Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Oferta se specializeaza

Piata de solutii de telematica din Romania este intr-o continua dezvoltare. Daca in urma cu cativa ani volumele implementate erau reduse si se solicitau in special aplicatii simple, care raspundeau unor nevoi de baza, acum se propun solutii complexe, care ofera analize si contribuie la reducerea costurilor de operare – cu flota sau in depozit.

Deoarece transportul si logistica sunt domenii de nisa, solutiile software adresate acestora nu sunt foarte multe, si nici solutiile software integrate – ERP.
 

Din aceasta cauza, companiile de profil, desi au nevoie de implementarea unui sistem software integrat din care sa obtina informatii in timp real si un control mai bun asupra activitatilor si costurilor, apeleaza de cele mai multe ori la solutii software care nu sunt specializate pe transport, acestea fiind costisitoare, greu de implementat si cu rezultate mai putin bune. In urma unei analize mai atente a pietei privind produsele dedicate transporturilor, operatorii pot gasi un sistem software integrat, care sa le satisfaca in intregime nevoile, se implementeaza rapid si poate juca un rol important in optimizarea activitatii.
In acelasi timp, pe masura ce companiile de profil au inceput sa isi dezvolte activitatea si s-au extins si in alte domenii complementare transportului, sistemele software s-au diversificat, pentru a raspunde noilor nevoi. Odata cu cresterea componentei de logistica, pe langa modulele de monitorizare a activitatii din depozit au aparut si aplicatii dedicate, care pot rula in paralel cu cele deja implementate. Iar odata cu maturizarea cerintelor se discuta de optimizari mai avansate: in zona de stocare, optimizare a proceselor, integrare cu alte sisteme etc.
Oferta solutiilor telematice in Romania s-a dezvoltat incepand cu 2005, odata cu implementarea transmisiei de date GPRS. Ritmul a fost initial lent, dar s-a accentuat din 2007, cand cei mai multi jucatori importanti de pe piata autohtona au inceput sa-si consolideze pozitiile. „In acel moment oferta era limitata tehnologic, pe o piata prea putin impresionata de beneficiile acestor solutii. Concomitent cu aderarea Romaniei la UE a crescut si cererea tot mai sofisticata de solutii de telematica si chiar FMS (management al flotelor). Clientii transportatorilor romani au tot mai multe cereri si transportatorii au inteles diferenta dintre solutiile de pozitionare GPS (track& trace) si FMS, in acel moment existand totusi o discrepanta bine definita tehnic si comercial. De atunci suntem martorii unei explozii de oferte si servicii competitive, bineinteles, caracterizate si de gradul de «know-how» tehnologic, dar care a permis dezvoltarea unui comert al solutiilor de telematica avand un nivel al costurilor mult sub media europeana. Acest lucru a descurajat anumiti jucatori europeni, dezvoltatori de solutii FMS, sa investeasca in Romania, considerand-o a fi o piata neatractiva si descurajanta“, este de parere Cristian Kiss, reprezentant Transics pentru Romania.

Articole similare

Ad