Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Urmeaza o noua criza de soferi?

Directorul companiei Araisa Group, Cristian Horvath, crede ca sunt firme straine care atrag soferii romani, desi le ofera acelasi salariu ca cele din Romania, pentru ca, „in conceptia romanilor, este mai bine sa lucreze pentru straini, chiar daca primesc aceiasi bani. Se duc afara la cules de sparanghel, dar daca eu ii chem aici cu aceiasi bani nu vor!“
Grupul de firme Araisa are in total aproximativ 400 de conducatori auto, dar niciunul nu a fost in somaj tehnic. Compania angajeaza permanent soferi, iar experienta in domeniul transportului international de marfa este unul din criteriile de baza pentru angajare. „Ca in toate domeniile, pandemia a adus si in sectorul transporturilor reguli noi si dispozitii ce trebuie respectate. Soferii nostri au fost instruiti in acest sens, atat pentru siguranta lor, cat si pentru a putea asigura transportul marfii in conformitate cu normele actuale impuse de autoritati.“
La Meyer Logistica, salariile soferilor au ramas aceleasi ca inainte de criza. Compania a facut chiar si angajari in aceasta perioada, soferi care au venit din Comunitate, dar o parte au plecat deja din tara, astfel incat directorul firmei nu exclude ca dupa aceasta perioada piata de transport de la noi sa se confrunte din nou cu o lipsa de personal. Mai ales ca celor care s-au obisnuit cu transporturile si veniturile din Comunitate le este greu sa se adapteze la conditiile de la intern. „Chiar daca aici au avantajul ca ajung des acasa, nu compenseaza cu veniturile mult mai mari obtinute acolo sau cu infrastructura catrastofala din tara.“
 

Articole similare

Ad