Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata camioanelor grele, cu 13% mai mare decat in 2017

Dupa 11 luni din 2018, inmatricularile de autovehicule comerciale noi de peste 16 t din Romania ajunsesera la 7.199 de unitati, fata de 6.346 in perioada similara din 2017, iar lider de piata continua sa fie Mercedes Benz, de asemenea cu rezultate mai bune decat in anul anterior: 1.544 de unitati, fata de 1.328. O crestere ceva mai mare, de aproape 20%, au inregistrat o semiremorcile noi. Si la categoriile de autovehicule de pana la 3,5 t sau de 6 16 t s-au inregistrat plusuri de 6%, respectiv 16%, singurul care scade pana aproape de disparitie fiind segmentul de 3,5 6 t.

Din categoria autoutilitarelor noi cu masa totala maxima autorizata mai mare de 16 t au fost inmatriculate 6.974 de unitati, fata de 6.202 in perioada similara din 2017. Mercedes Benz a vandut 1.538 de unitati (1.316 cu prelata, 126 pentru transport de vehicule, 51 de basculante, 23 de betoniere, 6 pentru transport de lemn, 5 cu temperatura controlata, 4 cu carlig ridicator, 3 cisterne ADR, 2 platforme si 2 pentru transport de containere), fata de 1.323 in 2017, si este urmat in clasament de DAF, cu 1.224 de camioane (1.200 cu prelata, 7 cisterne, 6 cu carlig ridicator, 5 basculante, 3 cu temperatura controlata, 2 pentru transport de containere si 1 cu obloane rabatabile), fata de 877, si de Volvo, cu 1.188 (1.115 cu prelata, 52 de basculante, 5 cu obloane rabatabile, 5 pentru transport de lemn, 3 cu carlig ridicator, 3 pentru transport de containere, 2 cisterne ADR, 2 betoniere si 1 caroserie amovibila), fata de 1.059. Peste 1.000 de unitati au mai vandut MAN, 1.094 (881 cu prelata, 95 de basculante, 36 de betoniere, 25 de furgoane, 23 pentru transport de lemn, 19 cu carlig ridicator, 6 cisterne, 6 caroserii amovibile, 2 cu temperatura controlata si 1 stropitoare), fata de 1.063, si Scania, 1.019 (955 cu prelata, 17 cu temperatura controlata, 14 pentru transport de autovehicule, 11 pentru transport in containere, 10 pentru transport de lemn, 8 basculante, 2 betoniere si 2 cu carlig ridicator), fata de 912. La mare distanta de primii cinci producatori se afla Iveco, 353 de camioane grele (262 cu prelata, 31 de basculante, 31 cu carlig ridicator, 11 cisterne, 6 remorchere, 6 betoniere, 3 cu temperatura controlata, 2 cu obloane rabatabile si 1 cu oblon ridicator), fata de 529, Renault Trucks, 316 (279 cu prelata, 23 de basculante, 6 cu temperatura controlata, 3 pentru transport de autovehicule, 3 cu carlig ridicator si 2 cu obloane rabatabile), fata de 343, si Ford, cu 225 (121 de basculante, 78 cu prelata, 21 de betoniere, 2 cu temperatura controlata, 2 cisterne si 1 cu carlig ridicator), fata de 76. Clasamentul se incheie cu Molcik (12), Astra (2 basculante, fata de 19 in primele 11 luni din 2017), Roman (1 basculanta), Tatra (1 basculanta) si Wecon (1 caroserie amovibila).
Din categoria autospecialelor de peste 16 t au fost inmatriculate 225 de vehicule noi, fata de 144 in primele 11 luni din 2017. Ford are cele mai mari vanzari pe acest segment (60 – 53 de gunoiere, 4 vidanje 1 vehicul de curatat strazi/canale s.a. – fata de 22), urmat indeaproape de Iveco (57 – 50 gunoiere, 3 macarale mobile, 2 vidanje, 1 pompa si 1 vehicul pentru pompieri – fata de 15) si MAN (53 – 24 de gunoiere, 10 vidanje, 5 vehicule de curatare stradala, 5 pompe, 2 vehicule pentru pompieri, 2 platforme de lucru aeriene 1 macara mobila s.a. – fata de 36) si apoi la mare distanta de DAF (28 – 27 de gunoiere si 1 vidanja – fata de 25), Mercedes Benz (6 – 3 gunoiere, 1 pompa s.a. – fata de 5), Renault Trucks (5 – 2 vidanje, 1 gunoiera, 1 vehicul de curatat strazi/canale s.a. – fata de 8), Kirchhoff (4/22 de gunoiere ), Liebherr (3 macarale mobile si in 2017 si in 2018), Volvo (3, din care un vehicul de pompieri, fata de 4), Sisu (2/1 macarale mobile), Faun Expotec (1 gunoiera), Scania (1 macara mobila), Schwing (1 pompa) si Zoeller Tech (1 gunoiera).
