Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Un salariu minim mai mare in toate tarile din est ar rezolva problemele din transport – si nu numai

In opinia lui Octavian Sabau, directorul general Sabiko, cea mai mare problema a firmelor din estul Europei, nu doar din Romania, este salariul minim pe economie impus de guvern, si care este prea mic comparativ cu cel din vest: circa 500 de euro, fata de aproximativ 2.300 de euro in Germania. Cata vreme acesta nu creste, firmele estice vor avea probleme indiferent de domeniul in care activeaza. „Sigur, nu putem mari imediat salariul minim, dar trebuie sa lucram la asta si sa ajungem cat mai repede la asta. Daca eu, fiind din estul Europei, alimentez de la multinationale, mananc de la multinationale, lucrez pentru multinationale si iau credit de la multinationale, de ce sa nu am salariul minim la fel ca in vest? Daca nu putem ajunge aici, mai bine inchidem granitele, pentru ca altfel vom fi vanati mereu in vest. Insa pentru asta e nevoie de unitate.“
Un alt argument pentru cresterea salariului minim este acela ca in Germania introducerea lui a dus la o crestere economica semnificativa, nu doar in transport, ci si in agricultura, in constructii sau in productie. Si la fel ar fi si in Romania, pentru ca si angajatorii romani ar putea si ar vrea sa ofere salariile din vest daca s-ar lucra in aceleasi conditii, cu aceeasi eficienta. Nu mai vorbim de stoparea fenomenului migratiei fortei de munca in general, de echilibrarea bugetului de sanatate, pensii etc
Cresterea salariului minim in toate tarile estice ar mai elimina un inconvenient cu care se confrunta firmele din Romania: concurenta neloiala pe care le-o fac polonezii si cei din tarile baltice, care angajeaza soferi ucraineni sau bielorusi, ale caror venituri lunare sunt cu circa 1.000 de euro mai mici decat ale romanilor, deci care au un avantaj de 0,10 de euro/km la 10.000 km. De aceea sunt atat de multe camioane poloneze inclusiv pe soselele din Romania. In aceste conditii, „clientii mei din vest nu sunt interesati de faptul ca imi trebuie un tarif cu 0,20 de euro/km mai mare ca sa platesc soferii mai bine. Probabil ca pana la urma se va ajunge la un salariu minim mai mare, dar este important daca se va face asta in 10 ani, pentru ca atunci ne va fi greu si vom intra multi in faliment, sau in doi ani, si atunci poate mai avem o sansa.“

Articole similare

Ad