Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Inovatii numeroase pentru toate tipurile de transport

Cu doua evenimente expozitionale majore in program – Bauma si IAA – si pe fondul optimismului provocat de cresterea vanzarilor fata de 2009, producatorii de suprastructuri au prezentat numeroase modele noi sau versiuni imbunatatite ale modelelor deja existente, dand astfel impresia ca piata iese din amorteala care a caracterizat-o anul trecut.
 

O preocupare aparte s-a manifestat in directia prelatelor, care, dotate cu diverse sisteme de ancorare a marfii, devin tot mai flexibile in utilizare, aspect important mai ales atunci cand situatia economica obliga la reorientari. Tot in ceea ce priveste prelatele – dar nu numai – se remarca in continuare tendinta de scadere a greutatii proprii si de diminuare a consumului de carburant. Basculantele sunt din ce in ce mai robuste, mai stabile si mai usor de manevrat, iar trailerele agabaritice au castigat in ceea ce priveste precizia, flexibilitatea si viteza de operare.

Prelatele trag spre transportul de bobine
Fliegl propune noua semiremorca mega cu trei axe si prelata culisanta SDS 350 RH 95/248, pentru transport de bobine, ale carei caracteristici principale sunt dimensiunile (inaltime utila de pana la 3 m, in functie de configuratia stalpilor), siguranta in timpul transportului si flexibilitatea.
Nisele in care se transporta bobinele au 7 m lungime, latime intre 1.120 mm (in partea de sus) si 320 mm (jos) si adancime de circa 250 mm. Pentru ancorarea marfurilor sunt disponibile trei perechi de traverse si numeroase buzunare pentru stalpi, opt perechi de inele de ancorare ranforsate in jurul nisei, alte 14 pe cadrul exterior, trei perechi de inele si 20 de buzunare pentru stalpi, alaturi de sine in podea, sipci de aluminiu cu sina de ancorare si curea de fixare s.a. Semiremorca are 6.950 kg si sarcina utila de peste 28 t. Acoperisul liftant poate fi operat si hidraulic si se repara usor, ceea ce reduce costurile cu imobilizarea semiremorcii.
Kögel ofera un vehicul complet nou, un Mega la care se poate atasa o remorca cu axa centrala, cu greutate maxima de 19 t, din care circa 15,7 t sarcina utila. Aceasta din urma se preteaza la marfuri paletizate si are acoperis liftabil cu 400 mm, pentru a facilita incarcarea/descarcarea.
Securizarea marfii se face cu ajutorul a noua perechi de inele standard, montate in cadrul exterior perforat, si a doua perechi pe peretii din fata si din spate. Modelul Mega are o sarcina utila de 27.880 kg si, datorita inaltimii interioare de 3 m, se pot incarca pe verticala trei paleti folositi in industria auto. Vehiculul are cadru exterior VarioFix, care permite mai multe modalitati de ancorare a marfii.
Noua Profi Liner Ultra de la Krone are greutate proprie de circa 5.650 kg, fiind deci mai usoara cu 500 kg decat Profi Liner standard. Reducerea se datoreaza schimbarii intregului sasiu, care permite barelor longitudinale si transversale sa fie mai usoare fara a se pierde din stabilitate, si faptului ca peretele din fata si usa sunt din aluminiu.
Krone Profi Liner Multi Steel BW este acum disponibil optional cu pereti laterali, pentru ancorarea si transportul sigur al plaselor ranforsate de otel, grinzilor, zabrelelor si elementelor de constructii 2D si 3D. Fata de vechiul sistem de ancorare in partea de jos a vehiculului, cu chingi, cel nou, cu stalpi variabili, permite o flexibilitate mai mare a peretilor laterali in timpul incarcarii diverselor tipuri de marfa si o manevrare mai usoara si mai rapida. Prefabricatele din otel de 2.000 mm inaltime, de exemplu, pot fi transportate folosind noua semiremorca, iar daca se apeleaza la o platforma pot fi transportate incarcaturi cu inaltime de pana la 2,75 m. Pentru ancorarea optima a prefabricatelor din otel sunt disponibili 18 stalpi care se insereaza in cadru, iar pe fiecare parte a vehiculului sunt cate sase stalpi amovibili si sase vinciuri care pot fi folosite ca franghii si curele de ancorare. Langa fiecare vinci se afla un inel de ancorare cu capacitate de 5 t. Pentru securizarea partii din fata a prefabricatelor din otel, fata si spatele semiremorcii sunt echipate cu doi stalpi ce pot fi inserati in cadru cu cleme. In plus, exista si doua curele diagonale. Partea din spate a prefabricatelor este securizata suplimentar cu o curea transversala introdusa printre stalpii din fata si din spate, fiecare cu cate o chinga de ancorare. Standard, Profi Liner Multi Steel BW este disponibila cu sase pereti laterali (2×1.200 mm lungime sau 4×2.540 mm lungime). Fiecare latura are inaltimea de 550 mm, iar optional sunt disponibili si pereti laterali de 750 mm inaltime care, cand nu sunt folositi, pot fi usor depozitati in lada cu paleti.
