Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Super EcoCombi ofera raspunsul la multe intrebari logistice

Super EcoCombi (SEC), super-LHV de 32 m lungime, ofera posibilitatea de a dezvolta noi concepte logistice si de a combina remorci. Aceasta este una dintre concluziile studiului realizat de Buck Consultants International si CE Delft in numele Top Sector Logistics. 

SEC pare o continuare logica a implementarii cu succes a EcoCombi (LHV) de 25,25 m in ultimii 15 ani. SEC consta dintr-un tractor cu doua remorci obisnuite, care sunt conectate la un sasiu. Utilizarea echipamentelor standard face usoara combinarea remorcilor, precum si incarcarea lor pe o nava sau un tren. Una dintre concluziile raportului este ca SEC ofera, prin urmare, posibilitatea de a dezvolta noi concepte logistice si de a combina remorci; nu numai in cadrul unei companii sau parteneriate, ci si dincolo. „Conceptul SEC este remarcabil de accesibil. Flota noastra actuala de remorci este suficienta si sunt necesare putine investitii pentru a obtine o multitudine de beneficii pentru mediu, societate in general si pentru industria logistica in special. In plus, planificarea noastra poate fi imbunatatita semnificativ prin implementarea multimodala a SEC, printre altele, pe rutele dintre porturile feroviare si feribot”, a explicat Bram Ewals, CEO si proprietar al Ewals Cargo Care.
 
O alta concluzie este ca solutia SEC poate fi folosita in sapte segmente de piata, cu aproximativ 2.000 pana la 6.000 de calatorii SEC pe zi estimate in 2030, in functie de dezvoltarea economica. SEC poate fi implementata in aceste sapte sectoare si pentru anumite curse din lanturile logistice, care (la nivel de curse) permit economii semnificative de costuri si CO2. Aceste economii sunt de 20 pana la 60 de milioane de euro in ceea ce priveste costurile si de 50.000 pana la 150.000 de tone de economii suplimentare de CO2 in 2030.
 
Peter Appel, proprietarul Peter Appel Transport, a spus: „Cu SEC putem face transportul nostru mai durabil si mai eficient, economisind consumul de combustibil si costurile fortei de munca. Cu siguranta acum se pare ca greutatea incarcaturii este un factor mai putin limitativ decat se credea anterior si ca emisiile de CO2 sunt considerabil mai putine in comparatie cu ale masinilor normale. SEC ofera, de asemenea, oportunitati in ceea ce priveste fluxul de trafic, deoarece exista mai putine vehicule pe drum. SEC poate deveni un plus excelent la reteaua de transport olandeza.”
 
In plus, SEC ofera posibilitatea de a rezolva deficitul de soferi. Willem Bergsma, de la Getru, a explicat ca ar dori sa foloseasca Super EcoCombi pentru transportul florilor si plantelor intre Aalsmeer si Almeria, in sudul Spaniei. „Acum facem acest traseu cu doi soferi pe 4.500 km, sau 9.000 km in total, cu remorci mono. Daca am putea combina Super EcoCombi cu trenul electric de noapte prin Franta, am parcurge doar 2.700 km pe drum in total. Acest transport multimodal nu numai ca economiseste mult combustibil fosil si CO2, ci inseamna si curse mai scurte si mai putina munca de noapte pentru soferii nostri.”
 
Pe plan international, Finlanda este liderul european in ceea ce priveste aplicarea Super EcoCombi. Si Suedia este in curs de a implementa SEC. Spania este inca in faza incipienta si analizeaza aceasta solutie. 
 
In Olanda, guvernul, organizatia sectoriala TLN si un numar mare de transportatori efectueaza un test amanuntit cu privire la siguranta acestui concept, printre altele, pentru a vedea daca SEC poate fi admisa pe drumurile olandeze. Primul test pe drumurile publice este asteptat la sfarsitul lui 2020/inceputul lui 2021, sustinut de CATALYST Living Lab. 
 

Articole similare

Ad