Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Asociatiile de transport irlandeze critica Pachetul Mobilitate

Aidan Flynn, directorul general al FTAI (grupul de afaceri care reprezinta sectorul logistic irlandez), a spus ca asociatia pe care o conduce este dezamagita de forma finala a Pachetului Mobilitate. „Desi obiectivele Pachetului sunt laudabile, opiniile celor din industrie cu privire la modul de realizare a acestora au fost ignorat, ceea ce va duce la consecinte nedorite. Normele stabilite in jurul cabotajului vor pune presiune asupra afacerii de transportul international, chiar si in tarile ai caror transportatori nu pot fi suspectati de concurenta neloiala bazata pe salarii mici. In plus, conform regulilor revizuite, un vehicul trebuie sa revina in statul membru de inmatriculare la fiecare opt saptamani, ceea ce va duce la ineficienta in sistemul de transport si la cresterea emisiilor, poluarii si congestionarii si va dauna extrem de mult capacitatii UE de a-si atinge obiectivul de a deveni neutra din punct de vedere climatic pana in 2050. Deci Pachetul Mobilitate va avea consecinte pe termen lung asupra operatiunilor de transport international si national in urmatorii ani."

Presedintele IRHA, o alta asociatie irlandeza de transport, Eugene Drennan, a explicat care sunt partile pozitive si negative ale noului Pachet. Un lucru pozitiv este faptul ca soferul poate avea acum doua repausuri saptamanale consecutive, iar articolul 12 prelungeste limitele zilnice si saptamanale de condus cu o ora in circumstante exceptionale pentru a ajunge la centrul operational al angajatorului sau la locul de resedinta al soferului pentru perioada saptamanala de odihna. Limita de timp poate fi chiar prelungita cu pana la doua ore daca este precedata de o pauza de 30 de minute. Iar timpul petrecut pe feribot este inclus in perioada de odihna a soferului, atunci cand calatoria dureaza mai mult de 8 ore. Soferii pot alege sa se intoarca acasa dupa 4 saptamani. Printre partile negative se numara faptul ca soferul nu mai poate efectua repausul normal in cabina, nici macar in perioada de criza sanitara.
 
IRHA a pledat pentru obtinerea unei flexibilitati mai mari in ceea ce priveste timpul petrecut la bordul feribotului, astfel ca soferii nu vor trebui sa-si petreaca intreaga perioada de odihna in portul de plecare sau de sosire, ci vor trebui sa completeze restul perioadei de odihna la sosire. Eugene Drennan apreciaza ca aceasta este o imbunatatire sociala si de eficienta majora, in special in fata Brexit si a consecintelor sale asupra traficului de feriboturi din/catre Irlanda. De asemenea, IRHA saluta si faptul ca soferii petrec mai mult timpul liber acasa cu familiile. „Intr-adevar, ramanem in favoarea camioanelor si soferilor care sunt nomazi in functionarea lor, fiind obligati prin Pachetul Mobilitate sa aiba o legatura reala si substantiala cu tara de origine, impreuna cu un sofer care stie ca va pleca acasa in curand protejat de lege. Cu toate acestea, regretam ca lectiile din criza Covid-19 nu au fost luate in considerare. Posibilitatea soferilor de a dormi in cabina lor si pentru o perioada de repaus lunga (45 de ore) in situatii de urgenta va fi in continuare supusa deciziilor ad hoc ale statelor membre si nu va fi coordonata de Comisie la nivelul UE. IRHA va organiza instruirea pentru membrii sai, astfel incat acestia sa fie pe deplin constienti de noile reguli. Unele reguli privind timpul de conducere si de odihna vor trebui sa fie deja implementate in trimestrul IV al acestui an. Transportatorii irlandezi spera acum ca institutiile UE sa insoteasca tranzitia industriei in urmatoarea etapa, in special asupra impactului Brexit si in adaptarea limitei de varsta a soferilor. Vom continua sa lucram cu europarlamentarul nostru irlandez in Parlamentul European si cu autoritatile irlandeze cu privire la aceste probleme. Paradoxal, noile reguli care vizeaza protejarea soferilor pot actiona, de asemenea, ca descurajatoare pentru accesul la profesie, deoarece pot fi percepute drept sarcini administrative majore pentru tineri."

Articole similare

Ad