Mega Liner completeaza noua gama Krone din care mai fac parte Coil Liner Ultra si Profi Liner Ultra si se caracterizeaza prin greutate proprie mica, de 5.950 kg, datorata sasiului complet schimbat si lonjeroanelor si traverselor mai usoare, care nu reduc insa stabilitatea. Aceasta are volum util de 100 m3, se adreseaza transportatorilor de componente auto si are acoperis liftabil hidraulic cu 500 mm, pentru incarcare/descarcare rapida, si sistem de ancorare Multilock-Multiblock.
Schmitz ofera noua gama de prelate X-Light, cu aerodinamica imbunatatita si greutate redusa cu pana la 1.200 kg fata de modelele traditionale, care completeaza gamele standard Universal si Mega. Acestea sunt disponibile in versiuni Basic, Coil si Paper si dispun de sisteme de ancorare care au permis si certificarea pentru transportul bauturilor. Din dotarea vehiculelor poate face parte noua prelata Tarpos, rezistenta la foc, ecologica si usor de reparat, care se preteaza si la transport ADR.

Frigorificele devin din ce in ce mai robuste
Noul box Krone Cool Carrier, personalizat in functie de cerintele clientilor, este disponibil atat in varianta Duoplex GFK, cat si Duoplex Steel, iar cumparatorii pot alege dintre versiunea pentru transport de flori, cu grosimea peretilor laterali de 45 mm, si cea pentru produse refrigerate, de 60 mm, precum si dintre mai multe lungimi, de la 6.100 la 10.600 mm, in trepte de cate 100 mm. De asemenea, sunt disponibile modele multitemperatura sau cu podea dubla. Cool Carrier este disponibil cu dispozitive continue de prindere a incarcaturii in partea de jos a peretilor laterali si benzi separate intre sinele din a doua treime a boxului, dar si cu sistemul Vario, dezvoltat special pentru transport de flori, care permite incarcarea/descarcarea si ancorarea rapide. Clichetele verticale pot fi pozitionate in oricare dintre cele patru sine perforate din aluminiu care merg din fata peretelui despartitor pana in spate si sunt fixate pe podea si pe partea interioara a panelurilor tavanului, pentru transportul sigur al containerelor de flori, de exemplu. Peretii laterali pot fi usor curatati si reparati, podeaua rezistenta la apa are 125 mm grosime, iar optional partea din spate poate fi ranforsata, pentru a permite o sarcina mai mare pe axa stivuitorului. Luminile interioare si cablurile sunt integrate in panoul acoperisului si sunt protejate de lovituri. Partea din spate este robusta, pentru a preveni deteriorarile la incarcarea la rampa, si tot in acest scop pot fi instalate optional camere care sa supravegheze manevrele.
Krone mai propune o noua semiremorca frigorifica, din panouri Duoplex Steel VIP (Vacuum Insulated Panel, care folosesc principiul termosului), cu eficacitate energetica mai mare cu 25% fata de cele deja cunoscute, si la care racirea se face cu mai putin zgomot. Semiremorca are pe tavan panouri solare, care contribuie la aprovizionarea cu energie a agregatului frigorific.
Lamberet a lansat in 2010 semiremorcile SR2 Green Liner, pentru transport pe distante mari, cu o tona mai usoara decat media competitorilor, ceea ce ar putea reduce consumul de carburant cu circa 2.000 l si emisiile de CO2 cu 5,5 t la un parcurs de 150-200.000 km, si SR2 Heavy Duty, conceputa pentru a absorbi socurile la rampa, care are partea fata ranforsata si adaptata pentru a face fata la cuplari/decuplari numeroase. Lamberet mai propune, de anul acesta, dube frigorifice cu volum util de 6-11 m3 pentru Renault Master si Opel Movano si in curand si pentru Nissan Interstar.
