Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tintele UE pun presiuni mari pe industria de transport

Chiar daca producatorii de vehicule grele si de motoare depun continuu eforturi sustinute in vederea reducerii emisiilor si imbunatatirii consumului, ca si a cresterii sigurantei, si in 2014 au existat presiuni de impunere de catre UE a unor tinte cheie. De exemplu, pana in 2030 emisiile de carbon vor trebui reduse cu 40%, in vreme ce, de la sfarsitul lui noiembrie, autoturismele si autovehiculele comerciale usoare noi cu o masa maxima admisa de pana la 3,5 t vor trebui sa fie echipate cu sistem antiderapare ESP.
 

In plus, statele membre vor trebui sa incurajeze utilizarea combustibililor alternativi, prin stabilirea, pana in 2016, a unui cadru politic de realizare a unei retele de statii de realimentare cu electricitate/CNG/LNG/hidrogen, in paralel cu reducerea consumului prin acceptarea unor dimensiuni mai mari ale vehiculelor.

Cea mai potrivita abordare pentru atingerea acestor obiective este conlucrarea stransa dintre guvernele statelor membre si factorii de decizie din industrie.

Obiectiv de reducere cu 40% a emisiilor de carbon pana in 2030
Desi in 2013 emisiile totale de gaze cu efect de sera din UE au scazut cu 1,8% fata de volumul din 2012, atingand cele mai mici niveluri, cu o scadere totala de 19% din 1990 pana in prezent, potrivit unei hotarari recente a oficialilor europeni, statele UE ar trebui sa reduca emisiile de carbon cu 40% pana in 2030, iar investitiile in proiecte energetice si de clima trebuie sa devina prioritare. „Aceste actiuni ambitioase vor necesita investitii importante, insa este incurajator faptul ca statele membre au decis sa investeasca cea mai mare parte a veniturilor obtinute in prezent in cadrul schemei ETS in domeniul climei si energiei, pentru a continua tranzitia catre o economie cu emisii reduse de CO2“, a declarat comisarul UE pentru politici climatice, Connie Hedegaard.
Fondurile obtinute din comercializarea certificatelor de emisii vin in completarea celor 2,1 miliarde de euro alocate din fondurile din Programul NER 300 pentru sprijinirea a 39 de proiecte demonstrative pentru tehnologii cu emisii reduse de dioxid de carbon.
Dupa aceasta hotarare, secretarul general al ACEA, Erik Jonnaert, a spus ca „industria noastra se angajeaza sa contribuie la reducerea emisiilor de gaze prin tehnologii care sa permita consumuri eficiente si prin investitii continue in trenurile de rulare alternative. Oricum, in acest moment camioanele, vanurile, autobuzele si automobilele europene au cele mai inalte standarde de mediu din lume.“
Ca urmare, principalii producatori de vehicule comerciale grele, dar si de motoare din intreaga lume militeaza pentru o armonizare intre reglementarile privind transportul rutier de marfa din Europa, America de Nord si Japonia, mai ales in ceea ce priveste emisiile, masurile de siguranta, dezvoltarea unei proceduri de certificare a vehiculelor hibride grele, armonizarea specificatiilor combustibililor diesel si adoptarea in intreaga lume a procedurii de certificare a emisiilor (WHDC).

Articole similare

Ad