Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

2013, anul consolidarii

In 2013 putini producatori au ales sa-si extinda sau sa-si modernizeze reteaua de service, focusul fiind pe utilizarea mai buna a spatiului de service si cresterea productivitatii prin programarea mai buna a autovehiculelor in service, pentru care multi dealeri si-au creat un serviciu de vanzari dedicat serviciilor after-sales.
 

Ultimul an cand au fost vandute masiv camioane in Romania a fost 2007, multe dintre ele depasind deja un milion de kilometri. Unele au fost chiar inlocuite, insa, cum cresterea parcului national s-a facut tot cu vehicule rulate, potentialul pentru reparatii este in continuare foarte mare. „Pentru a raspunde acestei provocari, am dezvoltat concepte si produse care se adreseaza posesorilor de vehicule mai vechi“, a explicat Rolf Rosendaal, after-sales director Mercedes-Benz Romania „De asemenea Parcul auto Mercedes-Benz a avut parte de stabilitate constanta“, a completat acesta, si astfel operatiunile After-Sales ale centrelor autorizate au fost semnificative, nu numai in privinta volumului, dar si a stabilitatii veniturilor.
Pentru Volvo Romania, din punct de vedere al cifrei de afaceri, profitului etc., toti indicatorii s-au mentinut anul trecut pe aceeasi linie a lui 2012. Din punct de vedere al operatiunilor de service 2011 a fost unul dintre cei mai buni ani de la debutul crizei, este de parere Iulian Dumitru, after-sales director Volvo Trucks, iar 2010 a fost cel mai slab.
Pe de alta parte, pentru importatorul DAF in Romania, EVW Holding, 2010 a fost cel mai bun an. „Asa cum intreaga piata a tuturor marcilor de camioane a inregistrat in Romania un nivel de vanzari la fel de scazut ca in ultimii cinci ani, vanzarile de service ale organizatiei MAN s-au situat anul trecut aproximativ la acelasi nivel ca in 2012. Din totalul cifrei noastre de vanzari, service-ul si piesele ocupa in jur de 30%, o cota destul de importanta“, a punctat si Jorge Leuschner, CEO MHS Truck&Bus.
Pentru Scania Romania nu este exclusa o crestere a cotei de piata din service, compania intrand tarziu cu reteaua pe piata. „Am crescut an de an cu circa 20%. De aceea mai cautam parteneri unde nu suntem localizati, avem un teren in Timisoara, dar nu stiu cand vom incepe sa construim, depinde de piata“, a explicat Jan E. Karlsson, after-sales director Scania Black Sea Unit.
2013 a dus la cresterea activitatii si pentru service-urile independente. In cazul Holleman, cifra de afaceri a crescut anul trecut cu 4,9%, fata de 2012, fiind observata si o crestere cu 6% a clientilor externi. „Am crescut de la an la an, iar 2013 a fost cel mai bun. Proprietarii de camioane s-au orientat catre service-uri mai convenabile, dar pe de alta parte, facturile au fost achitate cu mai mare greutate“, a declarat George Nita, director general Holleman.
Pentru Eurospeed cresterea fata de anul precedent a fost si mai mare, de 30%, numarul masinilor prezente in service pentru reparatii avand o medie de crestere de 38%, iar numarul clientilor de 15%.

Articole similare

Ad