Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Strategia catre logistica viitorului

Mercedes-Benz Vans evolueaza de la producator de autovehicule comerciale usoare la furnizor de solutii integrate orientat catre clienti. Totul se intampla prin intermediul initiativei adVANce, prezentate in premiera la mijlocul lui septembrie la Stuttgart. Transformarea strategica de amploare se concentreaza asupra a trei domenii de inovatie: conectivitate si aplicatii internet, ce permit o integrare perfecta a unei game variate de tehnologii la bordul autovehiculelor Mercedes-Benz Vans (digital@vans), solutii inovatoare hardware pentru industria de transporturi (solutions@vans), precum si noi concepte de mobilitate la cerere pentru transportul de bunuri si de pasageri (mobility@vans).
 

Prin cele trei domenii, adVANce isi propune sa identifice solutii inovatoare pentru cererile din prezent si cele viitoare, sa le dezvolte rapid si sa asigure un plus de valoare pentru clienti in ceea ce priveste eficienta, viteza si sustenabilitatea.
Digital@vans isi concentreaza activitatea asupra incorporarii tehnologiilor moderne in autovehicule. Astfel, Mercedes-Benz Vans lucreaza la crearea unor sisteme de management inteligente pentru serviciile mobile si autovehiculele aflate in service. Acestea includ procese automate de comanda, precum si livrari direct la autovehicul si viceversa.
Solutions@vans isi propune sa imbunatateasca serviciul de livrari prin dezvoltarea unor sisteme de spatii de incarcare automate pentru acest tip de vehicule. Printre altele, sistemele grabesc semnificativ procesul de incarcare si descarcare si imbunatatesc eficienta.
Iar prin Mobility@vans MB Vans isi propune sa rezolve problema traficului aglomerat. Alaturi de diversi parteneri, compania dezvolta concepte inteligente de transport pentru bunuri si pasageri. Acestea din urma suplimenteaza transportul public si asigura transportul individual de pasageri, rapid si eficient, in timpul si in afara orelor de varf. In cazul transportului de bunuri, reteaua inteligenta de tehnologii creeaza oportunitati de crestere a eficientei si imbunatateste procesul de transport. In plus, MB Vans lucreaza la modele inovatoare de leasing si inchiriere. „In acest moment ne extindem strategia ca sa putem merge dincolo de produs, ne adaptam modelele de organizare si cooperare si investim in capacitatea noastra de inovare”, a rezumat Volker Mornhinweg, seful diviziei Vanuri, rolul si scopul initiativei adVANce.

Noi modele de organizare in segmentul start-up-urilor
La baza strategiei adVANce sta in continuare produsul (insa el va fi afiliat unei platforme de solutii interconectate) si sistemul de concepte inovative pentru transport. Pentru a asimila aceste schimbari in interiorul organizatiei, MB va infiinta o noua unitate organizationala, Future Transportation Systems, urmand sa intre in spatiul creativ al start-up-urilor, cu sedii la Stuttgart, Berlin si Silicon Valley. Cu toate acestea, producatorul german nu neglijeaza nici colaborarea cu start-up-uri active sau in dezvoltare. Obiectivul acestui parteneriat este de a dezvolta in mod sistematic idei in cele trei domenii de inovatie adVANce. „Stategia de business a diviziei noastre continua sa fie «MB Vans goes global», dar «global» nu mai descrie doar activitatile noastre de pe pietele internationale. Schimbam intreaga noastra perspectiva de a deveni mai globali si integrati. Nu ne mai concentram exclusiv pe autovehicule, ci analizam daca putem sa rezolvam problemele clientilor nostri cu noi tehnologii integrate solid si cu functiile pe care le mai putem adauga. Vanurile noastre se vor transforma intr-o platforma a transportului de maine, coreland inteligent aceste tehnologii si facandu-le sa devina o parte integranta a internetului“, a mai aratat Mornhinweg.

