Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioane MAN complet automate, dezvoltate si testate pentru manevrarea mai flexibila a containerelor

Pe 1 iulie a fost lansat proiectul Inovatie Autonoma pentru Operatiunile din Terminal (ANITA), care isi propune transbordarea automata intre diferitele moduri de transport. In acest scop va fi dezvoltat si testat in terminalul DUSS din Ulm un camion complet automat, parteneri in acest proiect fiind MAN Truck & Bus SE, Deutsche Bahn AG, Götting KG si Universitatea Hochschule Fresenius pentru Stiinte Aplicate.
Proiectul este finantat cu circa 5,5 milioane de euro de Ministerul Federal al Economiei si Energiei din Germania, prin programul Tehnologii Noi de Vehicule si Sisteme, care se va desfasura pe parcursul a 39 de luni.
Camionul se va misca automat intre depoul de containere DB Intermodal Services si terminalul DUSS, iar un sofer de siguranta de la MAN va fi mereu la bord in perioada testelor. Dar inainte de asta vor fi puse la punct infrastructura digitala si toate interfetele necesare. Iar operatori experimentati de macarale vor manevra containerele pentru a garanta ca testele se fac in conditii reale.
Asa cum declara Sigrid Nikutta, Membru in Consiliul Director DB pentru Transport de Marfa, digitalizarea permite manevrarea mai rapida si mai sigura a containerelor, iar camioanele autonome sunt primul pas spre Terminal 4.0.
Pentru a garanta buna comunicare intre camion si terminal/depoul pentru containere, comportarea oamenilor si a masinilor din terminal va fi intai analizata, astfel incat sa fie traduse in procese si reguli digitale cu care sa poata lucra, sigur si eficient, masinile. Iar de asta se va ocupa Universitatea Fresenius. 

Articole similare

Ad