Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Acelasi trafic de vehicule in Germania ca in 2019. Camioanele romanesti, pe locul al 3-lea dintre cele straine.

In primul trimestru al din acestui an, vehiculele de peste 7,5 t au parcurs circa 10,2 miliarde km pe drumurile taxabile din Germania, din care 8,3 miliarde de kilometri pe autostrazi, cu 0,3% mai putin decat in aceeasi perioada a anului trecut.

Cele mai multe vehicule de peste 7,5 t care au circulat pe drumurile taxabile din Germania (58,9%) sunt ale companiilor locale, fiind urmate ca pondere de cele din Polonia (16,4%), Cehia (3,4%), Romania (3,3%), Lituania (2,9%) si alte state (15,1%). Fata de aceeasi perioada a anului trecut, ponderea vehiculelor romanesti a inregistrat o usoara scadere de la 3,4%, la fel si cea a vehiculelor inmatriculate in Cehia, care a fost de 3,7% in 2019. De remarcat este faptul ca, daca anul trecut dupa tara noastra in statistici se aflau vehiculele olandeze cu 2,6%, in statistica de acum locul acestora a fost luat de vehiculele lituaniene cu o pondere de 2,9%.
 
De la 1 ianuarie 2005, in Germania a fost introdusa o taxa de drum pentru camioane. Initial, taxa a fost introdusa pentru camioanele de peste 12 t pentru aproximativ 12.800 km de autostrazi federale si 270 km de drumuri nationale. Iar de la 1 octombrie 2015 au fost supuse taxarii si vehiculele sau combinatiile de vehicule de peste 7,5 t.
 
La 1 iulie 2018, taxa s-a extins pentru 52.000 km de autostrazi si drumuri din Germania. Inca de la inceputul aplicarii taxei de drum, Oficiul Federal responsabil pentru transportul de marfa a introdus un sistem informational unde sa poata centraliza si evalua toti indicatorii cheie necesari pentru controlul si monitorizarea taxei. Primele statistici ale acestei taxe au fost prezentate in ianuarie 2008, iar de atunci s-au modificat atat tipul de vehicule taxate, cat si numarul de kilometri supusi taxarii.

Articole similare

Ad