Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Control la aproape 1.700 de service-uri

Registrul Auto Roman, prin Departamentul Supraveghere de Piata (DSP), deruleaza ample actiuni de control si inspectie atat asupra service-urilor, cat si asupra vanzatorilor de piese si materiale auto. Am discutat cu George-Adrian Dinca, directorul RAR, pentru a vedea care sunt principalele nereguli constatate, masurile care au fost luate, dar si alte detalii privind activitatea institutiei.

Tranzit: Cate controale ati efectuat in 2014 la service-urile pentru vehicule comerciale autorizate pentru efectuarea ITP?
George-Adrian Dinca: Departamentul Supraveghere de Piata (DSP) din cadrul RAR desfasoara o intensa activitate de disciplinare a pietei de profil, prin actiuni de control si inspectie efectuate de inspectori imputerniciti de Ministerul Transporturilor.
 

Acestia urmaresc monitorizarea starii tehnice a parcului auto si conformitatea activitatilor de reparatii efectuate, cu respectarea conditiilor tehnice si de calitate impuse de constructorul de automobile, precum si supravegherea pietei serviciilor auto privind certificarea si/sau omologarea echipamentelor, pieselor de schimb si materialelor utilizate la vehicule rutiere, avand ca rezultat garantarea sigurantei circulatiei si protectia mediului. Conform tematicii aprobate, au fost controlati 1.699 de operatori economici care efectueaza activitatea de reparatii si intretinere auto si de inspectii tehnice periodice.

Care sunt problemele intalnite cel mai des?
In urma controalelor efectuate au fost dispuse masuri de suspendare a activitatii pentru 331 de operatori economici si au fost anulate 18 atestate ale inspectorilor ITP. S-a descoperit ca firmele au incalcat mai multe prevederi legale: lipsa autorizatiei tehnice, nerespectarea domeniului de autorizare, lipsa dovezilor privind efectuarea inspectiilor finale (lipsa listinguri, registrul de evidenta) care sa garanteze ca vehiculul supus activitatilor de reparatii corespunde conditiilor si reglementarilor legale privind admiterea si mentinerea in circulatie a vehiculelor rutiere. Alte probleme depistate sunt utilizarea unor componente auto neconforme sau lipsa dovezilor privind acordarea garantiei legale pentru lucrarile efectuate. In urma actiunilor de control realizate la distribuitorii de echipamente si componente auto au fost identificate mai multe produse neconforme, a caror comercializare a fost oprita. Cele mai multe neconformitati au fost observate la categoria lichid de frana, unde, din 27.745 de produse verificate, 2.353 au fost considerate neconforme. Urmeaza uleiul hidraulic (27.131/1.416), uleiul de motor (1.276.869/16.110), garniturile de frana (27.540/171), uleiul de transmisie (116.943/665), sabotii de frana (122.677/2.972), placutele de frana (578.452/2.972) etc.

Cat de presanta este problema existentei pe piata a pieselor de schimb neomologate? Ce cauzeaza aceasta situatie?
Existenta pe piata a unor produse neomologate, care provin de pe pietele extracomunitare, nu reprezinta o problema, deoarece nu sunt in volume mari …

Articole similare

Ad