In primele 11 luni din 2018 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania 346 de autovehicule comerciale noi de 6 16 t, fata de 298 in perioada similara din 2017. Dintre acestea, 234 sunt autoutilitare, fata de 257 in 2017, lider de piata traditional fiind Iveco (160 – 73 de prelate, 35 cu temperatura controlata, 12 furgoane, 12 basculante, 11 pentru transport de vehicule, 5 cu obloane rabatabile, 4 betoniere, 2 pentru transport de butelii, 1 cisterna, 1 cu carlig ridicator s.a. – in usoara scadere fata de cele 163 din 2017 ). La foarte mare distanta vin Mercedes Benz, cu 24 (9 basculante, 7 prelate, 4 furgoane, 3 pentru transport de vehicule si 1 izoterma), in scadere cu aproape 50% fata de cele 44 din 2017, MAN, cu 20 (8 prelate, 4 basculante, 2 cu temperatura controlata, 2 cu oblon ridicator, 2 cu obloane rabatabile, 1 izoterma si 1 caroserie amovibila), fata de 14 in 2017, si DAF, cu 10 (3 cu temperatura controlata, 2 basculante, 1 prelata, 1 cisterna, 1 furgon s.a.), fata de 14. Mai putin de 10 unitati sunt in dreptul Mitsubishi (6 – 4 prelate, 1 cu temperatura controlata si 1 cu carlig ridicator – data de 7), Isuzu (4 – 1 prelata, 1 cu carlig ridicator, 1 pentru transport de autovehicule si 1 basculanta – fata de 2), Renault Trucks (4 – 2 basculante, 1 pentru transport de containere si 1 prelata – fata de 3), Volvo (3 furgoane si tot 3 autoutilitare si in 2017), AEBI (1 basculanta), SG (1 furgon) si Zil (1 furgon).
La acestea se adauga 112 autospeciale de 6 16 t, fata de 41 in 2017. Lider de piata a fost, aproape ca intotdeauna, Iveco, (30 – 9 gunoiere, 4 vidanje, 2 vehicule de curatat strazi/canale, 1 vehicul electric, 1 vehicul de pompieri s.a. – fata de 19 in 2017), dar de aceasta data la egalitate cu DAF (24 de gunoiere, 4 vehicule de curatare stradala s.a. – fata de 2). Ii urmeaza MAN, cu 20 de unitati (8 vehicule de curatare stradala, 1 laborator, 1 platforma de lucru aeriana, 1 vidanja, 1 vehicul pentru pompieri s.a.), fata de 8, Mercedes Benz (9 – 4 gunoiere, 3 vehicule de curatare stradala, 1 vehicul pentru pompieri si 1 vehicul de recuperare), fata de 4, Isuzu (7 gunoiere/nicio unitate in 2017), Renault Trucks (7 – 4 vehicule pentru pompieri, 2 gunoiere si 1 vidanja – fata de 3), Hako (4 vehicule de curatare strazi/canalizari), Bucher (2 vehicule de curatat strazi/canale), Avia (1 gunoiera), Mitsubishi (1 vidanja) si Volvo (1 vehicul de curatat strazi/canale).
O categorie aflata aproape pe cale de disparitie este cea a autovehiculelor comerciale de 3,5 6 t, din care in primele 11 luni din 2018 s-au vandut 31 de unitati, mai putin de jumatate fata de cele 65 din perioada similara a anului anterior. Dintre acestea, 21 sunt autoutilitare, categorie unde Mercedes Benz a vandut 12 unitati (10 pentru transport de vehicule, 1 furgon si 1 pentru transport la temperatura controlata), Iveco, Opel si Renault, cate 2, iar Gaz, Ford si Volkswagen, cate 1. Asta in conditiile in care in 2017 lider de piata a fost Iveco (15 unitati), urmat de Mercedes Benz, cu 12, si Gaz, cu 7.
