Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad
Ad

Dupa caderea din aprilie si mai, transportul european de marfa a dat semne de revenire in iunie

Coronavirusul a lovit puternic transportatorii europeni de marfa, in special in aprilie si mai, doua luni in care in mod traditional volumele sunt mari. Aceasta este concluzia barometrului de transport al TimoCom, care in a doua jumatate a lui 2020 a inregistrat o scadere de 45% a incarcarilor fata de aceeasi perioada din 2019, cu un varf de 49% in Germania. Situatia cea mai grava a fost in aprilie, cand s-a inregistrat o scadere de 67%, urmata de mai, cu -53%. In iunie, in cele patruzeci si patru de tari luate in considerate de barometru, incarcarile au crescut cu 69% fata de mai, insa diferenta fata de aceeasi luna a lui 2019 este, in sens negativ, de 17%.
Analizand situatia pe tari, TimoCom arata ca ofertele de marfa pentru rutele din Germania spre Franta au scazut cu 84% in aprilie si, din nou, cu 67% in mai, fata de aceeasi perioada a anului precedent. La jumatatea lunii mai, Franta a decis sa relaxeze frontierele, ceea ce a facut ca cererea de transport sa creasca cu 16%, comparativ cu aceeasi luna a anului precedent, in iunie.
O situatie similara s-a produs in Austria, care a redeschis granitele cu Germania in iunie. Aici ofertele din Germania scazusera cu 70% in aprilie si cu 59% in mai, fata de aceleasi luni ale anului precedent, in timp ce in iunie scaderea a fost de 18% fata de iunie 2019. In aprilie 2020, volumele de trafic din Polonia catre Germania s-au redus la jumatate fata de aprilie 2019 (-53%), insa, la sfarsitul trimestrului, s-a manifestat o crestere de 96% in iunie fata de aceeasi luna a anului precedent.

Articole similare

Ad