Schmitz S.KO Cool este acum mai bine pregatit pentru transport pe drumuri dificile, datorita solutiei Rough Road, care presupune axe ranforsate, suspensie pneumatica MRH, amortizoare mai rezistente si protectie pentru discurile de frana si EBS. Load&Dock reduce riscul de deteriorare si uzura dubelor frigorifice datorita peretilor laterali capabili sa sustina pana la 32 t, sinelor de ancorare a marfii, ajutorului la parcarea la rampa si barei de protectie spate. Eco Cool din dotarea semiremorcilor frigorifice economiseste energie datorita boxului bine izolat, cu echipament de refrigerare eficient, si aerodinamicii imbunatatite. Flower&Food transforma modelul S.KO Cool intr-un vehicul universal multitemperatura, iar Passive Thermo, folosit pentru distante scurte, dozeaza capacitatea de racire si pastreaza temperatura constanta, pentru a permite transportul fara consum mare de energie al fructelor, legumelor sau produselor farmaceutice, care altfel ar avea nevoie de refrigerare.

Intermodalul se bucura de tot mai multa atentie
Kögel ofera o noua generatie de sasiuri pentru containere, care, pentru o distributie optima a greutatii, permit transportul containerelor de 20' si pana la 32 t in pozitie centrala si deplasarea lor spre spate, pentru incarcare/descarcare mai usoara.
Producatorul german mai propune noua varianta a modelului Cool Rail, pentru transport pe calea ferata, de 6.700 kg – unul dintre cele mai usoare vehicule de acest tip, asa cum declara reprezentantii companiei – cu greutate totala de 35 t, lungime de 14.040 mm si latime de 2.600 mm. Cool Rail poate fi folosit pe orice tip de vagoane, incarcarea cu macaraua se face foarte usor, buzunarele robuste si stabile montate pe lateralele cadrului permit transferul sigur pe vagoane, iar cand se transporta cu feribotul fixarea se face cu ajutorul a patru perechi de inele care rezista la 12 t. Cool Rail are sistem de racire Climatex, dezvoltat in-house, care consta din placi ductile perforate, cu forma speciala, pe peretele din fata, combinate cu o perdea ductila patentata, care impiedica aerul rece iesit din agregat sa reintre imediat, ceea ce ar face racirea ineficienta. Duba frigorifica este din spuma fara CFC, cu pereti din GPR, de 45 mm grosime.
Krone a lansat anul trecut cutia mobila frigorifica CoolBox in versiune Duoplex Steel cu spuma poliuretanica de mare densitate si cu invelis metalic robust, pentru rezistenta la uzura si izolare termica foarte buna. Aceasta are greutate totala de 16 t, poate fi folosita si in transport feroviar si dispune de cinci sine de ancorare pozitionate variabil, pentru securizarea marfii, dar si de sine incastrate, pentru incarcare pe doua niveluri.
Iar pentru transport feroviar de piese auto Krone a mai lansat cutia mobila RailCARgo Box, cu inaltime utila de 3 m, care ofera posibilitate de incarcare prin spate sau prin lateral. Noul model are o capacitate de incarcare cu 50% mai mare decat containerul HighCube de 45' si este disponibil in doua variante: Box – cutie mobila cu prelata culisanta, cu acoperis liftabil hidraulic cu pana la 350 mm, cu sisteme antifurt si sarcina utila de 26.500 kg – si WingLiner, caroserie inchisa cu usi laterale pivotante, pereti laterali activati electro-hidraulic, cu sarcina utila de 25.250 kg.
Schmitz propune cutia mobila W.KO Cool, cu noile paneluri Ferroplast „verzi“, folosita pentru marfuri refrigerate, intr-o varianta imbunatatita, cu cadru nou, galvanizat si boltat, si dimensiuni utile de 7.250×2.490×2.550 mm, pentru transportul a 18 paleti.

