Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Comenzi de camioane cu 27% mai mici decat in 2019 pentru Scania

Primul trimestru din 2020 a inceput bine pentru Scania, asa cum se arata intr-un raport al companiei, dar din martie rezultatele sunt influentate de criza coronavirusului, care a impus masuri sociale extraordinare pentru reducerea raspandirii virusului, dar a si limitat capacitea de livrare din cauza crizei de componente si perturbarilor din lantul de aprovizionare, ducand la decizia de a opri productia in Europa si apoi in intreaga lume.
Astfel ca vanzarile nete ale companiei suedeze au scazut cu 8%, de la 36.092 la 33.051 de miloane de coroane suedeze (o coroana suedeza este echivalentul a circa 0,45 lei), iar profitul s-a ridicat la 3.005 de milioane de SEK, adica o marja de 9,1%. 
Reteaua de service a continuat sa functioneze si sa ofere si piese de schimb, iar veniturile din aceste activitati au crescut in primul trimestru al anului cu 5%, pana la 7.509 milioane de SEK.
Pe de alta parte, Scania Financial Services a avut venituri mai mici decat in perioada similara din 2019, de 277 de milioane de SEK, partial din cauza unei cote mai mari de provizioane din datorii neperformante, determinate de deteriorarea capacitatii de plata a clientilor. Insa, asa cum declara presedintele si CEO-ul Scania, Henrik Henriksson, compania este alaturi de ei in aceste momente grele.
La finalul primului trimestru din 2020, comenzile de camioane Scania erau cu 27% mai mici decat in perioada similara din 2019, cu scaderi semnificative in Europa si America Latina. Iar comenzile de autobuze/autocare si de motoare au fost ceva mai bune, la nivelul anului anterior.
In continuare este multa nesiguranta referitoare la efectele raspandirii virusului si la consecintele sale asupra cererii globale de vehicule comerciale. De aceea este dificil de estimat care va fi cererea pe termen scurt, mai ales ca exista si riscul anularii unor comenzi deja lansate.
Date fiind aceste imprejurari exceptionale, Scania se vede nevoita sa ia masuri dure, in functie de scenariul care se va materializa, din cele posibile. Proiectele si investitiile vor fi analizate din nou din punct de vedere al prioritatii si, desi pe termen scurt compania a reusit sa pastreze cea mai mare parte a locurilor de munca, prin reducerea programului, pe viitor va fi nevoie de restructurari si din acest punct de vedere.
In aprilie, Scania a inceput, cu multe masuri de protectie, sa reia productia globala, la capacitate redusa, pentru a testa atat modul in care poate face asta in siguranta, cat si capacitatea de livrare a furnizorilor. Dar o revenire de succes depinde de repornirea sincronizata a intregii industrii europene, este de parere presedintele companiei. 

Articole similare

Ad