Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari mai bune in pofida conditiilor dificile

Anul trecut pare sa fi fost destul de bun, cu cresteri raportate de vanzatorii de piese si componente. Insa acestea au fost obtinute jongland printre marile probleme care ii afecteaza puternic, adica asaltul pieselor asiatice ieftine sau de calitate indoielnica si o piata a transporturilor deficitara, in care mare parte din camioane circula si consuma mai mult in Comunitate, iar cei ramasi in tara se lupta pe tarife mici, care cu greu acopera cheltuielile cu reparatii facute de profesionisti, folosind piese premium. Nu ii ajuta nici faptul ca investitiile in infrastructura si constructii scad de la an la an, in conditiile in care multi spun ca aceste doua sectoare ar putea fi „motorul economiei“.
 

Regandirea portofoliului, atentia la fiecare detaliu logistic si consultanta acordata clientilor sunt cateva dintre solutiile aplicate de vanzatorii de piese.

Divizia piese a EVW Holding a avut un 2014 comparabil cu 2013, pe fondul unei cereri in descrestere, dar cu o oferta in crestere din partea jucatorilor de pe segmentul pieselor pentru camioane. In opinia lui Adrian Nine, director piese in cadrul companiei, aceasta situatie este cauzata de faptul ca unele firme cu rulaje importante pe segmentul autoturismelor au intrat puternic si pe piata pieselor de camion si au aparut si alti diversi mici jucatori locali care, desi au un portofoliu restrans, pot influenta vanzarile pe anumite zone, crescand competitia si presiunea pe pret.
Si vanzarile AD Auto Total a avut in 2014 un trend ascendent, dupa ce in 2013 cresterea fusese de 9% fata de 2012.
KB Trading, in schimb, nu a avut un an prea bun si, asa cum declara Babos Zoltan, directorul companiei, 2014 se incheie mai prost decat 2013 sau chiar decat 2012. „Multe tari din Europa de Est sunt in crestere, dar Romania, Rusia sau Ucraina au inregistrat scaderi. Sper ca in 2015 sa ne revenim, daca se majoreaza investitiile. Nu vor mai fi alegeri, deci poate banii vor fi canalizati acolo unde trebuie pentru a genera crestere.“
Am discutat si cu una dintre companiile nou-aparute pe piata, GTO piese de schimb, iar Dragos Horghidan, directorul sau, arata ca „privim lucrurile cu optimism. Telul nostru este sa devenim o prezenta puternica pe piata pieselor de schimb pentru camioane si sa incheiem anul cu profit. Putem spune ca 2014 s-a dovedit a fi un an activ, ca industria de transport din Romania functioneaza si chiar este in dezvoltare, multe companii achizitionand camioane noi si second-hand.“ GTO piese de schimb este sucursala din Romania a GTO Truck and Trailers din Olanda, companie care ii este totodata si unic furnizor de piese multimarca.
Tot pe crestere a incheiat anul si Philips Automotive Romania, cu un plus de 7-10% in comparatie cu 2013.

Au crescut vanzarile pentru echipare originala
Auto Brand a avut un an foarte bun, extraordinar s-ar putea spune, nu doar pentru ca a aniversat 10 ani de activitate si investitii continue, ci si ca urmare a unei cresteri spectaculoase pe segmentul pieselor si compon

Articole similare

Ad