Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asteptari mari pentru 2019, dupa un an incheiat „corect“

Comparativ cu 2017, Iveco Romania inchide 2018 cu un numar similar de vehicule comercializate, cresterea inregistrata pe gama light – peste cea a pietei – fiind „compensata“ de scaderea vanzarilor din gama vehiculelor grele, asumata de Iveco. De asemenea, pentru OK Trucks (divizia de vehicule rulate a brandului Iveco), rezultatele finale pentru 2018 sunt similare anului anterior, insa cu o pondere mai mare a vanzarilor de vehicule din gama heavy (70%), in defavoarea celor usoare. Asteptarile pentru 2019 sunt insa optimiste, cu o dinamica orientata atat catre modele usoare, specializate, cat si catre noul Stralis, dar mai ales catre variantele pe gaz, atat de asteptate si in Romania.

Similar altor marci, 2018 a fost si pentru Iveco orientat mai mult catre vehicule specializate, mai ales ca aparitia noului X Way a oferit suport aditional in acest sens. De asemenea, in ultimii trei ani atentia s-a orientat tot mai mult si catre vehiculele de constructii, pentru 2019 fiind prevazuta lansarea programului „Order & Drive“. „Daca pana in prezent vanzarile Iveco pe gama grea erau orientate in proportie de 90% catre autotractoare, ponderea acestora a scazut la aproximativ 80% in 2018“, a punctat Vincenzo Nicolo, Business Director Iveco Romania, subliniind ca au fost consemnate inclusiv livrari de flote de la clientii consacrati, cu peste 100 de unitati. „Sesizam o crestere a apetitului companiilor straine de a si inmatricula vehiculele in Romania, comparativ cu ultimii 3 4 ani, cu atat mai mult cu cat aceste companii se bucura de tot mai multe facilitati fiscale pentru achizitia de vehicule «verzi».“
Pe de alta parte, Vincenzo Nicolo observa ca un numar apreciabil de clienti romani si au extins business ul in tarile comunitare, insa acestia, in baza parteneriatelor pe termen lung dezvoltate cu Iveco, au optat in continuare pentru achizitii din Romania. „Este tot mai dificil sa pastram aceste parteneriate, din cauza discrepantelor dintre facilitatile oferite de Statul roman firmelor de transport – in special la achizitia vehiculelor pe gaz – si optica generala a statelor vestice.“

Vehiculul pe GNL, o solutie reala pentru carausii romani
In opinia reprezentantului Iveco, 2019 va avea o dinamica diferita, concentrarea din prima jumatate a anului fiind catre modelele Daily si Stralis 2016, mai ales asupra celor specializate, precum X Way, HiTraction, Trakker sau Daily 4×4, dar si asupra vehiculelor alimentate cu GNC sau GNL. „Vehiculul pe GNL adus deja in fata publicului roman a starnit un real interes, cu atat mai mult cu cat reteaua de alimentare e in dezvoltare, asigurandu ne in 2019 o crestere a autonomiei pentru o parte semnificativa a Romaniei. Asta face din modelul pe gaz o solutie reala pentru transportatorii romani“, a precizat Vincenzo Nicolo, amintind ca focusul brandului Iveco pentru acest tip de tehnologii, dar si pentru toata gama tehnologiilor cu impact redus asupra mediului, a fost reiterat in 2018 la Hanovra, expozitia la care Iveco a fost singurul producator care a expus o gama completa de produse cu tehnologie „verde“. „Chiar daca in Romania lipsa infrastructurii de alimentare cu gaz este un mare handicap fata de restul Europei, continuam eforturile si investitiile in scopul implementarii unei tehnologii deja certificate in vestul Europei. Prin comparatie, Cehia si Slovacia se bucura, din ratiuni geografice, de o infrastructura de alimentare mult mai extinsa, «aplecarea» companiilor din vest catre aceste tehnologii, din ratiuni de eficienta si de protejare a mediului, avand in cele doua state un impact mai mare decat in Romania.“
In ceea ce priveste modalitatile de achizitie de pe piata romaneasca, leasingul operational ramane in continuare unul din instrumentele principale de finantare, realizat in colaborare cu partenerii Iveco din domeniul bancar. Vincenzo Nicolo nu se teme de piata extrem de competitiva a licitatiilor publice, aceasta modalitate de contractare a vehiculelor avand un rol important in continuare pentru vanzarile produselor Iveco ce au la baza standarde ridicate de calitate pret. „Ne pregatim pentru lansarea noii generatii de vehicule grele. Aparitia noului Stralis rezida din dorinta continua a brandului Iveco de a inova, de a se adapta permanent si de a raspunde constant la cele mai inalte exigente ale clientilor. Orientarea Iveco, deci si a noului Stralis, este focusata in continuare catre oferirea unui cost total de exploatare cat mai redus, in avantajul clientilor.“

E dificil de abordat o piata SH „inghetata“
Achizitiile de vehicule Iveco au fost facute in mare parte pentru reinnoirea flotelor existente, 30% din unitati fiind inlocuite in sistem trade in, dar numai dupa ce au fost inspectate conform expertizei Dekra, iar 15% in sistem buy back. „Din totalul vanzarilor de vehicule rulate, 55% provin de pe piata romaneasca, iar restul de pe alte piete, majoritare fiind Germania si Franta“, a mai spus Vincenzo Nicolo, precizand ca Iveco utilizeaza un proces de „refurbishing“ pentru anumite vehicule vechi, nu de remanufacturare. „Piata vehiculelor second hand este destul de «inghetata», din cauza mediului economic. Stocurile din Europa de Vest sunt mari, configuratia vehiculelor este convenabila pentru piata romaneasca, insa preturile sunt prea mari. Pe de alta parte, nu dorim sa reducem calitatea vehiculelor doar pentru a le vinde pe piete din Africa sau Asia“, afirma acesta, subliniind ca nu considera camioanele chinezesti a fi concurentele celor occidentale.
Pe segmentul after sales, cresterea estimata pentru 2018 a fost atinsa, operatiunile de reparatii fiind majorate cu 18%, comparativ cu 2017. Ca planuri viitoare de expansiune a retelei, Iveco si a propus majorarea numarului de parteneri Truck Station (service de excelenta pentru vehiculele grele) pe principalele canale de tranzit catre Europa. „De asemenea, cautam noi parteneri de service pe gama usoara in interiorul marilor orase, pentru a fi cat mai aproape de clientii care au misiuni urbane“, a incheiat Vincenzo Nicolo.

Articole similare

Ad