Iar din cele 10 autospeciale de 3,5 6 t, fata de 25 in 2017, Mercedes Benz a vandut 4 (din care 2 blindate), la fel ca in 2017, Iveco 2 (din care una de pompieri), fata de 1 in 2017, si Hako, Hymer, Multicar si Volkswagen cate 1. In 2017 lider de piata la aceasta categorie a fost Volkswagen, cu 15 unitati vandute in primele 11 luni ale anului, urmat de Ford, cu 4.
In sfarsit, din categoria autovehiculelor comerciale de pana la 3,5 t au fost inmatriculate 15.915 unitati noi, fata de 15.004 in 2017. Dintre acestea, 15.650 sunt autoutilitare (14.747 in anul anterior), categorie unde lider de piata este Ford, al carui avans fata de marca autohtona Dacia a crescut cu fiecare luna. Ford a vandut in primele 11 luni ale anului trecut 3.449 de unitati (1.753 de furgoane, 751 de suprastructuri deschise, 344 cu temperatura controlata, 225 de prelate, 134 cu obloane rabatabile, 100 de basculante, 22 de izoterme, 8 pentru transport de vehicule, 4 cu carlig ridicator, 4 platforme, 2 camionete pick up, 1 cisterna si 1 suprastructura inchisa), fata de 3.122 in 2017. Dacia este pe locul al doilea, cu 3.129 de uitata (3.072 de furgoane, 49 cu temperatura controlata, 4 izoterme, 1 camioneta pick up, 1 cu suprastructura deschisa, 1 pentru transport de animale si 1 izoterma), fata de 3.154, iar Renault este pe al treilea, cu 1.491 (978 de furgoane, 213 cu prelate, 129 cu temperatura controlata, 64 de suprastructuri deschise, 55 cu obloane rabatabile, 20 izoterme, 13 basculante, 3 pentru transport de vehicule s.a.), fata de 1.274. Peste 1.000 de unitati au mai vandut Iveco (1.409 Daily, fata de 1.138 in 2017), Fiat (1.386/1.260), Volkswagen (1.258/972) si Mercedes Benz (1.029/1.004). Ii urmeaza in clasament Citroën (825 de unitati, fata de 528 in 2017), Peugeot (742/646), Opel (633/492), Toyota (476/396), Mitsubishi (198/205), Nissan (192/261) si Isuzu (118/90). Sub 100 de unitati au vandut Hyundai (58), Skoda (54), Spier (10/), Dodge (6), Lada si Sommer (cate 3) si Esagono Energia, Gaz, Piaggio, Seat, STX si UAZ (cate 1).
In primele 11 luni din 2018 au fost inmatriculate 265 de autospeciale noi de 3,5 t, fata de 257 in perioada similara din 2017. Lider de piata este tot Ford, cu 38 de unitati (23 de blindate, 6 platforme de lucru aeriene, 4 vehicule funerare, 1 vehicul accesibil scaunelor rulante, 1 magazin s.a.), in scadere semnificativa fata de cele 84 din 2017. Il urmeaza la doar o unitate distanta Burstner, cu 37 de autorulote, fata de 1 in 2017, iar pe locul al treilea este Mercedes Benz, cu 28 (11 vehicule blindate, 3 ambulante, 2 vehicule funerare, 1 vehicul accesibil scaunelor rulante, 1 platforma de lucru aeriana s.a.), fata de 11 in 2017. Clasamentul continua cu Rimor (20, fata de 15 in 2017), Renault (16/6), Dacia (15/41), Iveco (13/8), Benimar (12/10), Isuzu si Nissan (cate 10, fata de 0, respectiv 9 in 2017), Volkswagen (8 si in 2017 si in 2018), Fiat, Palfinger, Weinsberg (cate 5), Oil&Steel (4), Chausson, Movex, Opel, P.LA si Socage (cate 3), Adria, Citroën, Hobby, Hymer, Knaus, Peugeot, Poessl si Roller Team (cate 2) si Carthago, Challenger, CO.ME.T, GSR, La Strada, LMC, Rema si XGO (cate una).