Servicii sub noua divizie Mercedes PRO
Planurile producatorului din Stuttgart privind implementarea noii strategii includ si crearea unei noi divizii, Mercedes PRO, care se concentreaza asupra dezvoltarii de solutii si servicii personalizate, aici fiind grupate toate ofertele privind serviciile existente si viitoare pentru clientii de vanuri. Ei le vor putea accesa aceste noi servicii prin intermediul unei platforme digitale online, care va oferi solutii personalizate si de transport, acordand utilizatorilor acces la toate serviciile comerciale ale MB Vans. Noua platforma digitala va fi disponibila online incepand cu primele sase luni din 2017, fiind accesibila pe site-ul www.mercedes.pro, prin intermediul unui ID Mercedes personalizat. Oferta va fi imbunatatita treptat si va include o serie de solutii comerciale, cu mult peste ceea ce exista in cazul vanului clasic: de la conectivitate, mobilitate si transport pana la solutii legate de flota.
La numai doua saptamani dupa ce noua strategie adVANce forward a devenit publica, a fost lansat un nou brand, Mercedes PRO, „prin care ne propunem sa conectam cererile clientilor cu tehnologiile viitoare, creand un ecosistem digital care combina produsele si serviciile noastre intr-o singura retea“, a mai spus seful MB Vans. Prima oferta de servicii lansata sub umbrela noii marci este solutia pentru flote Mercedes PRO connect, disponibila in prima jumatate a anului viitor, care va acoperi 10 servicii diferite: managementul de intretinere a vehiculului, monitorizarea vehiculului, operatiuni ale vehiculului (detalii privind rutele, setari privind barierele geografice virtuale), comunicarea la nivel de flota, jurnalul digital al soferului, Eco Monitor (display care combina date privind resursele si mediul), Eco/ Safety Coach (monitorizare a modului economic de conducere al soferului, respectiv de conducere in siguranta), Theft & Asset Management (asigura suport in caz de furt al vehiculului si identificare in cazul furtului de carburant) si Safety Monitor (monitorizare a functiilor care privesc siguranta si alte date relevante).

Vision VAN schimba serviciile de livrare
Initiativa strategica adVANce a dus si la aparitia unui concept de autovehicul comercial usor dedicat mediului urban. Vision Van este un vehicul electric, care dispune de un spatiu de incarcare complet automat, drone integrate pentru livrari pe cale aeriana si operare printr-un joystick modern. Motorul electric de 75 kW ii asigura o autonomie de 270 km. In plus, sistemul de propulsie va face posibila operarea unui Vision Van si in zonele centrale ale orasului, acolo unde vor intra in vigoare restrictii pentru autovehiculele cu combustie interna. Vision Van este, asa cum arata compania germana, prima utilitara usoara din lume care serveste drept concept integrat pentru un proces de aprovizionare complet conectat digital, de la centrul de distributie pana la destinatar. Algoritmi inovatori controleaza pregatirea comenzilor, incarcarea coletelor, managementul complet automat al spatiului de incarcare si planificarea rutelor pentru vehicul si drone. Totodata, acestia calculeaza si rutele pentru livrarea pachetelor. Selectia automata a comenzilor se realizeaza la centrul logistic, iar bunurile sunt incarcate in sisteme speciale de clasare. Vehicule complet autonome aranjeaza marfa pe rafturi printr-un sistem automat de incarcare intr-un singur pas. Sistemul inteligent de management al spatiului de incarcare transfera automat pachetele pentru livrare manuala la destinatar printr-un distribuitor de pachete amplasat la bordul autovehiculului. Combinatia dintre un software cu control in cloud si un hardware optim aduce beneficii substantiale in privinta timpului si eficientei si creste calitatea si flexibilitatea serviciilor din mediul urban. Timpul de livrare per colet este mult redus, autovehiculul oferind noi optiuni pentru livrarile in aceeasi zi si pentru cele cu timp limitat. „Vision Van integreaza inteligenta unui depozit de logistica modern intr-un van“, a mai spus Volker Morhinweg. „Estimam ca acest vehicul poate declansa o crestere a productivitatii cu pana la 50% in sectorul serviciilor de livrare.”

Articole similare