Domeniile exclusiviste au parte de mai putine inovatii
Lohr a lansat anul trecut Eurolohr 250 E si Eurolohr 200 E, aceasta din urma cu caroserie noua si modularitate mai buna, care foloseste sistem de ridicare spate operat de un foarfece, pentru a extinde latimea astfel incat sa poata fi transportate si vanuri. Puntea superioara permite inaltime independenta, miscare translatorie si ajustarea inclinarii, fiind operata de cilindri hidraulici auto-blocabili, pentru acces usor si rapid la incarcatura.

Basculante mai usoare, dar mai stabile
Dautel, unul dintre cei mai importanti producatori europeni de lifturi hidraulice, suprastructuri basculabile si sisteme interschimbabile, a lansat in 2010 modelele DK3.48 si DK3.51, basculabile pe trei parti, si HK Classic, basculabil pe spate. Primele doua se caracterizeaza prin stabilitate – deoarece se foloseste numai sudura – greutate proprie redusa si manevrabilitate si siguranta imbunatatite. Peretii laterali noi, din otel Hardox, se curata mai usor, iar peretele spate se inchide intre montantii finali, pentru a garanta o basculare laterala fara riscul ca materialele sa ramana in bena. Inaltimea a fost redusa cu 30 mm, pentru incarcare mai usoara. Cele doua modele se adapteaza si la transport de produse paletizate, avand o latime interioara de 2.420 mm.
HK Classic a fost conceputa special pentru utilizare in conditii dificile, inclusiv pe teren denivelat, si este destinat pietelor de export. Modelul este disponibil in variante de 14 sau 16 m3, pentru camioane cu trei axe, sau de 18 t, cu patru axe.
Fliegl a lansat anul trecut remorca basculabila ASW cu podea mobila, pentru transport de piatra in conditii extreme, de santier, exploatari miniere subterane sau in aer liber, cariere. Aceasta faciliteaza descarcarea in panta, in cazul stabilimentelor joase, sub pamant sau in tuneluri, datorita podelei actionate hidraulic. Sistemul permite un centru de greutate jos si o inaltime de descarcare, de asemenea, mica, ceea ce face ca noul model sa fie mai stabil si mai rezistent la descarcarea pe teren in panta sau suspendat. Iar viteza de descarcare este foarte mare.
ASW permite si transportul materialelor excavate, al pamantului umed si argilos sau al asfaltului, care nu risca sa ramana lipite de bena dupa descarcare. Iar produsele sunt repartizate uniform si rapid, fara sa mai fie nevoie de nivelare – ceea ce economiseste timp si bani. Bena este in intregime din otel Hardox, are un volum de pana la 80 m3 si, in functie de sasiu, permite incarcarea a maximum 45 t. Domeniul sau de predilectie este alimentarea instalatiilor industriale si a finisoarelor de beton si asfalt, deoarece poate deversa dintr-odata 25 t de material, fara riscul de a se rasturna – pentru ca nu basculeaza. Iar varianta ASW Stone, datorita sistemului Profi de raspandire a cimentului, cu comanda electronica, se poate folosi la aplicarea varului, a cimentului si a altor lianti, in doze optime, pentru stabilizarea solului. Este posibila si dozarea nisipului sau a materialelor de dispersie – de exemplu pentru constructia de drumuri si cariere, pentru gradinarit si amenajari peisagistice. ASW Stone are un volum de 14,5-24 m3, este disponibila ca remorca sau semiremorca si poate fi montata pe camioane sau alte tipuri de vehicule.
De exemplu, ASW Stone 248S se poate atasa la un tractor agricol, pentru lucrari de constructii, demolari, terasamente si stabilizarea solului.
Meiller ofera noua semiremorca scurta, cu doua axe, de tip Halfpipe, atasata la un autotractor cu doua axe, care reprezinta o varianta mai economica decat semiremorcile clasice cu patru axe si decat ansamblurile articulate. Greutatea sa proprie mica permite o sarcina utila ridicata, iar trenul de rulare cu patru axe, cu lungime de 11 m, este usor de condus si de manevrat pe santier, ampatamentul mare al semiremorcii garantand o repartitie optima a sarcinii pe axe.
