Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Exceptional pe off-road, in urma la confort

Ca si la testele IPUA din Romania, Toyota Hilux a demonstrat si in Suedia calitati off-road deosebite – tractiune excelenta, Hill Descent Control eficient, unghi de atac si de degajare bune – designul interior si nivelul confortului oferit soferului si ocupantilor celorlalte locuri fiind insa sub nivelul celor aratate de Ranger sau de noul L200 de la Mitsubishi, in ciuda faptului ca Hilux a fost prezentat anul acesta intr-o editie speciala, ce se evidentiaza prin utilizarea de detalii cromate si o grila neagra (de efect), iar la interior este configurat cu mai multe echipari de lux. Hilux a adunat 35 de puncte la votul IPUA, clasandu-se pe locul al treilea, inaintea „gemenilor” Navara si Alaskan.


Cu o istorie de 50 de ani pe segmentul pick-up-urilor, Toyota Hilux a fost vandut in peste 20 de milioane de exemplare, in 180 de tari, fiind apreciat pentru calitate, durabilitate si eficienta. Si daca testele International Pick-up Award au avut loc in Suedia, reprezentantii Toyota s-au mandrit cu aplicatia subterana derulata la mina Kiruna, din nordul tarii, amplasata la mai mult de 1.300 m sub pamant, unde sunt folosite nu mai putin de 400 de camionete Hilux.
In cadrul Pick-up Award a fost testata cea de a opta generatie a Hilux, cu un nou propulsor D-4D, de 2,4 l, care dezvolta 150 CP, are un cuplu motor maxim de 400 Nm si a fost proiectat in vederea reducerii nivelului de zgomot, a consumului de carburant si a emisiilor poluante (la 183 gr/km), precum si a cresterii eficientei, oferind performante optime la rulare gratie noii tehnologii de gestionare a cuplului. Aceasta din urma asigura o crestere substantiala a valorilor de cuplu in zona inferioara-mediana a plajei de turatii, precum si o acceleratie remarcabila. De altfel, acest aspect contribuie la obtinerea unei capacitati de remorcare de pana la 3,5 t. In trecut, Toyota a avut in oferta si motorizari de 2,5 si 3 l, insa la aceste versiuni cu cuplu mai ridicat s-a renuntat in momentul in care s-a decis reducerea emisiilor poluante. Oricum, tot mai multe companii isi doresc obtinerea unui consum cat mai redus, astfel ca volumele cele mai mari de vanzari erau facute cu modelele economice.
In varianta standard, vehiculul ruleaza cu tractiune fata, pentru o eficienta mai mare in consumul de carburant, iar modul 4×4 – tractiune integrala – se cupleaza atunci cand este necesar. De asemenea, cutia de viteze (manuala sau automata) poate sa functioneze intr-un regim de turatii mai reduse sau mai crescute.

Articole similare