Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Gama completa si 10% cota de piata

Dupa cresterea vanzarilor pe segmentul autovehiculelor comerciale usoare in 2015, tendinta s-a mentinut si in acest an, in special pentru clientii B2B. Astfel, se estimeaza ca 2016 sa se inchida cu aproximativ 15% mai multe unitati decat in anul precedent.
 

Despre evolutia pietei de utilitare si strategia Fiat in perioada urmatoare am discutat cu Narcis Ghita, CEO Auto Italia, importator in Romania al marcilor Fiat, Fiat Professional, Alfa Romeo, Jeep, Abarth si Maserati.

Tranzit: Ce model a mers cel mai bine in 2016 si cum explicati aceasta evolutie?
Narcis Ghita:
Cele mai mari flote vandute in primele noua luni ale anului s-au indreptat catre companii din industria alimentara si farma, cel mai bine vandut model fiind Fiat Ducato, cu un raport echilibrat intre versiunile constructive comercializate (furgon si platforma). Numerosi clienti de Fiat Ducato ating un milion de kilometri pe deplin multumiti de performantele si beneficiile economice ale marcii. Fiat Professional detine o cota de piata de 9,7%, iar Ducato are o pozitie privilegiata constanta in top 3 vanzari pe piata utilitarelor de import.
In 2017, gama va fi completa cu modelul Talento, precum si cu noua versiune a lui Fiat Fiorino. Astfel, Fiat Professional va acoperi 97% din nevoile pietei de comerciale usoare.
De asemenea, pick-up-ul Fiat Fullback va fi o propunere interesanta, cu doua versiuni de carosare – cu cabina extinsa si cabina dubla – si doua niveluri de echipare: SX si LX. Fullback dispune de un propulsor turbo diesel de 2,4 l, construit in intregime din aluminiu, cu doua plaje de putere, de 150 si 180 CP, cuplat la o transmisie manuala noua in sase trepte sau la una automata in cinci rapoarte. Utilizarea lui Fullback, ca prim pick-up veritabil al marcii, este limitata doar de imaginatia posesorului, putand fi atat masina de acces si transport, cat si masina cu utilizari speciale, prin carosare si echipare specifica.
Cat din vanzarile actuale sunt catre clientii de flote?
Tendinta pe segmentul B2B este in continuare de crestere si inregistram circa 30% vanzari catre flote (peste doua unitati per contract). Vindem si prin leasing operational, iar parteneriatele sunt in continua crestere, cu rezultate foarte bune. 10% din flotele livrate de Auto Italia sunt prin leasing operational.
Cat de mult puneti accent pe serviciile oferite clientilor de utilitare?
Anii in care clientii au exploatat autovehiculele noastre au adus credibilitate marcii. Toate acestea sunt stimulate de serviciile post-vanzare, precum garantia de patru ani si asistenta rutiera gratuita. Clientii Auto Italia beneficiaza – datorita retelei extinse – de un contract de service national, valabil in toate cele 36 de puncte de lucru Fiat Professional din Romania, de asistenta rutiera gratuita in primul an, de servicii de finantare personalizate de la toate companiile importante de pe piata de leasing financiar si operational, dar si de unele dintre cele mai lungi termene de garantie din industrie.
Preturile sunt adaptate puterii de cumparare a clientilor romani si, deci, mai mici decat in tarile vestice, insa sunt comparabile cu cele din zonele vecine.
Cate service-uri Fiat Professional sunt acreditate in Romania (ale importatorului si independente)?
Reteaua este formata din 37 de service-uri autorizate la nivel national, dintre care doua proprii importatorului.
Care este strategia Auto Italia pe segmentul de utilitare?
Ne-am propus ca anul acesta sa depasim 1.500 de unitati livrate si ne vom atinge obiectivul. Pentru 2017 ne dorim sa continuam cresterea pe piata de utilitare si sa depasim o cota de piata de 10%. Noua gama de modele si motorizari Euro 6, precum si popularitatea marcii Fiat Professional ne vor ajuta sa ne atingem acest obiectiv.
Puneti accent pe furnizarea vehiculului complet sau preferati sa va focusati pe versiunile furgon/sasiu-cabina si lasati clientului libertatea de a-si alege carosierul?
Parteneriatele cu carosierii au ajutat la extinderea portofoliului de clienti, iar anii in care acestia au exploatat autovehiculele noastre, cu costuri scazute de intretinere, consum redus de carburant, motoare fiabile si tren de rulare durabil, au adus volume importante si in crestere de la an la an.
Oferim optiuni complete de carosari atat pentru furgon, cat si pentru sasiu-cabina, fara a restrictiona, insa, alegerea clientilor in ceea ce priveste solutiile existente pe piata.
In ce masura considerati licitatiile publice utile pentru vanzarea de utilitare?
Achizitiile publice reprezinta o oportunitate de a mari portofoliul de vanzari, ca si in cazul vanzarii de autoturisme. Insa sunt si foarte competitive.
Vindeti si caravane in Romania sau nu avem piata pentru asemenea produse?
Piata din Romania nu reactioneaza cu mult interes in ceea ce priveste solutiile „motorhome“. Totusi, Fiat Professional ofera baza necesara dezvoltarii unor vehicule de hobby specializate. Anul acesta, Fiat Professional a fost desemnata (pentru a noua oara consecutiv) „Best Motorhome Base Vehicle 2016“. In ultimii zece ani, peste jumatate de milion de familii din Europa au calatorit in siguranta la bordul unui camper van Ducato.
Aveti clienti interesati de vehicule electrice sau CNG/LNG?
Clientii iau in considerare toate criteriile inaintea achizitiei, iar cifrele Fiat Professional legate de emisii si consum sunt printre cele mai mici din segment. Grupul FCA este cel mai mare jucator pe piata de CNG din Europa. Nu am putut dezvolta aceasta directie si in Romania din cauza lipsei infrastructurii de alimentare. Speram ca in viitor reteaua de CNG sa devina mai accesibila. Daca Bulgaria a reusit, Romania de ce nu ar putea?
Care este configuratia standard pentru piata romaneasca?