In primele 11 luni din 2018 au fost inmatriculate in Romania, conform DRPCIV, 23.422 de autovehicule comerciale noi din cele patru categorii de greutate (din care 805 autospeciale si 43 de vehicule incomplete) si 53.105 rulate (din care 1.787 de autospeciale), iar 69.941 au fost reinmatriculate (1.704 autospeciale si 12 vehicule incomplete). Iar conform calculelor noastre, care le adauga la categoria vehiculelor noi si pe cele ce in statisticile DRPCIV apar ca fiind rulate la prima inmatriculare in Romania, dar care au data primei inmatriculari cu cel mult sase luni mai devreme de data primei inmatriculari la noi in tara, este vorba de 24.416 autovehicule comerciale noi din cele patru categorii de greutate. Asta in conditiile in care in perioada similara din 2017 fusesera inmatriculate pentru prima data 20.828 de unitati noi si 54.726 rulate (la aceasta ultima categorie avem deci o scadere in 2018) si 59.115 au fost reinmatriculate (in crestere cu peste 10.000 de unitati in 2018). Iar conform calculelor noastre au fost 21.751 de autovehicule noi din cele patru categorii de greutate.

Cu 700 de semiremorci noi mai mult decat in 2017
In primele 11 luni din 2018 au fost inmatriculate pentru prima data in Romania, conform datelor DRPCIV, 3.753 de semiremorci noi si 5.029 rulate, iar 9.132 au fost reinmatriculate. Conform calculelor noastre este vorba de 4.241 de semiremorci noi. Piata a crescut, deci, fata de 2017, cand au fost 3.170 de semiremorci noi (conform DRPCIV) si 4.984 rulate la prima inmatriculare si 8.047 reinmatriculate. Iar conform calculelor noastre e vorba de 3.546 de semiremorci noi in 2017.
Liderul de piata, Schmitz Cargobull, a vandut 1.592 de semiremorci noi (1.109 prelate, 304 basculante, 145 cu temperatura controlata, 13 izoterme, 1 pentru transport de animale, 1 cu obloane rabatabile, 1 platforma s.a.), fata de 1.424 in 2017. Il urmeaza in clasament Krone, cu 1.190 de unitati (1.037 de prelate, 83 pentru transport de containere, 59 cu temperatura controlata, 7 furgoane si 4 cu obloane rabatabile), fata de 980, si apoi la mare distanta Kögel, cu 314 (301 prelate, 5 basculante, 3 platforme, 2 pentru transport de containere, 2 cu temperatura controlata si 1 cu obloane rabatabile), fata de 205, Wielton, cu 245 (158 de basculante, 74 de suprastructuri deschise, 5 suprastructuri inchise, 4 pentru transport de containere, 3 cu obloane rabatabile, 1 cu podea coborata), fata de 186, Schwarzmüller, cu 175 (158 de prelate, 9 cu obloane rabatabile, 6 basculante, 1 platforma si 1 pentru transport de lemn), fata de 178, si Mega (108 – 107 basculante si 1 pentru transport de lemn – fata de 101). Mai putin de 100 de unitati au vandut Berger (87 – 85 de prelate si 2 suprastructuri deschise – fata de 81), Kässbohrer (80 – 26 de prelate, 21 de cisterne, 13 basculante, 6 pentru transport de containere, 3 pentru transport de autovehicule, 2 platforme, 2 pentru incarcaturi indivizibile, 1 cisterna ADR, 1 cu podea coborata s.a.  fata de 11), Meiller (41 – 35 de basculante – fata de 16), Broshuis (37 – 29 pentru transport de containere, 4 platforme, 3 pentru transport de materiale lungi si 1 cu podea coborata – fata de 23), Magyar (34/30 de cisterne ADR), Schrader (23 – 22 de cisterne ADR si 1 cisterna – fata de 19), Max Trailer (18 – 10 pentru transport de containere, 7 cu podea coborata si 1 platforma – 12 in 2017), Nooteboom (18 – 17 platforme si 1 cu podea coborata – 10 in 2017), OKT Trailer (18 cisterne/12 semiremorci in 2017), Spitzer (16 cisterne/27), Benalu (12 – 10 basculante si 2 prelate – fata de 13), Grapar (12 izoterme/15), Stokota (12 cisterne ADR/8), Lamberet (11/16 cu temperatura controlata), OMEPS (11 – 6 cisterne si 5 pentru transport de ciment – fata de 17), Stas (10 – 7 basculante, 1 prelata s.a. – fata de 8) si Zaslaw (10 – 8 basculante si 2 pentru transport de lemn – 6 in 2017).
