Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Videoconferinta Tranzit, marti, 14 iulie: Daca scapa de concurenta est-europeana, vesticii isi vor scadea kilometrii pe gol!

Romanii isi pun sperante mari in rezultatele studiului de impact al prevederilor Pachetului Mobilitate 1, mai concret, al masurilor care privesc intoarcerea camionului in tara de origine la 8 saptamani, respectiv tratarea ca operatiuni de cabotaj a curselor de transport de la terminalele intermodale (feroviare sau portuare) pana la destinatarul final. Comisarul Transporturilor, Adina Valean, si-a exprimat rezerva asupra utilitatii unor astfel de masuri, mai ales ca ele par sa fie in contradictie cu principiile Green Deal, pe care Comisia Europeana le promoveaza intens in timpul acestei legislaturi.

Desi la prima vedere pare de bun simt ca intoarcerea cu orice pret a camionului in tara de origine, la 8 saptamani, fie ca are sau nu o comanda de transport, va duce automat si la cresterea emisiilor de CO2, odata cu scaderea rentabilitatii transporturilor catre tarile mai departate de centrele economice mai dezvoltate din Europa, suporterii Pachetului Mobilitate sunt siguri ca acest studiu de impact nu va schimba cu nimic regulile deja votate in Parlamentul European in urma cu o saptamana.
Si asta pentru ca numai ultima afirmatie este adevarata – aceea ca est-europenii vor avea costuri foarte ridicate cu intoarcerea camioanelor acasa la fiecare 8 saptamani – ceea ce va duce in final la falimentarea lor si iesirea de pe piata de transport europeana. Prin reducerea numarului de camioane disponibile pe Comunitate, automat camioanele vest-europene vor putea sa circule mai pline decat pana acum, astfel ca poate la nivel global cantitatile de noxe si CO2 emise de camioane se vor reduce fata de acum, cand multi fac dislocari mari si curse partiale doar din dorinta de a nu pune lacatul pe usa.
Astfel, mai degraba decat sa ne punem sperante in studiul de impact comandat de Comisia Europeana haideti sa gasim argumentele pe care Ministerul Transporturilor sa le aduca in fata Curtii Europene de Justitie prin care sa demonstram ca operatorii de transport din Romania sunt discriminati in raport cu alti operatori de transport din vestul Europei sau chiar din centru-est – Cehia, Slovacia, Polonia, Ungaria.
Va asteptam in cadrul videoconferintei noastre de maine, cu incepere de la 14:30, transmisa live pe contul de FaceBook al Tranzit – revista de transport si logistica.
Alaturi de noi vor fi Adriana Kalapis, director general al Directiei de Transporturi Rutiere, si Marius Alban, responsabil Relatii Internationale din Ministerul Transporturilor, precum si reprezentantii asociatiilor profesionale: Adrian Pop (APTE 2002), Daniel Mazilu (ARTRI), Alin Cretu (ATM Bucovina), Augustin Hagiu (FORT), Roxana Ilie si George Dobre (UNTRR), precum si cativa manageri de transport cu experienta.

Articole similare

Ad