Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Operatorii din terminalele portuare italiene pierd intre 20 la 40% din volumele din 2019

Asociatia italiana a terminalelor portuare, Assiterminal, a estimat pierderile generate de coronavirus in porturile din Italia. Astfel, daca in 2019 fusesera gestionate circa 500 de milioane de tone de marfuri si 10 milioane de containere TEU, estimarile pentru intregul 2020 sunt de 150 de milioane de tone de marfa si mai putin de 3 milioane de TEU. Situatia este chiar mai grava in traficul de pasageri, care va inregistra anul acesta o scadere de 60% a circulatiei feriboturilor, fata de 31 de milioane in 2019 si cu 70% a numarului de pasageri (12 milioane in anul precedent).
Asociatia a explicat ca situatia generata de starea de urgenta – perioada in care activitatea logistica nu s-a oprit – nu da semne de imbunatatire si nici previziuni pozitive pe termen mediu nu sunt. In ceea ce priveste traficul de marfuri, exista consecinte grave in porturile si terminalele comerciale, care pierd intre 20 la 40% din volumele din 2019; singura exceptie este Gioia Tauro. „Revenirea la regim normal va fi foarte lenta. Analistii prognozeaza ca efectele negative vor continua sa se manifeste timp indelungat in traficul de marfa, inclusiv in ceea ce priveste traficul de containere, pana in 2021. Aceste efecte au impact direct asupra operatorilor din terminale, spre deosebire de efectele generate asupra liniilor de transport care se pot reechilibra prin economii."

Articole similare

Ad