Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

An bogat in vehicule complet noi, dar si in variante ajustate pentru Euro 6

Daca 2011 nu a adus prea multe noutati pe segmentul autovehiculelor comerciale grele, in 2012 am asistat atat la premiere absolute, cat si la adaptari ale cabinelor pentru a primi motoare Euro 6.

Dintre acestea, cel mai apreciat de juriul Truck of the Year a fost Iveco Stralis Hi-Way, urmat de Mercedes-Benz Antos, pentru distributie pe distante medii, si de noul Ford Cargo, dar asta pentru ca noile DAF XF, Volvo FH si MB Arocs au fost lansate spre finalul anului si nu au mai intrat in competitie.


Noul DAF XF, la fel de spatios si economic
DAF a lansat anul trecut noul XF, disponibil din primavara lui 2013 numai cu motor Euro 6, mai scump cu circa 14.000 de euro decat modelul anterior, Euro 5, care va fi produs pana la sfarsitul lui 2013 pentru tarile UE si ulterior pentru alte state. Despre noul XF oficialii companiei sustin ca are in continuare cea mai mare cabina de pe piata (12,6 m3), care pastreaza multe elemente apreciate in trecut de soferi.
Podeaua coborata a noii cabine si stalpii de protectie frontali subtiati contribuie la cresterea vizibilitatii. Scaunele sunt noi, pozitia lor poate fi ajustata in multe moduri, iar paturile sunt mai mari.

Ford reintra pe piata greilor cu versiuni pentru distante lungi, distributie si constructii
Ford Otosan a lansat an trecut o noua generatie de camioane, cu motor de 10,3 l de la Fiat Powertrain Technology, transmisie ZF, axe Arvin Meritor si frane Knorr-Bremse, toate la un pret extrem de accesibil, asa cum promit reprezentantii producatorului turc: 50.000 de euro pentru varianta tractor.
Ford Otosan si Ford Brazil au dezvoltat impreuna noul Ford Cargo 1846 T, cu motor Euro 5 SCR, gata sa cucereasca piete europene, dar si din America de Sud, Rusia si fostele state CSI, Orientul Mijlociu si Africa, deoarece e un produs global, care corespunde mai multor nevoi, fiabil, robust si confortabil.

Noul Iveco Stralis Hi-Way – motor Euro 6 doar pe SCR
Iveco a lansat anul trecut noul Stralis, Hi-Way, cu motor Euro 6 cu sistem de evacuare bazat doar pe SCR, care cantareste cu 150 kg mai putin decat motorul Euro 5. Neavand nevoie de EGR si, deci, nici de un sistem mai mare de racire, noile motorizari Cursor dezvoltate de Fiat Powertrain Techno-logy au suferit modificari minime la nivelul structurii, prezentand avantajul ca nu au nevoie de spatiu mai mare in cabina si pastreaza consumul la nivelul Euro 5. Iar un motor  pe SCR va fi, foarte probabil, mai ieftin decat unul cu sistem EGR+SCR.

MAN isi ajusteaza intreaga gama, pentru adaptare la Euro 6
MAN propune, din 2012, motoare Euro 6 bazate pe EGR, SCR si filtru de particule, iar noutatile vizeaza injectia common-rail, sistemul EGR racit si controlat electronic, cele doua turbine si sistemul de tratare catalitica a gazelor de evacuare, cu convertizor integrat de oxidare catalitica si filtru CRT, cu regenerare controlata automat. In cazul seriei TGL, motoarele Euro 6 (150 si 180 CP) merg pe turbosuflanta simpla, la acelasi nivel de eficienta.

Mercedes-Benz continua innoirea ofertei cu Antos si Arocs
Mercedes-Benz a lansat anul trecut primul sau camion special pentru distributie grea pe distante medii, Antos, care inlocuieste Axor si Actros – Atego de pana la 15 t va fi pastrat. Acesta este disponibil inca de la inceput doar cu motor Euro 6.
Antos poate avea trei tipuri de cabine – ClassicSpace scurta si medie, cu cea medie disponibila si in varianta plata, pentru camioanele cu agregat frigorific, de exemplu – toate de 2,3 m latime, cu tunel motor de 170 sau 320 mm inaltime, in functie de model, a caror structura respecta linia noului Actros, avand totusi si identitate proprie.

Fuso Canter, acum si 4×4
Dupa ce in 2012 a lansat versiunea 4×2 a Fuso Canter, Mitsubishi propune, din 2011, modelul 4×4, care largeste gama de utilizari disponibile. Noile modele reprezinta o alegere buna pentru firmele de salubritate, distributie urbana, depanare auto sau constructii si sunt disponibile in tara noastra prin reteaua Fuso Canter, parte a organizatiei Mercedes-Benz Romania.
Fuso Canter poate avea transmisie manuala cu cinci trepte sau Duonic, care ofera si modul Eco, recomandat mai ales pentru transporturile pe distante lungi, care aduce o economie de combustibil de pana la 8%.

Tatra Phoenix, gama superioara de constructii in Europa
Tatra propune noile modele Phoenix pentru aplicatii dificile, cu cabina DAF CF85, motor Paccar MX Euro 3, 4 sau 5, cu 265, 300 si 340 kW si cupluri maxime de 1.775, 2.000 si respectiv 2.300 Nm, cutie de viteze ZF si configuratii de la 4×4 la 12×12, cu suspensie independenta, care va reprezenta, asa cum intentioneaza conducerea companiei, gama superioara a camioanelor europene de constructii, nicidecum mai ieftina.
Sasiul Phoenix ofera o rezistenta la torsiune ridicata, protectia componentelor prin introducerea acestora in interiorul unui tub, confort la rulare si o durata de viata ridicata.

Volvo Trucks a innoit complet modelele FH si FH16
Volvo Trucks a lansat anul trecut noua gama FH cu motor Euro 6, cabina noua, foarte inalta si spatioasa, sisteme de asistenta menite sa diminueze consumul de carburant si un sasiu nou, cu suspensie independenta noua (IFS) – la care miscarea unei roti nu o afecteaza pe cealalta, si astfel deplasarea este mai lina si mai stabila, iar controlul creste – si directie noua, cu stabilitate foarte buna.
Volvo a introdus pe noul FH functia I-See, disponibila din 2013, un sistem conectat la senzorul de inclinare a transmisiei, ce obtine digital informatii despre topografie.

Articole similare

Ad