Producatorul german a mai lansat semiremorca usoara MHPS cu bena din otel, cu greutate de 5.800 kg (tabla are grosime de 5 mm), robusta, care se preteaza la conditii severe de utilizare, cu multe basculari, si are un volum util de 22 m3. Iar cu o bena rotunda usoara, de 4 mm grosime, din otel VS 120, echivalent cu Hardox 450, greutatea mai scade cu 510 kg. Noile bene basculabile pe spate au si ele caroseria optimizata: modelul pentru utilizare in conditii grele are un volum util de 13 m3, baza din otel VS 120 de 9 mm si peretii din otel de 5 mm, pentru a rezista inclusiv la incarcarea cu blocuri mari de piatra rezultate in urma demolarilor. Usa pendulara are sistem nou de blocare cu comanda automata, care functioneaza o perioada mare de timp fara jocuri si vibratii la rularea fara incarcatura.
Schmitz propune o basculanta de 24 m3, cu greutate proprie imbunatatita, disponibila in doua variante: cu bena rotunjita din otel, de 4.920 kg, pentru transport de bunuri foarte abrazive pe distante scurte, cu basculari numeroase, sau cu bena de aluminiu, de 4.460 kg, pentru transport de materiale cu granulatie fina pe distante mari.

Avantajele carbonului incep sa fie exploatate
Cifa a lansat pompa de beton montata pe autosasiu K62-H din carbon, care are ca avantaj principal scaderea greutatii proprii, ce aduce economii substantiale deoarece in loc de un camion cu sase axe se poate cumpara unul cu cinci.
In plus, pompa are o lungime mai mare cu 20% (62 m) si este si mai rezistenta decat alte echipamente similare, aspect demonstrat de teste care au simulat 10 ani de exploatare in conditii reale.
K62-H se poate monta pe autotractor 10×4 cu greutate totala de 53 t.

Morile de vant preocupa tot mai mult „greii“ cu traditie
Doll ofera modelul Panther, caracterizat prin precizie si manevrabilitate, randament si flexibilitate mai bune, siguranta si stabilitate, cu performante similare celor ale unui trailer modular, dar fara inconvenientele axelor pendulare uzuale. Trenul de rulare este complet nou si, alaturi de constructia compacta, permite cresterea sarcinii utile (pana la 12 t/axa) si reducerea inaltimii de incarcare pana la 850 mm cu incarcatura, indiferent de numarul axelor, chiar si pentru sasiurile dublu-extensibile. Unghiul de bracare este si el mai mare, de 45-55o, suspensia hidraulica are cursa totala de 315 mm (-70/+245 mm), iar traiectoria este precisa, datorita articulatiilor fara jocuri.
Faymonville a lansat semiremorca Powermax, versiune a Modulmax care include axe motoare capabile sa tina pasul cu viteza autotractorului, astfel incat sa nu mai fie nevoie de un camion suplimentar, in spatele trailerului, rezultand o economie de circa 250.000 de euro numai din renuntarea la achizitia acestuia, ca sa nu mai vorbim de sofer si consum. Pe piata existau deja axe motoare pentru semiremorci agabaritice, dar viteza lor este limitata la 15 km/h, pe cand Powermax permite atingerea a 80 km/h fara restrictii de sarcina.
Noul model dispune si de sistem de franare omologat. Un Powermax 12×8 (patru axe motoare din sase) produce o forta de tractiune de circa 30 t, doua linii de axe motoare reprezentand, in termeni de tractiune, echivalentul unui autotractor 6×4.
Faymonville a mai lansat anul trecut Euromax-N-4L-AX, mai jos decat versiunile anterioare (750 mm de la sol cu incarcatura), un vehicul multifunctional cu sarcina utila optimizata si lungime de 9.555 mm, extensibila cu 4.300 mm, aceeasi ca la varianta cu trei axe, ceea ce permite o greutate proprie redusa, de 8,65 t, pentru un total de 40 t. Noul trailer va fi disponibil in trei versiuni: una cu consola, una fara si una cu lacasuri pentru roti intre axe, dar fara consola. Echiparea standard ramane aceeasi de la modelul cu trei axe.
Optional, prima axa poate fi liftanta pneumatic. Extensiile sunt si ele aceleasi de la modelul cu trei axe, pentru a permite incarcarea unui container de 40'.
De la preluarea de catre Humbaur, Kögel ofera si produse destinate sectorului de constructii, specifice mai degraba noului sau proprietar. Trailerul cu trei axe, cu placa turnanta si sasiu boltat, pentru inlocuire mai rapida a partilor deteriorate decat in cazul versiunilor sudate, are 10.950×2.540 x3.650 mm si greutate totala de 30 t. Modelul cu suprafata de incarcare cu nisa are lungimea de 6.500 mm pe partea plata a trailerului, iar modelul complet plat are o suprafata de incarcare de 8.500 mm.
