Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ce provocari au intampinat curierii in perioada pandemiei

Prima jumatate de an sta sub semnul COVID-19, cu probleme care au pus presiune pe piata de curierat, dar care i-au fortat pe jucatorii din acest domeniu sa vina cu solutii rapide pentru a face fata volumelor crescute si nu numai. Totul a fost comparabil cu perioada de Black Friday, estimeaza companiile de curierat.
„Primele sase luni din 2020 au fost sub semnul lui COVID-19 si in ecuatia numita curierat, pe langa necunoscutele pe care le aveam (infrastructura, lipsa predictibilitatii legislative etc), a aparut si aceasta noua provocare. In prima faza am fost nevoiti sa gestionam aceasta criza medicala, care a debutat cu teama din partea tuturor, inclusiv a angajatilor. Curierii au devenit dintr-o data cei care erau in prima linie. Ne-am reorganizat si chiar daca in prima faza ne pregateam de scadere, chiar in primele doua saptamani a fost o anumita scadere, a urmat o explozie, cu volume mult mai mari, comparabile cu perioada de Black Friday, poate chiar mai sus, dar stim cu totii ca pregateam campania de reduceri cu cateva luni inainte. Asa se face ca a trebuit sa ne miscam foarte rapid, sa inovam si sa gasim solutii“, a declarat Adrian Mihai, unul dintre fondatorii FAN Courier in cadrul videoconferintei Forumul serviciilor postale si de curierat 2020, organizata de Govnet. Din pacate, a continuat acesta, si calitatea in domeniu a scazut. In opinia sa, toate avantajele tehnologice nu reprezinta nimic daca nu exista oameni capabili. Oficialul FAN Courier a mai spus ca in aceasta perioada au fost gasiti mai usor curieri.
Provocari au fost si pentru Sameday Courier, ale caror volume au crescut extrem de mult in perioada pandemiei. In opinia lui Lucian Baltaru, CEO-ul companiei, au fost doua hop-uri majore ce au trebuit trecute: volumele foarte mari si masurile pentru protectia angajatilor. Iar aceste masuri de protectie au dus la o scadere a eficientei din hub-uri. „Distantarea sociala si toate elementele de protectie, in mod special in hub-uri si apoi la curieri, au dus la o scadere a eficientei. Coroborat cu volumele foarte mari a fost o mare provocare. Insa productivitatea la curieri a crescut cu 30%, nu neaparat datorita reducerii traficului rutier, dupa cum a explicat Lucian Baltaru, ci dintr-o mai buna consolidare a adreselor de livrare, deoarece inainte de pandemie se livra si in zona de birouri, iar acum livrarile au avut loc aproape 100% in segmentul rezidential. In plus, Sameday a implementat o solutie de livrare contactless, pe care a imbunatatit-o recent, clientul primind un link printr-un sms, iar pentru confirmare de primire este suficient sa acceseze acel link. 
Un plus a venit din dezvoltarea retelei de lockere, care a mai decongestionat presiunea si traficul de la curieri. Metoda de livrare la punct fix a crescut foarte mult in pandemie, a mai explicat Lucian Baltaru, iar reteaua Sameday a ajuns la peste 500 de lockere la nivel national, cu target sa ajunga la 1.000 de unitati pana in Black Friday. „In perioada pandemiei, lockerele au fost incarcate 100% aproape permanent. Din mai, dupa relaxarea masurilor, lucrurile s-au mai asezat. Am reusit sa imbunatatim timpii de ridicare a coletelor si sa imbunatatim livrarea in timpul promis. In ultimele 4-5 saptamani avem grad mare de respectare. In starea de urgenta, lockerele fiind foarte aglomerate, timpul de ridicare nefiind cum ne asteptam noi au fost ceva probleme de capacitate“.
Nu in ultimul rand, a mai spus CEO-ul Sameday, compania doreste sa intre pe piata livrarilor cu temperatura controlata si lucreaza la un locker dedicat. „Vrem sa facem si acest tip de livrare. Piata este la inceput si in Europa. Speram ca pana la finalul anului sa aratam o prima solutie de astfel de lockere.“ 

Volume mai mari pe cross border
Pentru Coletaria.ro, jucator specializat in livrari cross border, perioada starii de urgenta a insemnat inchiderea unei mari parti din punctele de pick-up. In prezent, potrivit lui Alexandr Jeleascov CEO-ul companiei, acestea au fost redeschise treptat, gradul de functionalitate fiind la 85%. Pe langa problemele specifice, compania s-a confruntat si cu alte provocari, dat fiind faptul ca o mare parte a volumelor provine din exterior. „Noi am depins si de restrictiile din Romania, dar si de cele ale tarilor vecine si a celor din Europa Centrala si de Est. Au fost restrictiile de la granita cu Ungaria la final de martie, ajungeau line-haul-urile si trebuia sa trecem granita in Ungaria sa le descarcam in masinile noastre si sa le aducem in Romania si invers. Ne-am trezit cu un volum mare de colete din Romania catre Italia si Spania anumite restrictii si am ramas cu coletele blocate in hub-urile de acolo.“ Nu in ultimul rand, a mai spus Alexandr Jeleascov, datorita cresterii volumelor, Coletaria.ro a angajat personal in perioada starii de urgenta. Asta pentru ca volumul de colete din afara Romaniei si catre Europa a crescut de trei ori. 

Articole similare

Ad