Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Ordonanta nr. 4 discrimineaza soferii si industria transporturilor

Transportatorii inca asteapta o clarificare la prevederile Ordonantei Militare nr. 4, care a lasat situatia soferilor la mana DSP. Desi Primul Ministru Ludovic Orban sustine ca soferii nu sunt carantinati, ci pot oricand sa plece in cursa, nicio autoritate chestionata de noi si de transportatori nu raspunde la intrebarile legate de ce se intampla cu membrii familiilor soferilor.

De ce familiile soferilor trebuie sa stea in izolare 14 zile dupa ce au intrat in contact cu conducatorii auto, iar familiile cadrelor medicale, ale politistilor, ale vamesilor sau chiar ale vanzatorilor din magazine, nu?
De ce angajatorii din transporturi trebuie sa achite costurile izolarii soferilor, iar Politia, supermarketurile si spitalele nu trebuie sa plateasca izolarea propriilor angajati? Sunt soferii expusi riscurilor de infectare intr-o masura mai mare decat toate aceste categorii sociale enumerate mai sus?
Cati soferi sunt infectati pana la acest moment si cati medici sau politisti sunt infectati?
Transporturile sunt mentionate printre serviciile esentiale de care societatea are nevoie la acest moment. Daca soferii sunt izolati 14 zile – asa cum cer acum DSP-urile locale, care sunt ghidati de ordonante, nu de explicatii date de premier sau ministri la televizor – dupa fiecare cursa, cine sa mai conduca mijloacele de transport care aprovizioneaza tara? Se mai gasesc militari care sa aiba permis de conducere C+E care sa preia sarcinile soferilor, daca ultima solutie ramane apelarea la militari in toate situatiile disperate?
Primul ministru Orban si MAI spun ca soferii raman in izolare doar in timpul petrecut intre curse. Dar ce sofer vrea sa mai plece in cursa daca familia ii ramane permanent in izolare de cand a plecat de acasa si pana revine acasa din nou, dupa care incepe o noua perioada de izolare?
Cine aprovizioneaza in tot acest timp familia soferului cu ceea ce are nevoie? Sotia conducatorului auto beneficiaza de concediu medical in aceste perioade de izolare permanenta?
Toate acestea sunt intrebari pertinente la care autoritatile au datoria sa raspunda daca doresc ca Romania sa nu se confrunte, peste criza medicala de proportii, si cu o criza alimentara.
Comisia Europeana impune exluderea oricaror masuri de carantinare a soferilor profesionisti si crearea culoarelor verzi pentru a nu periclita lantul de aprovizionare din magazine. Care este raspunsul autoritatilor din Romania?
Revista Tranzit a transmis aceste intrebari catre Cancelaria Primului Ministru Ludovic Orban, ministrilor Afacerilor Interne, Transporturilor si Comisarului European pentru Transport.

 

Articole similare

Ad