Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Tramar a fost la limita profitabilitatii in mai, din cauza kilometrajului mai mic

Camioanele Tramar au parcurs lunar, in medie, 13.200 km in februarie, 12.500 km in martie si 10.500 km in aprilie si mai, cu un singur sofer – doar pe trei dintre ele se lucreaza in echipaj – in conditiile in care firma a bugetat 12.500 km/luna cu un sofer si 18.000 km cu doi. „Deci in lunile in care camioanele au mers mai putin profitul a fost aproape de zero“, declara directorul general al firmei, Claudiu Apostol. Scaderea a venit mai ales din timpul mai mare de asteptare la incarcare/descarcare, dar si din perioada mai lunga dintre doua curse. Iar kilometrii in gol au crescut si ei in pandemie cu 1-1,5%, fata de o medie de 5% in perioada anterioara.
Cei mai multi soferi ai firmei nu au apelat la derogarile de la timpii de condus decat in saptamana cand Slovenia a inchis granitele si nu se stabilisera inca trasele prin Ungaria. Compania a avut 2-3 soferi care au refuzat, la final de martie, sa mai plece in curse, de teama infectarii, dar, pentru a nu sta cu masinile pe dreapta, a angajat altii, proveniti de la marile multinationale care au oprit atunci activitatea. 
In aceste conditii, veniturile Tramar au scazut in mai cu 14% fata de aprilie, mai ales din cauza scaderii tarifelor la export si la cursele spot (pentru ca firma face si curse spot Italia-Spania, Italia-Germania si Germania-Franta). Clientii directi nu au scazut preturile, dar casele de expeditii care gestioneaza clienti cu volume foarte mari au solicitat reduceri semnificative, mai ales ca, fiind inceput de an, aveau oricum in plan noi licitatii. 
Si costul total pe kilometru a scazut in primele patru luni din 2020 cu 8% fata de cel din perioada similara a lui 2019, numai din cauza ieftinirii motorinei, care reprezenta 31% din acesta in ianuarie, 29-30% in martie si 26% in aprilie.
Pe de alta parte, in aprilie Tramar a avut cheltuieli de circa 15.000 de lei pentru echipamente de protectie si pentru cazarea la un hotel din Brasov, in doua camere, a soferilor care nu voiau sa mearga la familii si stateau acolo pana la o noua plecare in cursa. Iar aceasta suma, nebugetata initial, repartizata la 24 de vehicule, conduce la un cost de 130 de euro/camion/luna, la care se adauga cheltuiala cu echipamentele de protectie pentru personalul de la sediu si de la depozitul Pall-Ex.

Articole similare

Ad