Respectam in totalitate reperele de siguranta activa si pasiva din Europa, chiar daca standardul difera de piata italiana. Nu putem spune ca masinile echipate pentru Romania sunt mai sarace, pentru ca punem accent pe multiple elemente de confort. Toate utilitarele Fiat Professional sunt echipate standard cu aer conditionat, geamuri actionate electric, inchidere centralizata cu telecomanda. Modelul Ducato dispune de rezervor marit, cruise control si faruri anticeata, iar toate aceste dotari sunt rezultatul feedback-ului primit de la clientii nostri si din reteaua de distributie. Am fost printre primii importatori care au oferit in Romania vehicule comerciale cu capacitate marita.
Se cer serviciile de management flote, telematica etc.?
In special clientii de flote sau de leasing operational apreciaza aceste servicii. Vehiculele Fiat Professional pot avea din fabrica interfata pentru servicii de tip fleet management.
Care sunt punctele forte ale produselor Fiat Professional si ale retelei Auto Italia in Romania?
Gama Fiat Professional – compusa din modelele Doblo, Fiorino, Ducato, Talento si Fullback – raspunde eficient nevoilor de transport, oferind o varietate de variante constructive si solutii de carosare. Putina lume stie, de exemplu, ca „best seller“-ul Fiat Ducato poate fi configurat in aproximativ 10.000 de versiuni, in functie de motorizari, dimensiuni si caroserie.
Generos in volum si spatiu, Ducato ofera un volum de pana la 17 m3, sarcina utila de pana la 2,2 t si o zona de incarcare perfect rectangulara, pentru ca tot spatiul sa poata fi folosit eficient. Fiat Doblo, in variantele constructive Cargo, Combi si Work-up, este un aliat pentru micii comercianti din industrie, avand cel mai mare volum util din segment. Pick-up-ul Doblo Work-up are bena de 2,3×1,82 m (Lxl) si o suprafata de incarcare de 4 m2.
Pentru extra competitivitate am introdus si dobanda zero pentru toata gama Fiat Professional, in completarea ofertei cu patru ani garantie sau 250.000 km si patru luni de gratie la toata gama Fiat Professional.

(A consemnat Cristiana SANDULESCU)

Articole similare