Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Noroc cu productia si exportul

Piata de vehicule comerciale usoare a scazut in primele 11 luni ale anului cu 33,7 si 28,9% la categoria sub 3,5 t, respectiv 3,5-6 t greutate totala, conform datelor furnizate de APIA. Dar avem si motive de satisfactie: productia locala a crescut cu 61,9%, pana la 24.856 de unitati, iar exporturile, cu 55,4%, pana la 22.761 de vehicule. Desi la Craiova nu se produce in ritmul anuntat initial, nu putem nega totusi faptul ca Ford are, alaturi de Dacia, o contributie importanta la relansarea economiei Romaniei.
 

In primele 11 luni ale anului trecut s-au produs la noi 24.856 de vehicule comerciale sub 3,5 t, fata de 15.355 in aceeasi perioada din 2009, deci s-a inregistrat o crestere de 61,9%. Aceasta se datoreaza faptului ca la Craiova a inceput sa se produca mai sustinut: de la 300 de unitati fabricate in 2009 – de fapt, in noiembrie – s-a ajuns la 8.561. In ceea ce priveste Dacia, s-au produs 16.295 de unitati, cu 8,2% mai multe decat cele 15.055 din primele 11 luni ale lui 2009. Logan Van a inregistrat o crestere de 20,9%, de la 7.946 la 9.610 unitati, in timp ce Logan Pick-Up a scazut cu 6%, de la 7.109 la 6.685. Sunt preferate in continuare, atat pe segmentul van, cat si la pick-up-uri, motoarele 1.5 TD/70, cu 3.313, respectiv 2.962 de unitati, fata de 3.480, respectiv 3.149 in primele 11 luni din 2009.
Cea mai mare parte a productiei de vehicule comerciale sub 3,5 t din Romania a mers la export: 22.761 de unitati, fata de 14.644 in primele 11 luni din 2009, in crestere cu 55,4%. Dintre acestea, 14.200 sunt Dacia, in scadere cu 1,1% fata de cele 14.361 din 2009, iar 8.561 sunt Ford, fata de 283 in 2009.

Massif face din Iveco liderul gamei sub 3,5 t
In ceea ce priveste vanzarile de autovehicule comerciale mai mici de 3,5 t pe piata locala, acestea au scazut cu 33,7% fata de primele 11 luni din 2009, ajungand, de la 12.621 de unitati, la 8.369. Dacia continua sa fie lider detasat, cu 2.238 de unitati, din care 1.397 de vanuri si 834 de pick-up-uri, si cu o scadere sub media pietei, de 21,1%.
Liderul pietei de import a fost Iveco, cu 932 de unitati, fata de 593 in aceeasi perioada din 2009, cu o crestere de 57,2%. Rezultatele foarte bune sunt datorate Massif, care s-a vandut in 2009 in doar opt unitati, iar in 2010, in 430, dar si Daily a scazut sub media pietei, cu 14,2%, de la 585 de unitati in 2009 la 502 in 2010, fiind preferata in continuare varianta platforma, cu 402 unitati, fata de 456 in 2009.
Urmeaza Fiat, cu 905 unitati, in scadere cu 43,2% fata de cele 1.594 din 2009. Modelul cel mai bine vandut este in continuare Ducato, cu 516 unitati, fata de 808 in 2009, din care 292 de platforme, in crestere cu 97,3% fata de cele 148 livrate in anul anterior. Il urmeaza Doblo Cargo, cu 333 de unitati, fata de 517 in 2009, Fiorino, cu 37, respectiv 69, Scudo, cu 17, fata de 36, si Punto Van, cu doua unitati, fata de 164.
Ford ocupa a treia treapta pe podium, cu 789 de unitati vandute in primele 11 luni ale lui 2010, in scadere cu 48,7% fata de cele 1.538 din aceeasi perioada a lui 2009. Transit s-a vandut in 601 unitati, din care 437 de furgoane, fata de 1.089 in 2009, din care 765 de furgoane, si a fost urmat de Transit Connect, cu 168, si Ranger, cu 20.
Mercedes-Benz a vandut 720 de unitati, in scadere cu 30,8% fata de cele 1.040 din primele 11 luni ale lui 2009. Vito a inregistrat o crestere de 300%, de la 31 la 124 de unitati, dar cel mai bine se vinde in continuare Sprinter, cu 596 de unitati, fata de 1.009 in anul anterior, din care 501 furgoane.
Volkswagen Autovehicule Comerciale a vandut in primele 11 luni ale anului trecut 657 de unitati, fata de 1.125 in perioada similara a lui 2009, scaderea fiind de 41,6%. LT/Crafter a fost livrat in 287 de unitati, din care 248 de furgoane, Caddy, in 241, iar Transporter, in 129 de unitati, din care 91 de furgoane.
Il urmeaza Renault, cu 476 de autovehicule comerciale usoare vandute, fata de 669 (scadere de 28,8%), din care 209 Master, 105 din noul Master, 111 din noul Kangoo Express si 51 Trafic.
Citroën a inregistrat o crestere de 38,6% fata de primele 11 luni din 2009, de la 332 la 460 de unitati, din care 325 Jumper (306 furgoane), 63 Jumpy, 62 Berlingo si 10 Nemo.
Liderul din 2009, Peugeot, a avut una dintre cele mai mari scaderi, de 77,6%, de la 1.770 la 397 de unitati, din care 228 Boxer (171 de furgoane), 64 Partner, 58 Expert si 47 noul Partner.
Clasamentul se incheie cu Mitsubishi (269 de L200), Nissan (232, din care 199 Navara), Toyota (110, din care 107 Hi-Lux), Opel (71, din care 42 Vivaro), Kia (47 de unitati), Mazda (22), Skoda (21/48),Great Wall (12), Hyundai (9) si Ssangyong (2).

Tot MB este lider la 3,5-6 t, dar Iveco s-a apropiat mult
Vanzarile la categoria vehiculelor comerciale de 3,5-6 t au scazut in primele 11 luni din 2010 cu 28,9%, de la 605 la 430 de unitati. Lider pe acest segment continua sa fie Mercedes-Benz, cu 134 de Sprinter, fata de 246 in 2009, dar diferenta fata de urmatorul clasat este de data aceasta foarte mica: Iveco a scazut doar cu 8,8% fata de primele 11 luni din 2009, avand acum 124 de Daily. Volkswagen a vandut 103 unitati, in scadere cu 28% fata de cele 143 din 2009, iar Renault a crescut cu 23,1%, pana la 48 anul trecut. Pe acest segment mai activeaza Mitsubishi, care a vandut anul trecut 21 de Canter, fata de 41 in 2009.

Articole similare

Ad