Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cisternele devin tot mai sofisticate

Transportul produselor alimentare lichide, precum si cel al produselor petroliere si chimice este deja executat in mare parte de operatori cu experienta. Piata fiind din ce in ce mai competitiva, jucatorii din domeniu solicita produse care inglobeaza tot mai multe echipamente tehnice sofisticate ce raspund tendintelor legate de securitatea fortei de munca si a marfurilor transportate, de trasabilitate si de grija fata de mediu. G.MAGYAR SA, un specialist in proiectarea, productia si comercializarea cisternelor rutiere pentru lichide alimentare, chimice si produse petroliere, a prezentat la Solutrans, la finalul lui noiembrie 2017, cateva solutii de transport care raspund perfect acestor cerinte de siguranta si eficienta ale clientilor.
 

Tedinta la nivel european la nivelul cisternelor este sa fie echipate cu sisteme de comanda a incarcarii si descarcarii care sa poata fi operate de la sol. Cei mai multi clienti nu mai permit soferilor sa urce pe vehicul in timpul incarcarii sau descarcarii, drept pentru care evacuarea presiunii se face cu comanda de la sol.
In transportul de lapte gurile de vizitare sunt laterale, nu se mai urca deloc la partea superioara; nu mai exista platforma de circulatie, mana curenta etc.
Aceste norme de securitate sunt respectate de majoritatea transportatorilor europeni, astfel ca aproape ca nu se mai livreaza nicio cisterna fara sisteme de control de la sol pentru toate operatiunile. Iar Romania nu face exceptie, mai ales ca multi transportatori din tara noastra lucreaza tot mai mult si in alte tari europene.
In cazul cisternelor pentru produse alimentare, G.MAGYAR SA propune o varietate de sisteme de monitorizare a temperaturii produselor, in special, pe durata transportului, precum si unele de incalzire, respectiv racire, pentru a putea pastra parametrii optimi pentru transportul unor anumite bunuri care necesita temperatura controlata strict.
Asigurarea trasabilitatii produselor alimentare este in cele mai multe cazuri o conditie de calitate. „Transportul devine tot mai mult o veriga in procesul de productie, astfel ca materia prima trebuie transportata intre diferite fabrici la parametrii de productie”, a explicat Sergiu Molin, director comercial Magyar. De exemplu, sunt fabrici de ciocolata care prepara continutul intr-o fabrica si trimit ciocolata lichida in alte fabrici, care pot, astfel, produce diferite branduri intr-o singura locatie, unde se face ambalarea si se pregateste logistica distributiei. In asemenea cazuri este nevoie de anumite conditii de temperatura uniforme pe toata durata transportului. Pentru a indeplini aceste cerinte, pe cisterna se monteaza senzori de temperatura care comanda automat sistemul de incalzire autonom imbarcat; evolutia temperaturii este urmarita online; traductorii transmit semnale prin GPS catre proprietarii vehiculelor, care, gratie unui abonament lunar, pot primi rapoarte complete legate de evolutia temperaturii pe toata durata transportului. Pe acelasi sistem lucreaza si furnizorii de sisteme de franare gen Wabco, Knorr Bremse sau Haldex, care monitorizeaza functionarea sistemului EBS, gradul de uzura al placutelor de franare si al altor componente, presiunea aerului din pneuri etc.
G.MAGYAR SA a prezentat la Solutrans o cisterna alimentara pe care s-a montat un modul de comunicare – receptor de eticheta RFID – si un modul de achizitie de date GPS/GPRS – prin care sa se poata transmite catre dispecerat sau direct catre client date culese de la senzorii care detecteaza deschiderea gurilor de aerisire sau a vanelor de evacuare si spalare a compartimentelor, deschiderea capacelor de la gurile de vizitare laterale sau deschiderea agentului de racire. Pentru controlarea temperaturii nu numai pe durata transportului, ci si de la achizitie (in cazul laptelui), cisterna este echipata in partea din spate cu o sonda de masurare a temperaturii la colectare.

