Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un plus de stil, fara compromisuri la functionalitate

Noile Renault Master si Trafic au fost restilizate si complet reproiectate la interior, o atentie deosebita fiind acordata calitatii materialelor folosite, dar si functionalitatii sistemelor instalate. Au fost introduse insertii cromate, care confera un plus de stil, tetiere noi si toate echiparile necesare pentru adaptarea cabinei si transformarea acesteia in birou mobil. Noile motoare dCi de 2,3 l, care propulseaza Renault Master, furnizeaza mai multa putere si cuplu, in conditiile reducerii consumului de carburant, iar sistemele avansate de siguranta asista soferul in situatiile mai dificile de trafic. Modelul mai mic Trafic este echipat cu noile motoare de dCi 2 l si pe langa versiunea de utilitara este disponibil in variantele Combi, Bus si SpaceClass.


Noul Renault Master este acum mai robust, dinamic si impresioneaza la capitolul expresivitate, respectand in acelasi timp identitatea vizuala a celorlalte modele din familia de utilitare a constructorului francez. Grila radiatorului are un nou design vertical, linia plafonului a fost inaltata, barele de protectie, ranforsate, iar semnatura in forma literei C completeaza imaginea puternica a Master, lansat pe piata cu o noua culoare de vopsea mata, „gri urban“.
Cele mai multe schimbari sunt insa la interior, vehiculul imprumutand multe caracteristici din configuratia autoturismelor. Inginerii Renault au folosit in restilizarea cabinei linii orizontale, clare si simple si materiale de calitate, avand culori mai inchise si mai putin lucioase.
Master este oferit in trei variante de configurare: Generique, Confort si Grand Confort. In varianta de baza, pe langa airbag-ul pentru sofer, geamurile cu actionare electrica si oglinzile electrice si incalzite, vehiculul este echipat ca noutate cu sistem de corectare a directiei de mers in conditii de vant lateral, pastrand si semnatura luminoasa in forma literei „C“, realizata pe LED la noile autoturisme Renault. Versiunea Confort are, in plus, perete despartitor complet intre cabina si compartimentul de marfa, compartiment de depozitare amenajat deasupra locurilor din fata si cotiera pentru scaunul soferului. Mai multe noutati sunt la varianta Grand Confort, care este cea mai bine echipata dintre toate. Aceasta include pachetul „Crom“ interior/exterior, materiale noi pentru tapiterie si plansa de bord, tableta pliabila Easy Life si posibilitatea amenajarii unui birou mobil prin pivotarea scaunului din mijloc si plierea spatarului acestuia. De mentionat ca tableta Easy Life incorporeaza sistem de incarcare prin inductie pentru smartphone. De asemenea, scaunul din mijloc poate pivota, in functie de necesitate. Foarte interesant, sistemul multimedia (versiune R-Link Evolution sau Media Nav Evolution) include un ecran digital de 3,5” incorporat in zona centrala a bordului, care poate fi folosit si pentru navigatie.

Mai multa putere cu motorul 2.3 dCi
Renault Master este propulsat acum de o noua gama de motoare de 2,3 l, care corespund standardului Euro 6d, gratie tehnologiei de reducere catalitica selectiva (SCR). In functie de aplicatie, se poate alege dintre mai multe variante de putere, cu focus pe economie sau pe dinamism. Noile motoare vin in tandem cu transmisie manuala, cu 6+1 trepte, sau semi-automata, la fel, cu 6+1 trepte. Cel mai puternic propulsor 2.3 dCi, de 180 CP, dezvolta un cuplu motor maxim de 400 Nm.
Sub deviza „siguranta de jur-imprejur“, Master este disponibil cu pachetul de sisteme avansate de asistenta pentru sofer (ADAS), care include: asistenta fata pentru parcare, spate, atat pentru parcare, cat si in trafic (imaginea pe monitor este fractionata, iar in partea de sus confera vizibilitate optima pentru distante medii si lungi), sistem de avertizare pentru unghiul „mort“, sistem de asistenta la vant lateral (in standard – corecteaza cu pana la 50% deviatiile de la linia drumului, la viteze de peste 70 km/ora), senzori de lumina si de ploaie (in standard), precum si sistem de asistenta activa la franarea de urgenta (activ atat in localitati, cat si in afara lor).