Mai putin de 10 semiremorci au vandut Talson (9 – 6 furgoane si 3 cu temperatura controlata), Fruehauf (8 prelate), Santi (8 – 5 cisterne si 3 cu temperatura controlata), Faymonville (7 – 3 cu podea coborata, 2 pentru marfuri indivizibile, 1 semiremorca speciala s.a.), Ardor (6 cisterne), Knapen (6 – 5 furgoane si 1 suprastructura deschisa), Lag (6 – 5 pentru transport de containere si 1 cisterna ADR), Pezzaioli (6 pentru transport de animale), BB Trailer (5 – 3 pentru transport de autovehicule si 2 basculante), Cryolor (5 cisterne ADR), Kraker (5 pentru transport de incarcaturi indivizibile), Sara (5 cisterne ADR), Web Trailer (5 cu obloane rabatabile), FGM (4 – 3 pentru transport de vehicule si 1 cu podea coborata), Montull (4 pentru transport de animale), Pavic (4 pentru transport de lemn), Nursan (3 platforme), si Sommer (3 – 2 furgoane si 1 pentru transport de animale).
Cate doua semiremorci au vandut Chiavetta (pentru transport de containere), CIMC (1 prelata si 1 pentru transport de containere), CMC (cisterne ADR), Emtech (1 platforma si 1 pentru transport de vehicule), HRD (platforme), Meusburger (platforme), Michieletto (pentru transport de animale), Peischl si Sheuerle.
Si cate 1 au vandut Alim (cu podea coborata), Ali Riza Usta Tanker (pentru transport de ciment), Bodex, Eurobody (cu podea coborata), Finkl (pentru transport de animale), Gras (basculanta), Juziade (pentru transport de vehicule), Katmerciler (transport furaje), Langendorf (platforma), Lider Damper (pentru transport de ciment), MS Parts (prelata), OMSP Macola (cisterna ADR), Ozgul (cu podea coborata), Oysan Treyler (pentru transport de autovehicule), Platek (pentru transport de animale), Recker (cu podea coborata), Rolfo (pentru transport de vehicule), Schwingenschlogel (cisterna), Sor Iberica (cu temperatura controlata), Tabarrini (basculanta), Technoimpianti APM (cisterna ADR), Van Eck (furgon) si Zorzi (pentru transport de containere).
La acestea se adauga 9 semiremorci speciale noi si 14 rulate la prima inmatriculare si 25 reinmatriculate, fata de 3, 10, respectiv 3 in 2017, 12.728 de remorci noi si 7.477 rulate la prima inmatriculare si 10.607 reinmatriculate, fata de 10.149, 5.527, respectiv 7.603 in 2017, si 457 de remorci speciale noi si 2.779 rulate la prima inmatriculare si 1.862 reinmatriculate, fata de 314, 1.895, respectiv 1.185 in 2017. Cu alte cuvinte, cresteri la toate aceste trei categorii de vehicule, indiferent ca sunt noi sau second hand.

Numarul vehiculelor radiate a crescut semnificativ
In primele 11 luni din 2018 au fost radiate 93.185 de vehicule, din care 79.053 au fost dezmembrate si 14.132 au mers la export. Lunile cu cele mai multe radieri au fost octombrie (16.175 de unitati) si septembrie (13.402), lunile cu cele mai putine radieri au fost februarie (3.582 de unitati) si iunie (4.334), iar lucrurile stau aproape la fel, pastrand proportiile, si in cazul dezmembrarilor si exporturilor.
Asta in conditiile in care in aceeasi perioada din 2017 au fost radiate 64.876 de vehicule, din care 52.112 au fost dezmembrate si 12.764 au fost exportate.
Printre autovehiculele comerciale radiate in primele 11 luni din 2018 se numara 7.645 de autoutilitare, 744 de semiremorci, 412 autospecializate, 352 de autobuze, 308 remorci, 221 de microbuze, 196 de autotractoare, 162 de autovehicule speciale, 138 de autospeciale si 49 de remorci speciale.

Articole similare

Ad