Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Cum am putea tine soferii romani in tara si dupa Pachetul Mobilitate?

Eurodeputatul Dragos Pislaru nu crede in utilitatea acordarii de derogari industriei transporturilor in ceea ce priveste taxarea muncii soferilor, pentru a asigura conditiile de competitivitate la nivel international. „Cred este ca exista o problema cunoscuta in modalitatea de renumerare in transporturi, constructii si in alte cateva sectoare, care le-a permis sa supravietuiasca, dar care creeaza probleme. Pe de o parte, creeaza o concurenta neloiala intre cei care platesc conform tuturor reglementarilor legale tot ce au de platit si cei care inca mai practica masuri de munca la „gri”. Nu ma refer aici la evaziuni, ci la masuri care evita taxele. Pe de alta parte, statul pretinde ca controleaza si la fiecare 2-3 ani apar probleme de inspectie a muncii in transporturi, de parca atunci descopera ce se intampla, in conditiile in care multi oameni stiu de multi ani ce se intampla. Eu propun sa ne asezam la masa si sa vedem care este problema de competitivitate a transporturilor romanesti. Daca este o problema legata de remunerarea fortei de munca, sa vedem care este decalajul intre zona de est si cea de vest si daca de aici vin mai intai problemele. Sau mai degraba problema sta in inegalitatea negocierii tarifelor de transport, in faptul ca transportatorii din est sunt platiti pe aceleasi tipuri de servicii mult mai prost decat cei din vest? Aici cred ca sunt mai multe probleme pe care ar trebui sa le punem pe masa inainte de a ajunge la legislatia europeana. Eu nu cred ca am avut o gandire strategica asupra a ceea ce ne dorim noi de la sectorul de transport din Romania si la nivel european. Am discutat numai cand lucrurile au fost grave sau cand sta sa pice industria. Hai sa discutam si proactiv.


As vrea cu adevarat sa avem, de exemplu, o investigatie serioasa in randul soferilor de camion romani sa intelegem, de fapt, care sunt conditiile pe care ei le-ar dori ca sa ramana in tara. Sa facem o investigatie in randul soferilor romani care lucreaza in prezent la firme straine si sa-i intrebam care este nivelul de salariu pe care si l-ar dori ca sa se intoarca, de ce conditii ar avea nevoie si veti vedea ca sunt optiuni destul de variate. Unii, de exemplu, pe langa chestiunea legata de salariu efectiv, au o problema legata de nivelul de trai: unde isi duc copii la scoala, care sunt conditiile de sanatate, ce asigurari de sanatate au. Deci o serie de probleme pe care la noi anumiti transportatori au inceput sa le ia in calcul, dar care nu cred ca se discuta sistematic la nivel de industrie. La nivel european, atunci cand exista o coalizare de acest tip, permanenta, nu numai cand apare o legislatie negativa, ar crea o diferenta mult mai mare in fata autoritatilor romanesti si evident ca o coalizare intre autoritati, sector privat si noi in Parlament sau in alte institutii europene unde mai suntem, am putea mult mai usor nu numai sa protejam industria, ci sa sustinem interesele ei de dezvoltare."
 

Articole similare

Ad