Zona cargo capacitiva, proiectata pentru eficienta
Noul Master are unul dintre cele mai incapatoare compartimente de depozitare din clasa sa, cu un volum util de 105 l. De asemenea, zona de incarcare este acum de cinci ori mai bine luminata, cu LED-uri atat in partea din spate, cat si pe peretele opus usii culisante. Manerele sunt si ele foarte importante, astfel ca vehiculul dispune de cel putin unul in spate si cate unul la fiecare usa culisanta, in functie de configuratie.
Cabina a fost reproiectata pentru a oferi mai multe spatii de depozitare, iar torpedoul are 10,5 l.
Noul Master este disponibil in nu mai putin de 350 de versiuni, cu trei variante de inaltime si patru lungimi disponibile, astfel ca poate fi configurat optim pentru o paleta larga de aplicatii. Modelele sasiu-cabina pot fi comandate cu volan atat pe partea stanga, cat si pe dreapta, si sunt proiectate pentru a putea transporta incarcaturi grele si foarte grele. In functie de configuratie, masa maxima total autorizata este cuprinsa intre 2,8 si 4,5 t, iar volumul util intre 8 si 22 m3. Astfel, pe langa versiunea clasica de panel-van, Master poate fi configurat pentru transport de materiale de constructii, cu platforma sau bena basculabila, precum si pentru o varietate de aplicatii de transport specializat, distributie urbana sau uz municipal.
In 2018, nu mai putin de 38,5% din volumul total de aproape 1.500 de unitati Renault Master produse au fost carosate.

Master Z.E., solutia Renault cu zero emisii
Special pentru distributie urbana, constructorul francez a dezvoltat Master Z.E., vanul electric capacitiv, care poate fi folosit cu succes in interiorul oraselor si are o autonomie de pana la 120 km. Vehiculul este echipat cu noua generatie de baterii Z.E. litiu-ion, de 33 kWh, si sistem electronic de management al energiei. O incarcare completa dureaza sase ore, folosind o sursa WallBox de 32 A/7,4 kW.
Noul Master Z.E. este propulsat de motorul electric R75, ce dezvolta o putere de 57 kW (echivalentul a 76 CP). Testat deja pe modelele ZOE si Kangoo Z.E., motorul este produs la fabrica Renault Cléon, din Franta.
Cel mai mare van electric din familia Renault este disponibil in sase variante de configurare, cu trei optiuni de lungime si doua de inaltime: patru versiuni panel-van ofera un volum util cuprins intre 8 si 13 m3, iar doua sasiuri-cabina, cu lungime L2 sau L3, pot fi carosate pentru transportul marfurilor mai voluminoase, de maximum 22 m3.

Noul Renault Trafic, ideal pentru distributie urbana
Majoritatea imbunatatilor introduse la Master se regasesc si la modelul mai mic, Trafic, un vehicul polivalent, mai adaptat transportului urban.
Ca si la Master, cabina noului Trafic a fost transformata intr-un veritabil birou mobil, iar compartimentul de marfa a fost optimizat, volumul util fiind cuprins intre 3,2 si 8,6 m3, in functie de configuratie. Iluminarea LED creste vizibilitatea la interior cu 50%. Suprafata zonei cargo este de 4 m2, iar forma patrata a spatiului de incarcare permite valorificarea la maximum a acesteia. Lungimea maxima a spatiului de incarcare este de 4,15 m.
Trafic este propulsat de noul motor 2.0 dCi, care corespunde standardului de poluare Euro 6d si dezvolta pana la 170 CP, cu un cuplu motor maxim de 380 Nm. Ca noutate, pentru cele mai puternice doua motorizari, de 145 si 170 CP, se poate alege optional si cutia de viteze automata EDC6, cu dublu-ambreiaj. Noile motoare reduc consumul de carburant cu 0,6 l/100 km fata de generatia precedenta.
Avand doua variante de lungime si doua de inaltime disponibile, noul Renault Trafic poate fi configurat in 275 de variante.

Articole similare