a fost extins in special pentru a raspunde cerintelor clientilor legate de flexibilitate si reducerea costurilor, iar la finalul anului viitor ar urma sa inceapa constructia unui depozit propriu langa Bucuresti. Secretele dezvoltarii atat de rapide sunt, asa cum subliniaza directorul general al firmei, serviciile de calitate oferite si personalul bine pregatit.
 
Compania a inceput sa lucreze si pentru terti inca din anul infiintarii ei, astfel ca in prezent cele mai mari volume sunt pentru acestia, comparativ cu transportul pentru colegii de grup, care se ocupa de importul si distributia de produse alimentare, inclusiv cu temperatura controlata. „Si noi am inceput in 2013 sa cumparam semiremorci frigorifice pentru carne pe carlige, care reprezinta acum circa 3% din flota, dar inca nu e domeniul nostru de activitate si incercam sa ne mai dezvoltam“, arata Catalin Malea, directorul general MCA Invest Industrial.
Restul sunt prelate standard si, pentru mai multa flexibilitate, mega. Toate semiremorcile sunt Schmitz, deoarece intretinerea este mai usoara cand se foloseste o singura marca, in timp ce pentru camioane au fost alese DAF, MAN si Scania, pe care Catalin Malea le considera cele mai economice si eficiente in exploatare de pe piata. Fiecare segment de transport – intern, international si intracomunitar – are alocata o flota dedicata, camioanele ajungand la 12.000, circa 13.000, respectiv 11.500 km/luna. Cele mai vechi vehicule au sapte ani, cele care fac transport extern au 2-4 ani, cele mai noi circula intracomunitar, iar in 2016 MCA isi propune sa le innoiasca pe cele care ajung la opt ani si circa un milion de kilometri la bord. Asta dupa ce si in 2015 a achizitionat 30 de camioane cu semiremorci.
In prezent firma are clienti din industria bauturilor racoritoare si a berii, din automotive (piese si anvelope) s.a.
Pentru MCA activitatea a crescut inclusiv pe timp de criza, in special pentru ca s-a lansat pe piata avand camioanele achitate, astfel ca, daca nu era de lucru, nu era o problema la fel de mare ca pentru alte firme ca ele sa stea pe dreapta. In prezent 60% din flota este in proprietate si 40% este in leasing.
Cel mai bun an din istoria firmei a fost 2014, si din punct de vedere al volumelor, si al dimensiunii flotei, dar 2015 a fost si mai bun, pana la final de octombrie cifrele fiind cu 20% peste aceeasi perioada a lui 2014. „Inca de la inceputul anului, de cand ne-am facut planul, am stiut ca vom creste, si asta ne propunem si in 2016, cand vom innoi …

Articole similare