Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Grupul Kuehne + Nagel a obtinut rezultate pozitive in prima jumatate a anului

In ciuda provocarilor aduse de pandemia coronavirus si blocarea globala, Grupul Kuehne + Nagel a obtinut un rezultat bun in al doilea trimestru al anului. Castigurile cotei de piata si economiile de costuri initiate in intregul grup au avut un impact pozitiv. Cifra de afaceri neta pentru prima jumatate de an a fost de 9,8 miliarde CHF, iar EBIT de 419 milioane CHF. Fluctuatiile valutare au avut un impact negativ semnificativ atat asupra cifrei de afaceri nete (-5,9%), cat si asupra EBIT (-5,3%) in prima jumatate a anului. Fluxul de numerar a crescut cu 5,5% fata de anul precedent. „Criza declansata de pandemia coronavirusului, care a dus la blocare in majoritatea tarilor, a avut un impact negativ profund si brusc asupra comertului international. Am luat masurile corecte din timp. Kuehne + Nagel a reusit cu succes in aceste conditii dificile. Ne asteptam ca a doua jumatate a anului sa fie marcata de incertitudini majore, pentru care Kuehne + Nagel este bine pregatita datorita structurii sale agile, gestionarii riguroase a costurilor si serviciilor de inalta calitate“, a spus Dr. Detlef Trefzger, CEO al Kuehne + Nagel International AG.
Joerg Wolle, presedintele Consiliului de administratie al Kuehne + Nagel International AG, a adaugat ca „performanta din al doilea trimestru se datoreaza pozitiei bune pe piata a Kuehne + Nagel si recuperarii pietelor asiatice".
In prima jumatate a anului, un mediu negativ s-a tradus in volume de transport maritim reduse si o scadere a afacerilor pentru Sea Logistics. Kuehne + Nagel a reusit sa obtina o cota de piata in industrii cu un randament ridicat, inclusiv cele farmaceutice, transporturi si comert electronic. Dezvoltarea volumului de marfuri in aceste domenii si gestionarea costurilor nu au compensat in totalitate scaderea semnificativa a portofoliului de clienti.
In al doilea trimestru al anului, volumul containerelor a scazut cu 11,7% fata de anul anterior, pana la 1,1 milioane TEU.
Interesul clientilor pentru solutiile de transport pe mare cu emisii neutre a ramas ridicat, in ciuda mediului volatil. Accentul a fost pus in principal pe solutii complete pentru lanturile de aprovizionare cu prietenoase cu mediul.
O cerere ridicata de bunuri de criza in al doilea trimestru 2020 a dus la o schimbare benefica pe termen scurt in mixul de produse. Acesti factori, combinati cu gestionarea activa a costurilor, au produs o rentabilitate atractiva, impreuna cu o cota de piata extinsa. Odata cu reluarea treptata a serviciilor de calatori din iunie, este vizibila o usoara normalizare a conditiilor generale ale pietei.
La 315.000 t, volumul de marfa aeriana in al doilea trimestru al anului 2020 a fost cu 22,0% sub aceeasi perioada a anului precedent. Cifra de afaceri neta a crescut la 1,4 miliarde CHF si EBIT la 110 milioane CHF.
In plus, au fost inregistrate progrese suplimentare in automatizarea proceselor, in special in implementarea AirLOG, solutia proprie de gestionare a transportului Kuehne + Nagel si cheia digitalizarii.
Aprilie si mai 2020 s-au caracterizat printr-o scadere semnificativa a volumului comenzilor de logistica rutiera. Cu toate acestea, cererea a reinviat vizibil din iunie. In special cererea de transport intern european s-a imbunatatit semnificativ pana la nivelurile anterioare crizei. In America de Nord, cererea pentru toate segmentele de produse – cu exceptia produselor farmaceutice si a comertului electronic – a fost semnificativ mai mica decat in anul precedent.
Cifra de afaceri neta a unitatii de afaceri a scazut la 721 milioane CHF in al doilea trimestru al anului, iar EBIT a scazut la 9 milioane CHF.
Datorita nivelului ridicat de acceptare a pietei, platforma de rezervare digitala eTrucknow a fost extinsa si in alte tari din Asia.
In logistica contractuala, reducerea semnificativa a cererii in al doilea trimestru a anului a fost atenuata de o gestionare stricta a costurilor. Produsele esentiale si comertul electronic, care acum reprezinta aproximativ jumatate din portofoliul Contract Logistics, au inregistrat o cerere semnificativ mai mare. Operatiunile de securizare, chiar si in timpul blocarii, au avut ca rezultat castiguri ale cotei de piata.
Cu solutii personalizate, Contract Logistics va continua sa-si extinda pozitia pe piata in sectoarele farmaceutice si de comert electronic.
 

Articole similare

Ad