Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

ZF IMM 2020: Productia si consumul trebuie repornite. Dar in ce ordine?

Noua criza a facut antreprenorii sa se gandeasca la solutii prin care sa supravietuiasca, iar daca atitudinea aceasta va continua, mediul de afaceri va supravietui, a afirmat in cadrul conferintei IMM 2020, organizata de Ziarul Financiar, Bogdan Neacsu, director general si presedinte al Comitetului de directie al CEC Bank. „Exista lichiditati in sistemul bancar. Nu ne-am confruntat cu o «fuga» a capitalului. Avem o baza buna sa restartam economia, iar antreprenorii trebuie sa isi asume diferite planuri de investitii. Nu trebuie sa asteptam doar interventia Statului in economie.“

Reprezentantii mediului de business considera ca aceasta criza vine si cu oportunitati pentru antreprenorii romani, care trebuie fructificate. „Deja exista oportunitati de care beneficiaza companiile. De exemplu, destabilizarea lanturilor de import le aduce oportunitati companiilor. Este extrem de important sa intervenim pentru a prelua din aceste activitati de import. De asemenea, exista oportunitate si in turism. Dar trebuie actionat acum si decisiv“, este de parere Eugen Anicescu, country manager al Coface Romania.
 
Daca presedintele Fondului National de Garantare a Creditelor pentru IMM, Cristian Paun, considera ca trebuie sa ne concentram pe relansarea productiei, inainte de a ne gandi la relansarea consumului, acesta fiind si scopul programului IMM Invest, Liviu Rogojinaru, secretar de stat in Ministerul Economiei, crede ca productia trebuie repornita simultan cu consumul. „Trebuie sustinut lantul dintre consumator si producator. Acesta trebuie sa functioneze corect pentru ca lucrurile sa se intample mult mai repede.“
 
Florin Jianu, presedintele Consiliului National al Intreprinderilor Private Mici si Mijlocii din Romania (CNIPMMR), este de parere ca Statul ar trebui sa se concentreze pe sustinerea lantului valoric, pentru a stimula consumul, si pe investitii sistemice si de suport. „Sunt patru piloni necesari pentru revenirea economiei: sustinerea educatiei, investirea in start-up-uri, sustinerea lantului valoric si stimularea consumului, de exemplu, prin vouchere sau bonuri de consum, pe care oamenii din somaj sau din somaj tehnic sa le foloseasca in IMM.“

Articole similare

Ad