Trailerul plat cu trei axe are 12.700x 2.540×3.700 mm, iar greutatea totala e de 35 sau 45 t. Vehiculul este compatibil cu autotractoare cu doua sau trei axe si, pentru manevrabilitatea mai buna, poate avea a treia axa viratoare. Pentru siguranta marfii sunt disponibile trei perechi de inele de ancorare pe cadrul exterior, care rezista la 3 t, patru perechi de inele de ancorare in podea, care suporta 10 t, si patru perechi de buzunare, pentru 3 t, in cadrul exterior. Iar in centrul partii din spate se afla inele de ancorare care rezista la 10 t. Optional sunt disponibile si alte inele in cadrul exterior, de 3 t fiecare.
Platforma cu patru axe, prezentata tot in premiera, in varianta cu placa turnanta, are 12.000×2.530×3.700 mm si greutate totala de 40 t. Vehiculul este echipat cu patru perechi de inele de ancorare care se pot retrage in podeaua de lemn si suporta fiecare 10 t, si cu cinci perechi de buzunare de ancorare de 3 t in cadrul exterior.
Pornind de la PX2 si de la sugestiile clientilor, Nooteboom a lansat platforma joasa Multitrailer MCO-PX, caracterizata prin manevrabilitate buna si capacitate mare de incarcare, datorata axelor pendulare specifice companiei si constructiei ce permite o greutate proprie mai mica, astfel incat varianta cu sase axe are aceeasi sarcina utila ca un model normal cu opt axe. Sarcina utila depinde si de anvelopele folosite si este de 12-14 t/axa la 80 km/h, sau pana la 17 t/axa la viteze mai mici.
MCO-PX este disponibil cu 3-8 axe si latimi de 2.520, 2.740 si 2.990 mm, iar platforma poate fi fixa sau simplu/dublu/triplu extensibila.
In pozitie retractata, vehiculul are lungimi mici, ceea ce permite atat o manevrare mai usoara, cat si protejarea anvelopelor si economisirea de bani prin reducerea costurilor de operare si eliminarea escortelor necesare in transportul cu ansambluri ce depasesc dimensiunile maxime admise. Inaltimea platformei, cu suspensiile in pozitia cea mai joasa, este de 960 mm cu anvelope 245 si de 850 mm cu anvelope 245. Si, indiferent ce inaltime se prefera in timpul mersului, unghiul de virare ramane acelasi, de 60o, pentru o uzura mai redusa a anvelopelor.
MCO-PX este disponibil si cu gat de lebada, care poate fi fix, ajustabil hidraulic sau cu compensare hidraulica, si poate avea dimensiuni diferite, pentru autotractoare 6×4 si 8×4 cu capacitati de 25 si 30 t pe saua de cuplare. Cea mai grea versiune a MCO-PX ofera o capacitate de incarcare pe care nu au de obicei decat trailerele modulare. Un model cu opt axe are o sarcina utila tehnic admisa de 116 t la 80 km/h sau 153 t la 25 km/h.
Nooteboom a mai dezvoltat programul Interdolly ICP, pentru trailere cu platforma joasa. Acesta consta dintr-un Interdolly detasabil, ultracompact, cu 1-3 axe, care se caracterizeaza prin manevrabilitate si directie bune si greutate proprie mica. Tehnic, el are, la 80 km/ h, greutatea pe axa de 14 t si capacitatea de incarcare de 40 t pe saua de cuplare. Unghiul de virare este de 70o, manevrabilitatea este buna, iar gatul de lebada se cupleaza/decupleaza usor la/de la Interdolly, ca si Interdolly la/de la platforma de incarcare.
