Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Camioanele achitate, un mare avantaj in timpul pandemiei

Firma aradeana Volanul Transport International are 25 de camioane, care fac transport tur-retur de marfuri generale, tapiterii de obicei, la export, „si la import ce gasim, in special marfuri industriale si foarte putin sau deloc alimente“, declara administratorul firmei, Teodor Dis. In perioada pandemiei 15 dintre masinile firmei au fost trase pe dreapta, cel mai mult pentru o luna si jumatate, de la mijlocul lui mai situatia s-a indreptat, iar la inceput de iunie existau doar doua care inca nu aveau de lucru. „Insa volumele sunt in continuare mici si la export, si mai ales la import.“
Camioanele firmei ajungeau inainte de pandemie la 10.000 km/luna, iar in ultimele luni kilometrajul a scazut cu 20% si, desi o firma poate fi profitabila si cu 8.000 km/luna daca are curse mai scurte, dar mai bine platite, „nu a fost cazul nostru: noi am fost pe pierdere in primul trimestru. Cu toate acestea, avem lichiditati, pentru ca in perioada pandemiei am incasat bani si am avut cheltuieli mai mici cu motorina si taxele de drum (2.500-3.000 de euro/10.000 km, in functie de ruta) aferente camioanelor care nu lucrau, dar care, cu doua exceptii, erau achitate.“
Si gradul de incarcare a suferit modificari in timpul pandemiei. 90% din cursele Volanul sunt cu grupaje, pentru care volumele au scazut in egala masura cu cele de la camioane complete. Si, daca la export semiremorcile sunt mereu pline si au o incarcare si mai multe descarcari, la retur se intorc partial goale, deoarece intarzierile ar fi prea mari daca s-ar astepta umplerea la capacitate.
Costurile cu soferii care au continuat sa lucreze nu s-au modificat, iar pentru cei intrati in somaj tehnic firma primise deja banii pentru o luna si urmau sa vina si cei pentru restul perioadei.
Iar cheltuielile pentru masti, manusi si dezinfectanti au fost infime.
Din cauza ieftinirii motorinei, unii clienti au cerut reduceri de tarife chiar de 20%, profitand de faptul ca piata de transport este atat de fluctuanta, „dar am negociat si nu am ajuns la scaderi atat de mari. Si avem si clienti care nu au modificat preturile de transport, poate pentru ca se bazeaza pe faptul ca piata isi va reveni.“
In opinia lui Teodor Dis, in iunie piata inca este in inertia de dupa pandemiei si este greu de pronosticat exact ce va fi cu volumele si cu tarifele sau cand se va stabiliza situatia la un nivel decent. „E o perioada de tatonare si cine rezista, rezista, iar cine nu… Nimic nu depinde acum de noi, transportatorii.“

Articole similare

Ad