Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Lipsa autostrazilor si preturile mari la RCA franeaza piata

Anul trecut, piata locala de service de camioane din Galati nu a cunoscut mari fluctuatii in ceea ce priveste numarul de clienti, insa costurile enorme cu politele RCA au avut impact si in acest business conex, profitul fiind mai mic, dupa cum ne-a marturisit Mihai Butunoi, administratorul Frontal Trucks Service. Iar pentru anul acesta sectorul depinde direct de marile investitii in infrastructura, resimtindu-se din ce in ce mai mult lipsa flotelor de transport de materiale de constructii. In plus, pentru un „oras aflat la capatul Europei“, investitiile permanente in echipament si personal, precum si serviciile cu valoare adaugata au devenit obligatorii pentru un service de vehicule comerciale.
 

Situat pe drumul judetean 251, Galati-Smardan, Frontal Trucks Service a fost deschis in 2012 pe o suprafata de circa 800 m2, avand cinci posturi de lucru ce pot acoperi 12 autocamioane simultan. Gradul de ocupare este constant si nu exista pauze, nici macar in perioada sarbatorilor, atunci cand „schimbam ambreiaje chiar si inainte de Revelion“, in timp ce varfuri ale perioadei de lucru se inregistreaza in functie de sezonalitate. „Spre exemplu, marile proiecte de infrastructura fiind oprite pentru moment, reparam mai putine camioane pe constructii, insa vara si toamna, cand este mult de lucru in agricultura reparam bene, deoarece transportatorii/producatorii au nevoie de ele in acel moment“, explica directorul service-ului, Constantin Olariu.

Service partener Iveco
Service-ul dispune de un stoc de piese de schimb in valoare de peste 100.000 de euro, cele mai multe consumabile, dar si piese complexe. „Tinem pe stoc in special discuri de frana, placute, bucse, pivoti, capete de bara etc. Majoritatea acopera consumul service-ului, dar uneori mai vindem si piese“, detaliaza administratorul. Din 2013 compania este partener Iveco pe zona, acesta fiind si motivul pentru care cele mai multe piese aflate pe stoc poarta numele brandului italian, fiind folosite la garantii, insa exista componente pentru toate marcile. „Lucram cu Iveco din 2012, de cand am deschis, dar am devenit partener oficial de circa trei ani, dupa ce am fost auditati. Pe vremea aceea nu aveau partener in zona, cel mai apropiat era cel din Tisita, Focsani, care nu acoperea si zona aceasta“, marturiseste Mihai Butunoi.

Se cauta piese de origine
Pentru ca in ultimii ani pretul pieselor de origine a mai scazut, clientii service-ului galatean s-au reorientat si solicita calitate, astfel ca raportul stocului de piese originale versus aftermarket este aproape egal. „Nu merita sa mai montam piese aftermarket. Clientii s-au convins ca piesele ieftine nu asigura si calitate. In plus, o astfel de piesa va cadea in garantie, iar noi trebuie sa montam gratuit si nu se justifica. De aceea prefer sa nu avem in stoc decat piese originale Iveco, DAF, Scania. In plus, consilierii de la receptie fac recomandari pe baza experientei noastre”, afirma directorul service-ului.

Articole similare

Ad