Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Piata romaneasca a autovehiculelor comerciale de peste 16 t, cu 40% sub valoarea din 2019

In primul trimestru din 2020 s-au inmatriculat pentru prima data in Romania 1.208 autovehicule comerciale noi de peste 16 t, fata de 2.050 in perioada similara a lui 2019, dar vorbim de o perioada in care inca nu aparusera blocajele cauzate de intrarea noului coronavirus in Europa.
Efectele crizei provocate de acesta se vor vedea abia in inmatricularile din trimestrele urmatoare. Dintre cele 1.208 autovehicule comerciale cu masa totala maxima autorizata de peste 16 t, 1.102 sunt autoutilitare, fata de 1.971 in primul trimestru din 2019. Lider de piata este DAF, cu 204 (201 cu prelata, 2 basculante si 1 cu temperatura controlata), fata de 293 in 2019, urmat la mica distanta de MAN, cu 200 de unitati, fata de 332 in 2019, si de Volvo, cu 199, fata de 311. Mercedes-Benz, este pe locul al patrulea, cu 160 de unitati, fata de 532 in primul trimestru din 2019, iar clasamentul continua cu Scania, cu 103, fata de 222, Renault Trucks, cu 70, in usoara crestere fata de cele 64 din anul anterior, Iveco, 67, fata de 104, Ford, cu 54, fata de 113, Z.Arslan (30), Ozunlu (13) si ATP Trucks (2).
Din categoria autospecialelor de peste 16 t s-au inmatriculat 106 unitati, fata de 79 in 2019. Lider de piata este, ca si in 2019, Ford, cu 39 de camioane (38 de gunoiere si 1 vehicul de curatat strazi/canale), fata de 43 in primul trimestru din 2019, urmat de MAN, cu 30, fata de 14, si la mare distanta Scania, cu 10/3. Mai putin de 10 unitati au vandut Liebherr (7), Mercedes-Benz (5), Iveco (4), Volvo (4), DAF (3), Renault (2) si Sisu (1).

Articole similare

Ad