Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noi aditivi pentru curatarea injectoarelor si reducerea consumului

De la 1 ianuarie 2015, Chevron comercializeaza Techron HD, un aditiv menit sa dizolve depunerile de pe injectoare cauzate de utilizarea de biodiesel. Curatarea chimica a injectoarelor se poate face prin utilizarea zilnica a unei doze de aditiv amestecate cu motorina sau printr-o doza soc, aplicata o data pe an intr-un atelier de service. Techron HD este raspunsul Chevron la nevoile motoarelor moderne, din ce in ce mai sofisticate pentru a indeplini noile conditii de poluare si emisii de CO2, impuse de Uniunea Europeana. Acesta ajuta ca motoarele sa aiba sisteme de injectie cu o durata de viata cat mai lunga si sa isi scada consumul de combustibil.
 

Dave Spence, Channel Marketing Manager Chevron Lubricants Europe, a citat un studiu realizat in Marea Britanie, in care au fost incluse raspunsuri de la 500 de companii locale de transport, care au fost intrebate ce aspecte conteaza mai mult atunci cand cumpara un camion. Cele mai importante s-au dovedit a fi fiabilitatea (37%), pretul (31%), dar si economia de combustibil promisa (32%). 27% dintre cei chestionati au raspuns ca singurul factor important la achizitia unui vehicul este consumul. Intrebati fiind ce masuri iau pentru pentru a reduce consumul, cei mai multi au spus ca au programe de instruire a soferilor (circa 70%), circa 50% au zis ca investesc in telematica, iar peste 40%, in monitorizarea presiunii pneurilor. Pe langa acestea, transportatorii sunt atenti la aerodinamica, software de planificare/rutare, stimularea soferului, reconfigurarea masinilor si echipamentelor, folosesc lubrifianti cu vascozitate mai redusa, aditivi pentru combustibili sau folosesc pneuri cu rezistenta la rulare scazuta.
Practic, un numar foarte mic se orienteaza catre lubrifianti pentru motor cu vascozitate mai redusa (9%) si doar 5% au introdus un aditiv de combustibil, care este de fapt un sistem de curatare a combustibilului, astfel ca reprezentantii Chevron vad un potential mare de scadere a costurilor de operare prin folosirea produselor pe care le propun transportatorilor.
Dave Spence crede ca, „in ceea ce priveste lubrifiantii cu vascozitate redusa, discutia s-a mutat in aceasta zona de cand aproape toate transmisiile moderne au fost «umplute» cu lubrifianti sintetici cu vascozitate redusa pentru angrenaje si cu fluide pentru axe. Insa accentul s-a mutat acum catre uleiurile de motor pentru aplicatii grele. Multi producatori incearca sa recomande lubrifianti cu coeficient 30, 5W-30 sau 10 W-30, sub presiunea faptului ca in legislatia viitoare se va pune accent pe reducerea emisiilor de CO2.“
Reprezentantul Chevron Texaco asigura ca acest tip de produse nu este usor de testat, dar ca nu exista compromis in termeni de performanta a motorului. Toate testele de motor sunt gestionate atfel incat sa se asigure ca aceste uleiuri mai usoare nu afecteaza rezistenta motorului. „In prezent ne focusam foarte mult pe curatarea sistemelor, pe depunerile din injector. Atentia acordata protectiei mediului pune presiune …

Articole similare

Ad