Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Creste ponderea semiremorcilor specializate

Schwarzmüller Romania a incheiat 2018 cu 220 de comenzi ferme de semiremorci noi, in scadere cu 15% fata de 2017, dar, asa cum explica directorul general al companiei, Attila Okanyi, „este o scadere asumata, dat fiind faptul ca in 2016 si 2017 am avut campanii de preturi speciale, pe care nu le am continuat, astfel ca preturile noastre s-au majorat cel mai mult comparativ cu ale competitorilor. De altfel, cea mai mare provocare in 2018 a fost sa dezobisnuim clientii care au cumparat de la noi la preturi de campanie si sa i convingem sa cumpere si la preturi mai mari.“ Ponderea vehiculelor specializate a crescut anul trecut si aceasta va continua sa fie preocuparea firmei, data fiind oferta foarte bogata de produse.
 

In ciuda numarului mai mic de unitati vandute, cota de piata a firmei a crescut de la 5,7 la 6% datorita comenzilor din ultimele luni ale lui 2017 care s-au livrat in 2018.
Schwarzmüller Romania a livrat in 2018 si flote de pana la 10 15 unitati, pentru 2 3 clienti, inclusiv o flota de semiremorci cu certificare pentru transport de cereale.
Prelatele (standard si mega) au reprezentat circa 70% din totalul vanzarilor, iar restul au fost mai ales vehicule pentru transport de busteni, basculante, semiremorci cu podea culisanta si remorci pentru containere de deseuri, ponderea vehiculelor specializate fiind mai mare in 2018 decat in 2017, ceea ce continua sa fie strategia Schwarzmüller, dat fiind faptul ca are una dintre cele mai largi palete de produse de pe piata. Si, daca nu ar fi fost termenele de livrare mari, mai ales la basculante si vehicule pentru transport de busteni, s ar fi vandut si mai multe unitati – dar asa firma a pierdut cateva comenzi, totalizand 25 30 de unitati. Concret, termenul de livrare pentru produsele Schwarzmüller a fost in 2018 de trei luni pentru prelate, circa patru luni pentru basculante si pana la noua luni pentru cisterne mai complexe.
Dezvoltarea de solutii telematice nu se afla deocamdata printre prioritatile companiei, cu atat mai mult cu cat grupul a decis sa incheie productia de semiremorci frigorifice. Or, in mod special pentru ele sunt solicitate astfel de sisteme.
In loc de buy back, care in viziunea Schwarzmüller reprezinta asumarea de riscuri impredictibile, compania ofera servicii de trade in, adica achizitioneaza semiremorci rulate de la clientii care doresc reinnoirea parcului, in 2018 fiind vorba de circa 50 de vehicule preluate astfel. In plus, firma are si cinci semiremorci pe care le inchiriaza, iar aceasta este o activitate stabila, „insa din care nu se pot face cifre mari de afaceri, decat daca ai apetit mare de risc, inchiriind semiremorci oricarui client nou venit. Vrem sa dezvoltam acest segment prin inlocuirea flotei cu vehicule noi in 2019 si poate chiar prin cresterea ei.“
Compania a vandut in 2018 in Romania si 170 de semiremorci rulate, provenite atat din trade in, cat si de la subsidiarele din Austria si Ungaria.
In ceea ce priveste veniturile din service, ele au crescut cu 18% fata de 2017, in conditiile in care echipa a ramas aceeasi.
De la acest an Schwarzmüller asteapta o crestere cu 16% a vanzarilor de vehicule noi si cu 25% a vanzarilor de vehicule rulate, alaturi de o crestere cu doua cifre a veniturilor, atat pe segmentul de vanzare a pieselor de schimb, cat si pe cel de service. 

Articole similare

Ad