Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un suflu nou

Milos Vujanovic este, din toamna lui 2015, noul CEO al MHS Truck&Bus, importatorul general si distribuitorul vehiculelor comerciale MAN in Romania. Acesta l-a inlocuit pe Jorge Leuschner, care a ocupat aceasta pozitie timp de aproximativ opt ani. Pentru noul an, MHS Truck&Bus vizeaza, printre altele, mentinerea pozitiei de cel mai eficient furnizor MAN din Europa de Sud-Est, cresterea volumelor de vanzari – in special pe segmentul de constructii – si dezvoltarea si mai mult a ofertelor de finantare si servicii auxiliare.
 

Tranzit: Cand ati preluat pozitia de director general al MHS Truck& Bus? Unde ati mai lucrat inainte si care este experienta dumneavoastra de pana acum pe segmentul camioanelor grele?
Milos Vujanovic:
Am fost numit CEO al MHS Truck&Bus in octombrie 2015. Am peste 18 ani de experienta profesionala, din care 16 i-am petrecut in sectorul auto. Timp de 13 ani am lucrat pentru Daimler, cu care am inceput ca Associate Management Consultant la sediul central din Stuttgart si am continuat ca sef al reprezentantei Mercedes-Benz din Serbia si Muntenegru. Experienta de peste 15 ani in vanzarea de vehicule comerciale si in servicii after-sales, precum si ultimii trei ani petrecuti in Romania imi vor fi cu siguranta de folos in noua functie.
Care este primul obiectiv pe care vi-l propuneti in noua pozitie si care sunt planurile pentru anul care incepe?
Piata de vehicule comerciale din Romania este intr-o continua crestere. Economia isi revine si putem simti cu usurinta optimismul in randul oamenilor de afaceri. La MHS Truck&Bus avem o echipa cu multa experienta in toate segmentele de activitate. Prin urmare, ne vom asigura de faptul ca vom raspunde cu promptitudine tuturor solicitarilor venite din partea clientilor.
Din perspectiva echipei dumneavoastra, cum poate fi evaluat 2015 comparativ cu anul precedent? Cum a incheiat MHS anul din punct de vedere al vanzarilor de vehicule noi si second-hand, dar si al serviciilor conexe?
2015 a fost cu siguranta mai bun decat anul precedent. Am vandut cu 30% mai multe vehicule, iar cea mai importanta crestere am inregistrat-o pe segmentul autotractoarelor. De asemenea, am avut o crestere cu 10% a numarului de ore manopera service facturate, precum si o majorare cu 12% a volumelor de piese de schimb comercializate. Si pe serviciile de telematica s-a inregistrat o crestere, chiar daca sub nivelul estimat initial. In perioada urmatoare ne vom stradui mai mult sa ne promovam avantajele competitive in fata clientilor.
Care este statutul actual al MHS? V-ati reinnoit contractul de reprezentare cu MAN?
Avem o colaborare foarte buna cu MAN Truck&Bus. Ne-am reinnoit statutul de importator si continuam sa avem cele mai bune rezultate in Europa de Sud-Est.
Cum apreciati evolutia pietei de transport in sensul dinamicii companiilor straine si autohtone?
Inca sunt numeroase companii din Europa de Vest care profita de taxele mai mici si de pretul asigurarilor din Romania, precum si de costurile reduse cu forta de munca. Intr-o oarecare masura, aceasta practica altereaza si rezultatele inmatricularilor de vehicule, intrucat multe dintre camioane sunt doar inregistrate aici, insa nu si operate.
Apreciati ca transportatorii romani sunt ingrijorati de MiLoG? Sunt mai precauti in ceea ce priveste achizitia de flote/vehicule noi?
Multi dintre clientii nostri sunt optimisti si si-au cumparat flote in anul care a trecut. In plus, acestia, dar si alti clienti noi, au plasat deja comenzi pentru livrari in 2016. Suntem in discutii inclusiv pentru flote mari, dovada clara a faptului ca economia este in crestere.
Care sunt formele de finantare preferate de companiile romanesti?
Clientii nostri prefera leasingul, intrucat permite solutii simple si orientate catre business. Suntem bucurosi sa anuntam demararea serviciilor de finantare prin MAN Finance. In acelasi timp, colaboram si cu partenerul Porsche Finance Group, cu care oferim conditii foarte avantajoase de finantare.
Care este varsta medie a camioanelor MAN din Romania? Cum v-ati adaptat reteaua de service-uri pentru a raspunde cerintelor clientilor?
Estimam o varsta medie a flotei MAN din tara de 8-10 ani. In ceea ce priveste service-ul, am analizat tarifele pieselor de schimb si ale orelor de manopera ale competitorilor nostri si am pregatit oferte personalizate pentru clienti, pentru a-i determina sa foloseasca service-urile MHS din toata tara. Avand in vedere insa specificul activitatii, unele dintre flote isi fac reviziile in strainatate, intrucat vehiculele ajung rar in Romania. Fara indoiala insa ca tarifele sunt mult mai avantajoase in reteaua nationala MHS Truck Service decat in Europa de Vest. In acelasi timp, dimensiunea retelei si capacitatea mare de servisare (la care contribuie si cele doua ateliere mari de reparatii din Bucuresti) permit o disponibilitate crescuta si programari rapide, astfel incat vehiculele sa fie indisponibile cat mai putin timp.
Se mentine interesul din partea companiilor de profil de a organiza cursuri de instruire pentru soferi? Ati investit mai mult in 2015 in training?
Unul dintre avantajele noastre este chiar echipa de training bine pregatita. In 2015 ne-am dublat numarul de instructori ProfiDrive si am venit cu oferte dedicate de training pentru clienti. Acestia s-au aratat interesati sa-si instruiasca soferii, inclusiv in ceea ce priveste exploatarea eficienta a camioanelor Euro 6. Iar soferii, la randul lor, sunt preocupati sa isi insuseasca informatii si tehnici noi.
Cum au influentat pretul camioanelor noile sisteme de asistenta obligatorii de la 31 octombrie?
Noile sisteme obligatorii au determinat o crestere de 1,5% a preturilor la camioanele noi.
Ce asteptari aveti pentru 2016? Ce proiecte puteti anunta pentru clientii MAN?
In afara de oportunitatile financiare oferite prin MAN Finance si Porsche Finance Group, pe care le vom dezvolta in 2016, ne propunem o crestere a volumelor de vanzari in special pe segmentul vehiculelor de constructii.
Cand veti incepe vanzarea utilitarelor de capacitate mare, produse in cooperare cu VW?
Avem deja un plan de introducere pe piata a noului van MAN de pana la 7,5 t. In urmatorii doi ani am planificat mai multe intalniri strategice si traininguri pe produs, pentru a ne pregati pentru accesarea acestui segment nou de piata. Suntem foarte optimisti cu privire la noile oportunitati de business care vor aparea odata cu lansarea noului produs.

Articole similare

Ad