Echipamentele auxiliare, din ce in ce mai solicitate
Potrivit lui Sergiu Molin, piata de cisterne din otel inoxidabil a crescut de la an la an, mai ales in vestul Europei, dar si in est. Cresterea cererii de cisterne este legata de productia industriala, astfel ca intotdeauna va fi cerere mai mare pe pietele unde sunt capacitati de productie industriale. Iar cum Romania ramane o piata de asamblare, care foloseste mai ales multa „manopera”, cererea nu este la nivelul unor tari precum Marea Britanie, Franta, Germania sau Olanda.
30% din cisternele G.MAGYAR SA sunt destinate transportului de produse petroliere. Directorul comercial al companiei declara ca cisterne simple cum erau cele cu patru compartimente diferite, in care pe vremuri puteai transporta patru produse diferite, nu mai exista astazi, cand echipamentele auxiliare sunt tot mai mult solicitate. Procesul de specializare si optimizare in transporturi este in plina desfasurare.
Pentru integrarea a tot mai multe echipamente auxiliare de masurare si control pe cisterna, G.MAGYAR SA cumpara diferitele module automatizate de la furnizori precum Alma, Senning, Haaar, Bartec s.a. si executa pe cont propriu proiectele de integrare cu propriile produse.
In cazul in care posesorii de cisterne doresc montajul retrofit al unor astfel de sisteme automatizate, specialistii G.MAGYAR SA fac o analiza a posibilitatilor de montaj si a costurilor implicate si, daca ele se justifica, atelierele de reparatii proprii pot executa aceste operatiuni la cerere.

Produse pentru clientii atenti la reducerea poluarii
Producatorul francez este atent si la tendinta guvernelor de a oferi facilitati pentru sisteme de transport mai putin poluante, astfel ca a dezvoltat modele de cisterna pregatite pentru gaz natural si produse criogenice, pretul metanului fiind in scadere in Europa atat ca urmare a scaderii cererii industriale, productia fiind in descrestere, cat si datorita noilor legi care obliga extractorii de petrol sa nu mai arda gazele eliberate in atmosfera.
De asemenea, pentru clientii care doresc sa se promoveze cu transport cu zero emisii, G.MAGYAR SA a dezvoltat sisteme auxiliare actionate electric, cu baterii moderne, desi, in opinia lui Sergiu Molin, „se vorbeste foarte mult despre electrificarea transportului, insa mai putin despre cresterea capacitatilor de productie a energiei electrice sau despre reciclarea bateriilor la finalul vietii acestora”. In acelasi timp, a subliniat directorul comercial G.MAGYAR SA, o cerere imensa de energie electrica va avea ca efect scumpirea acesteia. „Cel mai probabil vom avea un pret mai scazut pentru consum casnic si unul cu taxe mai ridicate pentru sisteme de transport, similar cu modul de taxare astazi a combustibililor fosili.”
Ca toti producatorii din industria auto, si G.MAGYAR SA se confrunta cu problema cresterii pretului la materii prime, insa nu cauta solutii de relocare a productiei in alte tari cu mana de lucru mai ieftina si nici nu subcontracteaza lucrari din procesul de productie la alti furnizori. Calitatea este foarte importanta, mai ales ca in prezent au ramas 2-3 producatori majori care lucreaza otel inoxidabil, jucatorii mai mici renuntand la astfel de produse specializate.
Cu o istorie de peste 70 de ani in fabricatia de materiale pentru industria alimentara si cisterne de lapte, G.MAGYAR SA s-a remarcat de-a lungul timpului drept unul dintre cei mai importanti specialisti in proiectarea, productia si comercializarea de cisterne pentru produse lichide (alimentare, chimice sau petroliere). Cu o inalta expertiza in sudura otelului inoxidabil, obligatorie pentru productia calificata de cisterne alimentare, chimice si petroliere, G.MAGYAR SA s-a specializat si in prelucrarea aluminiului, preferat pentru anumite aplicatii din industria petroliera, gratie oferirii unei greutati proprii mai reduse.
G.MAGYAR SA detine cinci uzine in Franta si una in Germania si se plaseaza in fruntea industriei producatoare de cisterne rutiere pentru produse lichide cu o productie anuala care depaseste 1.200 de unitati. In plus, atelierele G.MAGYAR SA ofera operatii de interventie atat la trenul rutier al remorcilor/semiremorcilor, cat si la nivelul cisternei pentru reparatia sistemului de mentinere a unei temperaturi controlate, a izolatiei, a pompelor sau a dispozitivelor de masurare etc. De asemenea, in atelierele G.MAGYAR SA si service-urile autorizate din intreaga Europa se pot realiza operatii de intretinere periodica al cisternei, verificari de etanseitate, verificari periodice ale aparatelor de masurat etc.

Articole similare

Ad