Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Vanzari aproape de asteptari, datorita anului agricol bun

Pentru InterCargo, importatorul Wielton in Romania, inceputul lui 2013 a fost slab din punct de vedere al vanzarilor, dar, surprinzator, activitatea a fost foarte intensa in toamna, astfel ca in noiembrie si decembrie urmau sa se livreze 40-50 de unitati, cam cat in tot restul anului. In total trebuia sa se ajunga la aproape 100 de unitati noi, din care aproximativ 70% semiremorci pentru transport de cereale, circa 10 semiremorci cu prelata, 9-10 trailere agabaritice cu 3-4 axe – dintr-un total de circa 50 vandute in Romania – si 7-8 semiremorci pentru piatra.
 

La acestea se adauga suprastructurile, dar ele sunt comandate prin importatorii de camioane.

Asadar, din intreaga oferta Wielton, semiremorcile pentru transport de cereale detin de departe ponderea cea mai mare pe piata noastra, cele mai cautate modele fiind cele de 49 si 56 m3, si in special primul dintre ele, o varianta usoara, cu greutate proprie de 6,5 t si cu perete frontal oblic, ce detine circa 50% din toate vanzarile InterCargo in Romania.
Ceea ce se remarca in ultimul timp la clientii locali este, asa cum declara Alexandru Paunescu, director general InterCargo, faptul ca au inceput sa comande tot mai multe accesorii optionale, mai ales jante de aluminiu, care costa circa 2.000 de euro, si Wabco Smartboard, ce arata gradul de incarcare, numarul de franari pe ultimii 100 km, costa 600-700 de euro si a fost comandat de cel putin 25 de firme. In plus, pretul nu mai este principalul aspect care conteaza in luarea deciziei de achizitie, ci foarte importanta este si greutatea proprie a vehiculului.
Cei mai multi clienti InterCargo au cumparat 1-5 semiremorci, pentru 2014 fiind asteptate livrari de flote mai numeroase.
Portofoliul companiei include mai ales firme care fac transport intern, deoarece productia locala e suficienta pentru camioanele inmatriculate la noi – si care nu s-au inmultit in 2013, in ciuda anului agricol bun – iar exporturile pleaca din Constanta. Clienti care lucreaza in Comunitate sunt putini, deoarece nu prea se justifica sa folosesti benele de grau sau de porumb in vest, dar InterCargo are si un partener care-si desfasoara activitatea in Anglia.
Semiremorcile pentru transport de cereale sunt folosite mai intens vara, pentru grau si rapita, si toamna, pentru porumb si floarea-soarelui. Dar in 2013 s-a extins perioada de varf din toamna, deoarece productia de floarea-soarelui a fost mare, nu existau vehicule suficiente, si a fost si vreme buna. In prima parte a anului volumele de activitate scad, dar inainte de campanie este iar mult de munca, deoarece trebuie golite silozurile.
In ceea ce priveste prelatele, Wielton propune, din vara lui 2013, un model cu role, „care nu va avea rival la noi“, si care are 6 t, echipari numeroase in standard, certificat VDI si accesorii pe care Alexandru Paunescu declara ca nu prea le-a vazut la competitori: balamale independente la usile spate, pentru a nu inlocui tot stalpul in caz de deteriorare, elemente in miscare din …

Articole similare

Ad