Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Bode: Romania face exceptie de la Regulamentul 561 pe o perioada de 30 de zile

Romania face exceptie de la Regulamentul 561/ 2006, privind perioadele de conducere si odihna, pentru o perioada de 30 de zile, a anunt ministrul Transportului, Lucian Bode. In cadrul videoconferintei organizate ieri, 18 martie 2020, la care au participat ministrii transporturilor din Uniunea Europeana, s-a pus accent pe identificarea solutiilor menite a elimina blocajele care au intervenit in ultima perioada in transportul rutier precum si dificultatile cu care se confrunta celelalte moduri de transport, din cauza crizei generate de noul coronavirus, se arata intr-un comunicat al Ministerului Transporturilor.
Ministrul Lucian Bode a solicitat omologilor din Uniunea Europeana si reprezentantilor Comisiei Europene stabilirea de urgenta a unor coridoare de transport care sa permita operatorilor din industria de profil sa isi desfasoare activitatea la un nivel cat mai apropiat de cel optim. Totodata, pentru a veni in sprijinul operatorilor de transport, ministrul Lucian Bode a precizat ca masuri precum exceptarea de la Regulamentul (CE) nr.561/ 2006, privind perioadele de conducere si de odihna ale conducatorilor auto, pentru transportul rutier national si international de marfuri, pentru o perioada de 30 de zile, pe care Romania a implementat-o de astazi, trebuie identificate si aplicate cu celeritate. Un alt subiect de interes a fost posibilitatea de a sprijini mediului de afaceri, dar si companiile de stat prin aplicarea unor instrumente comunitare de finantare, astfel incat activitatea sa nu le fie grav afectata de aceasta criza.
In cadrul discutiilor ministrul Lucian Bode a precizat ca este necesara facilitarea circulatiei rutiere, feroviare si navale a marfurilor prin toate punctele de frontiera, inclusiv cele inchise publicului, pentru asigurarea bunei aprovizionari cu medicamente, produse alimentare, carburanti si alte produse de prima necesitate.
 
Ministrul Transporturilor a prezentat o parte din masurile care au fost deja luate, dintre care amintim:
 
• sistarea transportului international de persoane pe relatia cu Italia;
• stabilirea seturilor de masuri (sanitare, referitoare la echipamentul de protectie, verificarea medicala etc) pe care soferii care transporta marfuri cu autocamioane de peste 3,5t trebuie sa le respecte pentru ca, in momentul intrarii pe teritoriul Romaniei, sa nu intre in autoizolare sau carantina. Masura a fost necesara pentru a nu fi blocate transporturile la frontiera Romaniei;
• suspendarea tuturor curselor spre si dinspre Italia si Spania pentru 14 zile;
• carantinarea navelor din zonele rosii pentru 14 zile
• suspendarea anumitor trase feroviare de calatori pana la 31 martie 2020.
• Totodata ministrul roman a prezentat principalele solutii care pot fi aplicate la nivelul european, solutii ce asigura functionarea optima a industriei de transport nationala si europeana:
• Mentinerea coridoarelor de marfa pe reteaua principala (CORE TEN-T) pe toate modurile de transport;
• Operationalizarea imediata a unui Punct Focal de Comunicare pentru mentinerea fluxurilor de Marfa la nivelul Comisiei Europene si in contact cu Ministerele Transporturilor din toate statele membre pentru a facilita comunicarea, dar si informarea companiilor de transport si a populatiei in timp real;
• Solicitarea, catre Statele Membre, de mentinere a transportului de marfa pe Dunare, cu controale efectuate doar prin sistemul electronic RIS;
• Sustinerea unor masuri coordonate, la nivelul UE, in vederea adoptarii unei decizii de prelungirea valabilitatii documentelor navigatorilor care se afla la bordul navelor si nu au posibilitatea debarcarii si repatrierii, pentru 6 luni;
• Derogarea temporara a aplicarii Regulamentului nr.317/2019 pentru a tine cont de situatii exceptionale precum este impactul crizei COVID-19 asupra furnizorilor de servicii de navigatie aeriana, care au pierderi semnificative.

Articole similare