Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Duravis, un nou produs dedicat transportului regional

Avand in vedere dinamica piete si noile norme impuse de Comisia Europeana prin aplicarea regulamentului 2400/2017, transpus in sector prin introducerea VECTO, pentru determinarea nivelului de emisii de CO2 si-a consumului de carburant pentru vehiculele grele, producatorii de anvelope propun solutii tot mai economice si durabile care sa ajute la diminuarea costurilor de operare. Recent, Brigestone a venit in Intampinarea clientilor cu un nou produs, Duravis R002, dedicat cu preponderenta transportului regional.

Conform statisticilor, Europa este cel mai mare exportator la nivel mondial, circa 40% din volum, doar in UE 28 desfasurandu se aproximativ 15% din comertul mondial cu marfuri. 85% din aceste volume sunt transportate pe distante medii sau lungi. Astfel, mai bine de 6,5 milioane de camioane circula in spatiul european, iar varsta lor medie este de circa 12 ani. Cele mai mari flote de transport se regasesc in Germania si Polonia, iar ca pondere a transporturilor exista o crestere pe segmentul de international insa acesta ramane la un nivel ridicat intre statele membre. „Industria transporturilor este dirijata de mai multi factori, cum ar fi costul operational, sustenabilitate, normativele europene, digitalizare si siguranta“, a explicat Cristian Tudor, Coordinator Product Performance & Quality Sales Engineering DepartmentBridgestone Europe South Region.
VECTO a intrat in vigoare in 2019 si este mai mult o obligatie a producatorilor prin care sa simuleze emisiile de CO2 si implicit consumul de carburant al vehiculului odata cu punerea in vanzare a acestuia in plus, exista limite mai stricte de mediu, care vor intra in vigoare in 2025. „Acesta este un factor important care ofera o directie domeniului“, a mai subliniat Cristian Tudor.
Tendinta de digitalizare si siguranta nu este aplicabila doar domeniului transporturilor.

Duravis, adecvata pentru 70% din operatiuni
Potrivit statisticilor, in transportul de marfuri din acest segment, 7% din rulaj este realizat urban, 25% in conditii de autostrada si 68% pe drumuri regionale. „Este doar o medie, nu este peste tot la fel, tocmai de aceea vorbim de un segment versatil. Marfurile transportate si tipul camioanelor s-au tot diversificat.“
Media anuala de rulaj a unui camion, conform cercetarilor Bridgestone, este de 110.000 km. Astfel, peste 70% dintre operatiuni sunt adecvate pentru noul tip de anvelopa Duravis R-002. „Obiectivul principal a fost sa crestem numarul de kilometri. ne-am dorit un produs care sa fie lider la uzura si care sa vina cu cel mai bun cost pe toata durata de viata“, a evidentiat Cristian Tudor.
In ceea ce priveste siguranta, producatorul s-a concentrat in special asupra aderentei pe suprafata uda, care s-a dorit a fi cea mai buna din clasa. „Am dorit sa echilibram cumva si sa avem si o etichetare si o rezistenta la rulare imbunatatita, avand in vedere faptul ca este o anvelopa pentru uzura cat mai lenta.“ Emisiile de CO2 si emisiile de zgomot au fost si sunt limitate, Duravis fiind astfel un produs adecvat si pentru echipare originala.
In ceea ce priveste conectivitatea, si pentru aceasta gama s-a optat pentru tehnologie RFID, fiecare anvelopa avand Inglobat un cip care face monitorizarea mai facila, datele fiind transmise prin frecventa radio catre sistemul de monitorizare.
Incepand cu acest an, linia de produse Brigestone se simplifica, urmand ca portofoliul de anvelope pentru aplicatii pe sosea sa aiba doar doua linii: Ecopia, adecvat flotelor care ruleaza preponderent in conditii de autostrada, si noua gama Duravis, dedicata transportului regional.

Cu 45% mai multi kilometri fata de modelul precedent
In proiectarea noii anvelope Duravis, echipa Bridgestone a avut in vedere, in primul rand, cresterea rezistentei la uzura si-a duratei de viata. Pentru anvelopa de tractiune Duravis, din masuratorile Bridgestone, rulajul a crescut cu 45%, iar costul/km a fost redus in medie cu 15%, raportat la gama precedenta. Pe suprafata uda, Duravis ofera cea mai buna aderenta din clasa, fiind de altfel si prima anvelopa pentru aplicatii regionale care a primit calificativul „A“ pe eticheta europeana, pentru dimensiunea 315/80 dedicata axei de directie. „Eficienta consumului de carburant a fost optimizata si avem o combinatie BCB pentru cele trei pozitii: directie, tractiune, trailer“, a mai spus Cristian Tudor. Duravis este disponibila si in versiunile 315/70 si 385/55, urmand ca gama sa fie completata cu alte dimensiuni. Noul model este potrivit si pentru utilizarea pe timp de iarna, avand marcajul 3D cu fulgul de nea si muntele cu trei piscuri, care va deveni obligatoriu de anul acesta in Germania, inclusiv pe axa de directie.

Teste intensive in 13 tari
Inainte de lansarea pe piata, noul model a fost testat intensiv in conditii reale de exploatare in 13 tari, cu 16 flote diferite, inclusiv in Romania in programul de testate, ca rezultatele sa fie relevante, au fost incluse 1.800 de anvelope.
Conform testelor, pentru axa de directie exista o crestere a duratei de viata si-a numarului de kilometri rulati de 20%, pentru axa de tractiune s-a observat o crestere de 45% a acelorasi indicatori, iar la trailer, fata de R168 plus, exista un plus de 30%. imbunatatiri semnificative au fost observate si la rulajul pe carosabil ud si de asemenea a fost redusa rezistenta la rulare, ceea ce scade implicit consumul de carburant. Pentru anvelopele dedicate axei de directie s-a constatat o diminuare a nivelului de zgomot.
„Pentru o flota de 150 de ansambluri putem estima o reducere a costurilor de peste 110.000 de euro/an din costul pe kilometru al anvelopelor, raportat la generatia precedenta in plus, costurile cu carburantul sunt de asemenea reduse cu circa 550.000 de euro, avand cam 2,3 l/100 km economisiti, iar de aici rezulta si o imbunatatire a amprentei de CO2“, a exemplificat Cristian Tudor. Aderenta pe carosabil ud a fost imbunatatita cu circa 10% fata de generatia anterioara.
Durabilitatea carcasei este un aspect extrem de important, mai ales pentru resapare, si, potrivit reprezentantului Bridgestone, acest parametru a fost mentinut la acelasi nivel raportat la generatiile precedente, mai ales ca pachetul oferit este unul complet, fiind inclusa si resaparea oferita de Bandag. „Vorbim de cel mai bun cost/km pe toata durata de viata, care include si resaparea.“
Rezultatele testelor realizate cu anvelope resapate au relevat o crestere de 15% a numarului de kilometri rulati, fata de generatia precedenta, atat pentru benzile de tractiune, cat si pentru trailer. Costul/km este imbunatatit cu 15%, iar rezistenta la rulare a fost redusa cu 4% pe axa de tractiune si cu 16% la remorca, si asta inseamna si consum mai mic de carburant. Pentru anvelopele resapate sunt mentinute si marcajele pentru utilizarea pe timp de iarna.
Recent a fost inaugurata o a doua fabrica Bandag in Romania, la Sornicesti, in zona de sud a tarii, in completarea celei de la Cluj.

Articole similare

Ad