Special pentru transportul palelor morilor de vant, Nooteboom si-a largit de curand gama cu modelul Telestep Quatro QXL, cvadruplu extensibil, care poate ajunge la 55 m lungime si al  carui avantaj principal consta in faptul ca, in pozitie retractata, inclusiv cuplat la un autotractor cu patru axe, nu depaseste 20 m, deci nu are nevoie de escorta. Modelul este disponibil si cu trei si cinci axe. Tot la transport de pale de mori de vant se preteaza si Tele-PX, care are axe pendulare, un unghi de virare larg si o garda la sol mai mare decat a altor vehicule pentru aceeasi aplicatie, datorita constructiei speciale a gatului de lebada, in conditiile unei stabilitati foarte bune. Chiar si cu gatul de lebada ridicat la maximum, saua de cuplare ramane perfect orizontala, astfel incat tractorul sa poata intoarce usor. Trailerul are posibilitate de extindere/retractare cu peste 6 m, ceea ce inseamna ca ampatamentul se modifica in functie de lungimea palelor. Noul vehicul este echipat cu sisteme ajustabile de suport al palelor, iar in situatii in care manevrabilitatea este un factor critic ampatamentul poate fi modificat cu 13 m fara a muta incarcatura.
Scheuerle a lansat modelul InterCombi PB cu motor auxiliar, propulsat de Unitatea PowerPack (PPU), care inlocuieste, in cazul transporturilor exceptionale pe drumuri in zone de deal, al doilea camion. InterCombi PB este o platforma standard din seria Combi de la Scheuerle (are aceeasi inaltime, latime si cuplare), dar echipata cu axe directoare actionate de PPU, care are cu 31 t mai putin decat al doilea autotractor din ansamblu. Iar unitatea motoare este si foarte compacta, rezultand o combinatie cu 5 m mai scurta decat cu al doilea camion. InterCombi poate fi operat si ca unitate autopropulsoare sau cuplat cu alte trailere similare. Noul model este apreciat mai ales pentru transportul componentelor de mori de vant. Unitatea motoare cu PPU, cu sau fara platforma InterCombi, poate fi decuplata de autotractor si controlata ca un sistem autonom de transport, folosind o unitate mobila, care poate actiona si propulsia hidrostatica, functiile de coborare a platformei, directia hidrostatica, sistemul de franare si pe cel de furnizare a energiei.
Noul EuroCombi BR (Boom Recess), disponibil cu patru, cinci si sase axe, in combinatie cu o punte de excavator, se foloseste la transport de excavatoare si alte masini foarte mari de constructii si este usor manevrabil in spatii inguste deoarece are unghiul de virare de 60o si inglobeaza tehnologia axelor pendulare Scheuerle si o geometrie imbunatatita a directiei.
Noul Scheuerle InterCombi ES (Extra Strong) este o platforma din otel de mare rezistenta, cu granulatie fina, S 960, pentru un moment de deformare mai inalt la nivelul traversei principale, ceea ce permite cuplarea unor axe suplimentare inaintea si in spatele platformei fara a depasi greutatea admisa pe axe. InterCombi ES poate fi cuplat si cu varianta clasica InterCombi.
Scheuerle a mai lansat un adaptor pentru transportul componentelor morilor de vant pe portiunea finala a traseului, care e foarte dificila si nu poate fi parcursa uneori decat cu descarcarea si mutarea marfii cu macaraua. Acesta poate fi montat foarte usor fie pe un InterCombi SP cu autopropulsie, fie pe o platforma, si are dispozitiv de virare, liftare, coborare – ultimele doua functii muta partile laterale ale palei, astfel incat aceasta sa se incline cu pana la 23o si sa poata fi mutata spre stanga sau dreapta ca si cum ar „pluti“ peste copaci, ziduri, cladiri sau alte obstacole; in plus, pala se si invarte in jurul axei sale longitudinale.
Nicolas a lansat in 2010 un adaptor telescopic care se poate ajusta usor la diametrul tevilor si poate fi cuplat bine la un segment de turn – nu doar de moara de vant – de pana la 120 t, cu diametru interior de maximum 5.500 mm. Adaptorul este compatibil cu platforme de la Kamag si Scheuerle.
Producatorul francez mai propune noua platforma modulara RMHDM, cu capacitate de 36 t, pentru transport de marfuri grele. Aceasta are unghi de virare de 270o (cate 135o la stanga si la dreapta), iar directia electronica permite manevrarea usoara chiar si in spatii inguste.
Trailerul este motorizat, se poate misca longitudinal, lateral sau in spate, si poate fi combinat cu PowerPack de 215 sau 410 CP, in timp ce axa motoare a modulului MHD-E permite trailerului sa miste incarcatura.   

Articole similare

Ad