Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Controalele in Franta sunt tot mai dese

Cu ocazia Expo Tranzit, Regis Plumecock a vorbit despre serviciile pe care compania RDSF le ofera clientilor pe care ii reprezinta in relatia cu autoritatile franceze/italiene de control, despre documentele pe care soferul detasat in Franta/Italia trebuie sa le aiba asupra lui, despre amenzile pentru diverse abateri si despre modalitatea de calcul al salariului minim.
Reamintim ca documentele obligatorii la control in cele doua state sunt declaratiile SIPSI (in Franta, valabila sase luni) si DISTACCO (in Italia, necesara pentru fiecare operatiune de transport), scrisoarea care dovedeste faptul ca transportatorii au reprezentant in aceste tari, formularul A1 pentru fiecare salariat (absenta lui duce la o amenda de 3.269 de euro in Franta) si contractul de munca; ideal ar fi sa existe si o copie a conventiei colective de munca. Iar acestea trebuie pastrate de reprezentantul lor legal din aceste tari si prezentate la cererea organelor de control.
 

Controalele in Franta sunt din ce in ce mai dese, declara Regis Plumecock, „iar agentii de control nu sunt foarte cooperanti“. Daca exista neconformitati cu legea – de exemplu, lipsesc documentele SIPSI/DISTACCO sau nu exista un reprezentant legal – amenda pentru angajator sau pentru beneficiarul transportului poate merge pana la 2.000 de euro/sofer/abatere (iar din iulie va creste la 3.000 de euro) sau 4.000 de euro in caz de recidiva in Franta (dar fara a se depasi cuantumul maxim de 500.000 de euro) si de 500 de euro/sofer in Italia. De exemplu, pentru o firma cu 100 de soferi se ajunge in Franta la 200.000 de euro pentru fiecare neregula.

Articole similare