Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Doua premiere absolute, in lupta pentru Vanul Anului 2013

Daca in 2011 doar cativa producatori de vehicule comerciale usoare au venit cu motoare noi, in pregatirea lui 2012, cand nu s-au mai putut inmatricula pentru prima data decat utilitare Euro 5, anul trecut a adus mai multe premiere, iar doua dintre ele, care si-au si disputat distinctia Vanul Anului 2013, au fost premiere absolute: Ford Transit Custom, castigatorul trofeului, si Mercedes-Benz Citan. Le-a urmat in ceea ce priveste punctajul obtinut Dacia Dokker Van, cu care ne mandrim si noi, desi productia se face in Maroc.

Si nu au lipsit nici modele restilizate sau sisteme si dotari care au intrat pentru prima data in echiparea unor vanuri deja existente, si care sunt si ele demne de a fi trecute in revista.

Programat sa primeasca o improspatare a aspectului exterior si interior in 2013, Sprinter este echipat, din toamna lui 2012, cu noul Adaptive ESP9 de la Bosch, care include sistem de ungere a discurilor de frana, pentru o putere de franare maxima de la prima apasare a pedalei, precum si o functie electronica de pregatire a franei de indata ce soferul ridica piciorul de pe pedala de acceleratie, miscare interpretata ca fiind primul pas catre o franare iminenta. Sistemul strange usor placutele de frana pe disc reducand stratul de aer dintre cele doua elemente de frictiune si pregatind astfel actiunea prompta a franei atunci cand soferul apasa pedala. In acest fel timpul de reactie la franare este redus la maximum.

Numeroase premiere de la Ford Transit Custom, Vanul Anului 2013
Ford Transit Custom este un vehicul complet nou, dar care foloseste elemente (motor, sasiu, transmisie) ce si-au dovedit durabilitatea la alte modele Ford, si care aduce cateva premiere pe segmentul vanurilor usoare: un volum de incarcare de 6 m3, datorita unui compartiment despartitor modular, cu capacitatea de incarcare a trei europaleti de cel putin 1 m inaltime si o lungime maxima de incarcare de 3 m (inclusiv in spatiul din dreapta soferului), sarcina utila incadrandu-se intre 600 si 1.400 kg.

Citan, primul produs al cooperarii dintre Renault si Mercedes-Benz
Mercedes-Benz a decis sa se extinda pe segmentul vanurilor mai mici de 3,5 t, lasat liber dupa ce a renuntat la Vaneo acum sapte ani, si pentru a propune un produs convenabil ca pret a ales in 2010 sa colaboreze cu Renault, care oferea pe atunci noul Kangoo. Astfel a aparut Citan (derivat de la „city“ si „titan“). Caroseria Kangoo a suferit insa modificari la designul frontal si cel din spate – pentru a incadra modelul in familia de utilitare Mercedes-Benz – dar si la sasiu, axe, suspensii, motor si transmisie.

Dacia Dokker cauta sa tina pasul cu competitorii
Noul Dacia Dokker Van are sanse sa devina una din marcile preferate pe acest segment, gratie calitatilor de caraus – dimensiuni generoase, de 4,36x 1,75×1,81 m Lxlxh, pentru o capacitate de pana la 3,9 m3 cu scaunul pasagerului rabatat sau 3,3 m3 cu perete despartitor intre compartimentul de marfa si cel pentru sofer si pasager, si o sarcina utila de 750 kg – in conditiile unui pret de numai 7.990 de euro plus TVA (pentru vanul de baza, pe piata franceza), respectiv 9.400 de euro inclusiv TVA pentru varianta de pasageri.

Volum mare si consum optimizat cu Fiat Doblo Cargo XL
Fiat a lansat anul trecut Doblo Cargo XL, una dintre cele 500 de versiuni ale familiei Doblo, care are volum util de 5 m3, sau chiar 5,4 m3 cu scaunul pasagerului pliat, si sarcina utila de 1.000 kg, si se remarca prin consumul redus de carburant. Noul vehicul are dimensiunile modelului Cargo Maxi, permitand accesul usor la compartimentul de incarcare datorita inaltimii de 1.455 mm a usii din spate si de 1.550 mm pentru compartimentul de marfa. Iar datorita suspensiei spate bi-link atinge sarcina maxima admisa pe axe: 1.200 kg pe fata si 1.450 kg pe spate.

Peugeot isi completeaza oferta cu Partner Electric si Expert
Peugeot a relansat in 2012 modelul Partner, restilizat, pentru a integra noile coduri stilistice ale producatorului francez, iar cateva luni mai tarziu si-a extins aceasta gama cu o motorizare diesel mai puternica, 1,6 HDi de 115 CP, care se alatura celor disponibile anterior, de 75, 90 si 115 CP, toate Euro 5, si care sunt printre cele mai bune de pe acest segment din punct de vedere al emisiilor de CO2, asa cum declara reprezentanti Peugeot: de la 123 g/km in cazul motorului 1,6 e-HDi FAP 90 BMP6 pana la 139 g/km in cazul 1,6 HDi FAP 115 BVM5.

Numeroase versiuni exclusiviste la standul VW
Volkswagen Autovehicule Comerciale a lansat in 2012 Amarok Canyon, un concept destinat sporturilor outdoor extreme, ce are la baza echiparea Trendline si este disponibil din primavara lui 2013. Acesta are pe plafon, optional, o bara pentru lumini, cu patru proiectoare aditionale, iar pentru a accentua si mai mult designul dispune de blocuri optice spate inchise la culoare, de scut inferior accentuat, vopsit in culoarea caroseriei, de pasaje negre pentru roti, precum si de inscriptia Canyon pe usi si hayon.

Gladiator a intrat si in Romania
Tot in 2012, Cefin Trucks a lansat modelul cu greutate totala de pana la 3,5 t Gladiator, produs de compania chineza Dongfeng in colaborare cu Giotti Victoria, care se asambleaza in Turcia si a avut deja succes in Anglia, unde a fost desemnat „Minivanul anului 2011“. Noul vehicul are MTMA mai mica de 2,8 t si se preteaza mai ales la distributie de marfuri generale pe distante medii si scurte. Este un van mic, usor, versatil, dar cu o capacitate mare de transport, si este disponibil intr-o gama completa de versiuni, iar pretul de lista este cuprins intre 9.700 si 12.000 de euro plus TVA.

 

Articole similare

Ad