Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Accent pe abordarea personalizata a pietei

Chiar daca nu a mizat pe extindere, reteaua de service MHS Truck&Bus a cunoscut in 2014 un trend crescator, ca rezultat al atragerii clientilor prin practicarea unui tarif pe ora de manopera la acelasi nivel cu anul anterior, precum si prin stabilirea unor preturi speciale de vanzare a pieselor de schimb. Astfel, daca regula generala era ca pretul de vanzare sa fie recomandat la nivel european, iar piesa de origine sa fie mai scumpa decat orice alt tip de pe piata, MAN a ales sa mearga, in special pe segmentele atacate de competitie, la preturi sub cele din Germania, concepute pentru Romania.
 

Reteaua de service MHS Truck& Bus detine in prezent 13 ateliere autorizate MAN (in Militari, Otopeni, Brasov, Sibiu, Cluj, Timisoara, Oradea, Baia-Mare, Constanta, Bacau, Piatra-Neamt, Iasi si Slatina), din care opt sunt proprii, iar cinci sunt service-uri partenere (independente). „Cu exceptia sediului din Constanta, mutat anul trecut intr-o locatie noua, toate celelalte sapte centre sunt proprietatea MHS. Dimensiunile acestora variaza, insa nu sunt mai mici de 1.500 m2, cu posibilitati de extindere“, a precizat Ion Ghica, network manager MHS Truck&Bus, mentionand ca unele centre s-au extins, in timp, intr-un ritm alert. „De exemplu, de la deschidere pana acum, unitatea din Otopeni si-a dublat suprafata.“
Toate centrele din retea pot efectua daune majore, avand ateliere de tinichigerie si, in proportie de 70%, si de vopsitorie. „Restul de 30% este acoperit prin colaborari cu ateliere locale care ofera o calitate ridicata a lucrarilor, noi fiind responsabili si de calitatea lucrarilor efectuate la terti“, a punctat Ion Ghica, subliniind ca, in intreaga retea, s-au deschis anul trecut peste 30.000 de comenzi de camioane. „Gradul de ocupare a avut in 2014, in medie, o tendinta de crestere, chiar daca nu foarte mare. Daca luam in considerare un singur schimb de lucru, gradul este de aproape 100%“, a mai spus acesta, completat de Daniel Mojilian, parts manager pentru Romania si branch manager Militari: „circa 80% din capacitatea atelierului este dedicata activitatilor programate, iar 20% constituie o rezerva-tampon utilizata in caz de urgenta“.
Toate centrele MHS sunt echipate cu service-uri mobile, disponibile non-stop. De asemenea, in toate unitatile se pot efectua si reparatii pentru alte marci de camioane, ca urmare a investitiilor suplimentare, in special in diagnoza.

Mentenanta efectuata in afara reprezentantelor poate fi mai costisitoare
Chiar daca mentenanta ar trebui sa fie cea mai solicitata operatiune venita de la cei cu flote, tendinta din ultima perioada arata o scadere a cererilor pe acest segment, mai ales din cauza BER (Block Exemption Regulation), potrivit careia clientul nu mai este obligat, dupa ce isi cumpara un camion nou, sa isi faca intretinerea intr-un service autorizat. „Aceasta exceptie, care il duce pe client catre atelierul propriu sau catre service-uri mai ieftine, se transforma mai tarziu intr-o reparatie care il costa mai mult.

Articole similare

Ad