Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Nici 2012 nu a adus ateliere noi sau extinderi de retele

Cazurile in care importatorii de semiremorci investesc in service-uri proprii sunt destul de rare, dar 2012 nu a fost un an bun nici macar pentru extinderea retelelor de service-uri partenere, mai ales avand in vedere tendinta din ultimul timp a operatorilor de a realiza anumite reparatii in garajul propriu si de apela la centrele de service autorizate doar pentru garantii, ca masura de reducere a costurilor.
 

Circa 35% din marja de profit CTE Trailers a fost realizata in ultimii ani din activitatea de service. Compania are un singur atelier propriu, in Ciorogarla (Ilfov), si colaboreaza cu alti 10 parteneri din tara, care incheie contracte direct cu Krone GmbH, la recomandarea dealerului din Romania. „Orice unitate service poate deveni partener Krone daca indeplineste anumite conditii. Iar noi suntem deschisi oricaror propuneri, si chiar urmarim acest lucru“, explica reprezentantii CTE Trailers.
Din perspectiva serviciilor after-sales, activitatea Schwarzmüller este structurata in departamentul de reparatii, care genereaza aproximativ o treime din cifra de afaceri, si de piese de schimb, care are aproximativ acelasi aport. „Serviciile suplimentare oferite, cum ar fi Certificate FRC, Certificate imprimante temperatura, Igienizari conform HACCP a vehiculelor pentru transport alimente, tahografe etc. au contribuit la indeplinirea obiectivelor stabilite pentru 2012, mai ales din perspectiva furnizarii de servicii necesare clientilor din aceeasi sursa, fara pierdere de timp sau alte costuri suplimentare“, a precizat Valentin Rieber, director general Schwarzmüller.
La nivel european, Schmitz Cargobull are externalizat serviciul de intretinere si mentenanta a produselor comercializate, motiv pentru care nici in Romania nu detine centre proprii. „Acest serviciu este externalizat catre parteneri cu care sunt incheiate contracte pentru efectuarea opera-tiilor de mentenanta, intretinere, reparatii si lucrari in garantie“, a explicat Eugen Stan, director comercial Schmitz Cargobull Romania. Tot prin intermediul partenerilor de service lucreaza si InterCargo, importatorul semiremorcilor poloneze Wielton, care numara patru centre in momentul de fata, insa potrivit lui Alex Paunescu, directorul general al companiei, este posibil ca anul acesta reteaua sa se extinda.

Focus pe piesele de schimb
In 2012, pentru Schmitz Cargobull Romania dezvoltarea departamentului de piese de schimb a fost o prioritate, iar anul acesta compania isi va orienta atentia catre dezvoltarea si echilibrarea din punct de vedere profesional a retelei de parteneri de service. Potrivit reprezentantului Schmitz, ser-vice-urile partenere nu ofera o acoperire optima a zonei de sud-vest a tarii. „Acesta este motivul pentru care ne vom concentra asupra gasirii unui nou partener de service“, a completat Stan.

Articole similare

Ad