Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Una dintre putinele cresteri substantiale de pe piata

Pentru InterCargo 2017 a fost un an mai bun decat 2016, compania fiind unul dintre putinii furnizori importanti de pe piata noastra care au inregistrat cresteri ale vanzarilor, si nu oricum, ci cu 25% la vehiculele rutiere Wielton – circa 220 de unitati – si cu aproximativ 90% la remorcile agricole Wielton – 50 de unitati. Iar de la 2018 se asteapta o noua crestere de circa 10% a vanzarilor de semiremorci.
Cea mai importanta evolutie au avut-o vehiculele pentru transport de marfuri generale, care au fost cu peste 100% mai multe decat in 2016, datorita interesului sporit al clientilor pentru echiparile premium, de nisa – dotari pentru transport de bobine, Smartboard, acoperis liftant pe mai multe niveluri, anvelope de calitate, sistem BDE s.a. – unde Wielton este un producator puternic, precum si intensificarii promovarii lor – „pana acum ele nu erau un segment «core» pentru noi, dar acum sunt“, asa cum explica Alexandru Paunescu, directorul general InterCargo. Deci nu se poate spune ca rezultatele pe acest segment au fost afectate de noile reglementari din statele vestice. Pe de alta parte, piata de constructii este in continuare blocata, iar in ceea ce priveste vehiculele pentru transport in agricultura rezultatele au fost similare celor din 2016 la semiremorci si mult mai bune la remorci agricole (segmentul Wielton Agro), fiind vandute 50 de unitati noi.
 

Dintre semiremorcile rutiere, circa 40% sunt basculante din aluminiu, preponderent pentru transport in agricultura, cam 35% sunt prelate, 15% sunt trailere si basculante destinate constructiilor si 10% sunt transcontainere, boxuri s.a.
In aceste conditii, asa cum declara Alexandru Paunescu, „suntem in grafic pe toate segmentele comparativ cu estimarile pe care le-am avut la inceput de an“.
InterCargo a avut multi clienti, si mai vechi, si in premiera, care au cumparat in 2017 peste 10-15 unitati, atat prelate standard sau pentru transport de bobine, cat si basculante.
Firma are in permanenta pe stoc circa 20 de semiremorci noi si 15-20 second-hand, in special basculante si prelate, care pot fi livrate in 3-5 zile, iar pentru cele care nu se aflau in tara termenul de livrare a fost destul de lung in 2017, in medie de 8-12 saptamani, deoarece fabrica lucreaza la capacitate maxima. Pentru mutarea stocului de vehicule noi si second-hand, InterCargo a achizitionat un teren de 20.000 m2 pe Centura Capitalei, unde in 2018 va incepe si constructia noului sau sediu.
Dintre semiremorcile noi, 50% au fost achizitionate in leasing si 40% cu credit, firma propunand produse de leasing operational care au fost foarte bine primite de clienti, asa cum puncteaza Alexandru Paunescu. Dar si unele dintre semiremorcile rulate au fost finantate prin leasing sau credit.
Cum produsele Wielton se bazeaza foarte mult pe aluminiu, care s-a scumpit „brutal“ pe piata London Metal Exchange – si acesta nu este singurul motiv – in 2017 au fost trei valuri de crestere a pretului semiremorcilor, iar in 2018 este foarte probabil sa mai fie doua, dupa cum estimeaza Alexandru Paunescu.
In afara de modelele Wielton, reamintim ca InterCargo are drept de vanzare si pentru vehiculele producatorilor pe care i-a achizitionat compania poloneza in ultimii ani: Langendorf, Fruehauf, Merker, Viberti si Cardi.

Prelatele evolueaza de la un an la altul
Printre produsele lansate in 2017 si comercializate de InterCargo se numara noul model de prelata M3, care, fata de versiunea anterioara, are podea mai rezistenta, sasiu imbunatatit, panou frontal si usi spate complet din aluminiu s.a. Iar in primul trimestru din 2018 se va lansa M4, realizat 100% in noul centru de testare pentru semiremorci, cel mai modern din Europa, conform afirmatiilor directorului general InterCargo, si unde s-au putut testa numeroase tehnologii revolutionare. Prin urmare, si M4 va aduce noi imbunatatiri.
Vanzarea de vehicule rulate va lua amploare
InterCargo nu se axeaza pe vanzarea de vehicule second-hand, dar a livrat anul trecut circa 40 de unitati, nivel similar celui din 2016, din care 70% provin din contracte de buy-back. Iar de la 2018 se asteapta o crestere importanta, deoarece intre timp a fost dezvoltat un departament separat care va gestiona stocul de semiremorci rulate. In cazul vehiculelor second-hand pretul nu a cunoscut modificari in 2017. Firmele care cumpara astfel de echipamente le prefera in general pe cele tinere, finantabile.
Si activitatea after-sales a InterCargo a crescut foarte mult in 2017, in special datorita infiintarii unui departament nou, unde lucreaza doua persoane cu experienta foarte mare in domeniu, „experienta care s-a facut simtita imediat, atat in ceea ce priveste abordarea cererilor de garantie, cat si vanzarile de piese de schimb“.

Articole similare

Ad