Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Transporturile, sector de strategie nationala

Parte a Renew Europe, grup politic european cu accente liberale in privinta pietei muncii, Dragos Pislaru, europarlamentar USR Plus, nu este adeptul unei propuneri de interdictii sau limitare a acestei mobilitati, cum s-a anuntat in diversele guvernari anterioare, cel putin in cazul exodului medicilor, despre care studiile au aratat ca formarea profesionala costa statul roman circa 100.000 de euro. „Aceste limitari ar contraveni legislatiei si spiritului european, dar si acestui avantaj al romanilor care muncesc afara si, sper eu, vor veni cu experienta din vest sa munceasca inapoi in Romania”. Asadar, marturiseste eurodeputatul, actuala criza epidemiologica trebuie folosita in avantajul nostru si Romania poate sa devina un jucator proactiv, care sa sprijine si mai mult industria de transport. Astfel, la nivel european, spune Pislaru in cadrul unui videointerviu realizat de revista Tranzit.

Romania poate „sa fie in primul val de tari care sa propuna lucruri”, iar acest lucru se poate materializa prin declararea de catre Guvernul Romaniei a sectorului de transport ca fiind unul strategic si primind astfel posibilitatea de a-l sustine. Balanta est-vest poate ajunge intr-un echilibru, prin ajutorul oferit transportatorilor la nivel de investitii, atat in flota, cat si in hub-uri logistice si infrastructura. Transportatorii trebuie sa arate Guvernului ca masurile vor face din industria de transport un varf de lance, asa cum este, de altfel, statistic, dar fara a fi internalizat in politica economica sau industriala romaneasca. De aceea as indrazni sa cresc ambitia, chiar si in aceasta perioada de criza, si sa invit transportatorii sa vina cu o politica industriala care sa sustina sectorul. Trebuie pus pe masa Guvernului un plan de investitii pe care le are de facut sectorul privat, pe de alta parte si lucrari publice necesare, de la logistica la autostrazi, care ar permite conectarea Romaniei la pietele europene si nu numai”. 
 

In ceea ce priveste transportatorii romani care opereaza pe teritoriul altor state membre, Dragos Pislaru este de parere ca intervin alte tipuri de politici. In opinia sa, trebuie sa existe o politica permanenta de incurajare a tuturor antreprenorilor romani care isi internationalizeaza activitatile. „Adica, daca tu antreprenor roman ai ajuns la balanta de plati, pentru ca obtii venituri in afara tarii si astfel reduci necesarul de finantare pe care il are Romania in balanta de plati, atunci am avea intr-adevar o politica de sprijin pentru aceste activitati. Aici mi se pare o zona unde transportatorii au fost pe cont propriu in ultima vreme, nu ma refer aici la activitati care tin de legislatia europeana, ci inclusiv la gandirea strategica a acestui export de servicii pe care Romania il ofera catre UE si care contribuie intr-o proportie destul de semnificativa la echilibrarea balantei. Acestea sunt lucruri care inca ne lipsesc”.
 

Articole similare