Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Miza pe parteneriate, nu pe investitii proprii

Daca dealerii de camioane nu pot functiona fara service-uri proprii, importatorii de semiremorci se focuseaza mai ales pe vanzari si operatii de service specializate – caroserie, hidraulica etc. – operatiunile pentru trenul de rulare efectuandu-le atat pe cont propriu, cat si printr-o retea extinsa de parteneri, si nefiind interesati sa investeasca intr-o retea proprie la nivel national.
 

Pentru 2014, CTE Trailers nu are planuri de extindere in Romania, dar va avea un partener in Republica Moldova, langa Chisinau: dealerul local Volvo. „In tara avem 10 centre si incercam sa crestem putin competenta partenerilor si sa fim mai atenti la cum se aprovizioneaza cu piese si care este atentia pe care le-o acorda clientilor care vin in service“, a declarat Mihai Dinu, managing partner CTE Trailer.
Relatia cu clientul este extrem de importanta, tocmai de aceea centrul pe care il detine CTE in Bucuresti este un etalon pentru parteneri, pentru care „vrem sa incepem un proces de constientizare a importantei relatiei cu clientul. Momentan am ales strategic anumite service-uri, pentru a acoperi toata tara. Multi sunt transportatori si clienti ai nostri de semiremorci. Si vrem sa fim siguri ca respecta acelasi standard de calitate pe care-l oferim in atelierul propriu.“

CTE doreste un control mai bun al retelei
Chiar daca nu a impus partenerilor de service o valoare a stocului pieselor de schimb, CTE Trailers intentioneaza sa aduca un plus de calitate din acest punct de vedere. „In 2014 ne vom axa mult mai mult pe reteaua de parteneri si in acest sens vom beneficia de mai mult suport de la Krone“, a mai spus Mihai Dinu.
Un alt punct pe lista de lucru este echiparea service-urilor si cresterea controlului asupra pregatirii tehnice a personalului din ateliere, care chiar a fost un criteriu de selectie a partenerilor, asa cum explica reprezentantul CTE Trailers, insa inca exista fluctuatii de personal, iar in aceste conditii este necesara reluarea procesului de training. „Asteptam sa vedem care este si viziunea Krone. Va fi un an de consolidare si se va pune mult accentul pe piese de schimb si pe reteaua de service-uri la nivel european.“
In centrul propriu muncesc 16 angajati, la fel ca in 2012, dar s-a redus un schimb si se lucreaza la 75% din capacitate, acesta fiind si pragul minim care asigura eficienta. In 2012 s-a lucrat la 90%. A scazut chiar si aportul pe care il are service-ul in cifra de afaceri, de la 15% in 2012 la 10% anul trecut. „Dar vrem ca in 2014 sa crestem volumul cifrei de afaceri si la service, si la piese, si cred ca vom reusi“, a completat Mihai Dinu. Piesele de schimb s-au ieftinit anul trecut fata de 2012, insa CTE are acum in portofoliu si segmentul original si piese after-market, care castiga tot mai mult teren, in detrimentul calitatii.

Transportorii reduc costurile, dar de unde nu trebuie
In opinia lui Mihai Dinu, tendinta pe care o urmeaza service-urile nu este una buna, mai ales ca au scazut dramatic si preturile la manopera.

Articole similare

Ad